تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: article

تاریخ ارسال: شنبه، 2 آبانماه 1388  

 

۱۰ فناوری برتر در بخش تکنولوژی اطلاعات

 
 

شرکت تحقیقاتی گارتنر بر اساس آخرین بررسی‌های خود ۱۰ فناوری برتر حوزه آی.تی را مشخص کرد. 

 
 

روزنامه دنیای اقتصاد - شرکت تحقیقاتی گارتنر بر اساس آخرین بررسی‌های خود اعلام کرد، نسل جدید نرم‌افزارها و خدمات رایانه‌ای مبتنی بر اینترنت (Cloud Computing) جزو 10 فناوری برتر حوزه IT محسوب می‌شود که کاربران باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

این خدمات جدید با پیچیدگی‌هایی همراه هستند، احتمال بروز خطرات امنیتی را افزایش می‌دهند و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های رایانه‌ای هنوز به طور کامل کاربرد آنها را متوجه نشده‌اند. اما «دیو کایرلی» (Dave Cearley) یکی از تحلیل‌گران فناوری در جریان برگزاری نشست Gartner Symposium اعلام کرد که عموم کارشناسان و کاربران باید این پدیده جدید را جدی بگیرند.

به عقیده وی، شرکت‌های فناوری باید به خوبی دریابند که خدمات اینترنتی چه ارزشی را برای آنها به همراه می‌آورد، چگونه آنها می‌توانند بر اساس این فضای جدید ابزارهای خود را ارائه دهند و برنامه‌های اختصاصی آنها به چه صورت می‌تواند بر مبنای فناوری‌های شبکه‌ای در این فضا در اختیار کاربران قرار گیرد.

فناوری‌ها و خدمات اینترنتی شامل شکل‌های مختلفی می‌شوند که از سرویس‌های اینترنتی آمازون گرفته تا App Engine گوگل و ابزارهای Salesforce.com را می‌توان در آن جا داد. شرکت‌ها باید به خوبی دریابند که هر یک از این رهیافت‌ها تا چه اندازه برای آنها مفید خواهد بود. خدمات و برنامه‌های مبتنی بر اینترنت به عنوان یکی از 10 فناوری برتر دنیا محسوب می‌شوند و شرکت‌ها نیز موظفند برنامه‌ریزی جدید خود را بر مبنای این فضای جدید قرار دهند.

1 - فناوری‌ها و خدمات مبتنی بر اینترنت (Cloud Computing)

کلود کامپیوتینگ در واقع به خدمات و برنامه‌های مبتنی بر اینترنت گفته می‌شود، فناوری‌هایی که آنچنان در حال رشد است که پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده حجم بازار در این بخش به 2/44میلیارد دلار برسد. پیش بینی می‌شود در سال 2009 معادل 4/17میلیارد دلار صرف سرویس‌های کلودکامپیوتینگ گردد که 49درصد این رقم صرف برنامه‌های کاربردی آنلاین شده و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری مورد نیاز با 20درصد در رتبه دوم است. 12درصد از این بودجه نیز صرف طراحی و توسعه سرورهای مورد نیاز خواهد شد.

در سال 2013 نیز برنامه‌های کاربردی آنلاین، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری مورد نیاز به ترتیب 38 و 20درصد از بودجه بخش کلود کامپیوتینگ را به خود اختصاص می‌دهند، اما رتبه سوم با 15درصد مربوط به توسعه سرورهای مورد نیاز بوده و رتبه چهارم با 14درصد به هزینه مربوط به طراحی سخت‌افزار برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این سرویس‌ها اختصاص می‌یابد.

2 - آنالیز پیشرفته اطلاعات (آنلاین)

آنالیز رفت و آمدها و بازدیدها و در کل تحلیل رفتارهای کاربران در وب همواره مورد علاقه مدیران سایت‌ها و سرمایه‌گذاران بخش اینترنت بوده است. آنالیز همزمان و آنلاین اطلاعات از جمله ابزارهایی است که امروزه می‌تواند بسیاری از شرکت‌ها را به عنوان راهنمایی دقیق به سمت موفقیت هدایت کند. حضور بسیاری از شرکت‌های قدرتمند از جمله گوگل در این عرصه و ارائه راهکارهای متعدد و با جزئیات، پتانسیل عمومی این بخش را به عنوان یک نوع پیشرفته از تکنولوژی مورد توجه قرار داده است.

3 - پردازشگرهای رایانه‌ای

اهمیت پردازشگرهای رایانه‌ای و تاثیر آن بر رشد تکنولوژی اطلاعات انکارناشدنی است. تقریبا هر پیشرفتی در این عرصه به ایجاد نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید در این عرصه مرتبط می‌شود. مثال ویژه در این بخش نیاز نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های جدید به پردازشگرها و سیستم‌های جدید است، مثلا توجه ویژه بازار به ویندوز 7 و آماده‌سازی محصولات جدید به پشتیبانی از این سیستم‌عامل نمونه‌ای از اهمیت پردازش بیشتر و قدرت کامل‌تر برای کلاینت‌ها است.

4 – فناوری‌های سبز

مفهوم صنعت سبز در واقع اشاره به استفاده از تکنولوژی اطلاعات برای ساخت محصولات سازگار با محیط‌زیست است. طی یکی دوسال گذشته تعداد شرکت‌هایی که کمپین‌های تبلیغاتی خود را روی فناوری‌های سبز متمرکز کرده‌اند، از شمارش خارج شده است. هر چند عده‌ای معتقدند که این فناوری در واقع یک برگ برنده برای صنعت فناوری اطلاعات محسوب می‌شود که کمترین آلودگی محیط زیستی را دارد، اما برخی نیز معتقدند که توجه به صنعت سبز صرفا نوعی رویکرد تبلیغاتی است.

5– دیتاسنترهای تغییر ماهیت داده

دیتاسنترها طی سال‌های اخیر به چنان اهمیتی رسیده‌اند که بسیاری از شرکت‌ها و حتی کشورها تلاش کرده‌اند با ایجاد دیتاسنتر وضعیت قابل قبولی برای ذخیره و انتقال اطلاعات خود ایجاد کنند. دیتاسنترها هر چند طی این‌ سال‌ها همواره نقش نیروی پشت صحنه آی تی را ایفا کرده‌اند، اما افزایش حجم اطلاعات و ایجاد نیاز برای ارتباطات پرسرعت‌تر و امن‌تر و همچنین نیاز به سرویس‌های جدید نیز بر اهمیت آنان افزوده است.
با این همه وضعیت این بخش نیز به سرعت دچار تغییر است. ایجاد دیتاسنترهایی با مدل‌های جدید مصرف انرژی یکی از این مجموعه است.

6– شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی در واقع رسانه‌های جدیدی را در عرصه اینترنت خلق کرده‌اند که توجه بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها را به سمت خود جلب کرده‌ است. این رسانه جدید که ساختارهای متفاوتی با رسانه‌های سنتی دارد عملا رفتار متفاوتی را نیز از جانب صنعت آی تی در مواجهه با خود طلب می‌کند. شبکه‌های اجتماعی از درون خود اینترنت فضای جدید و ویژه‌ای‌ای را به وجود آورده که پتانسیل‌ها و در عین حال ریسک‌های جدیدی را هم با خود به همراه آورده است.

7 - سیستم‌های نظارتی و مانیتورینگ

هر چه تکنولوژی بیشتر رشد کرده، موضوع امنیت و نفوذ تکنولوژی به این حوزه نیز گسترش بیشتری پیدا کرده است. روند فزاینده تولید و عرضه سیستم‌های مانیتورینگ دیگر به یک اصل در سازمان‌ها و شرکت‌ها تبدیل شده و برای خود جایگاه ویژه‌ای در این صنعت باز کرده است. رشد نگرانی‌های سازمان‌ها از بابت حملات و ضربه‌‌پذیر بودن اطلاعات نیز به رشد سیستم‌های نظارتی کمک شایانی کرده است.

8– حافظه‌های فلش

شاید این محصولاتی که روز به روز در حال کوچک‌تر شدن هستند اصلا به چشم نیایند، اما آنها آنقدر عمومیت یافته‌اند که امروزه نمونه‌های مختلف آن را می‌توان در میان وسایل شخصی بسیاری از افراد یافت. سرعت زیاد انتقال و کوچک‌سازی فراوان آن باعث شده که رشد این محصولات در بازار به شکل انفجارآمیزی انجام گیرد و پیش‌بینی می‌شود این روند رشد در آینده نیز ادامه یابد.

9– مجازی‌سازی

مجازی‌سازی یکی از شاخه‌های ایجاد شده توسط فناوری‌های کامپیوتری است که کاربرد خود را در صنایع مختلف به خصوص در صنعت سرگرمی به خوبی نشان داده است. اهمیت صنعت مجازی‌سازی به اندازه‌ای است که امروزه به صورت یک شاخه جداگانه و ویژه روی آن سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌گیرد و کاربردهای فراوان آن نیز دامنه پیشرفت آن را گسترش داده است.

10– نرم‌افزارهای موبایل

شاید اگر حضور آیفون در عرصه تلفن همراه نبود هیچ‌کس اهمیت نرم‌افزارهای موبایل را تا این اندازه متوجه نمی‌شد، اما امروزه شرکت‌هایی به وجود آمده که صرفا در زمینه نرم‌افزارهای مبتنی بر موبایل فعالیت می‌کنند و درآمدهای قابل توجهی نیز به این بخش تزریق شده است.

رشد استفاده از موبایل میان مردم و قدرتمند‌تر شدن تلفن‌های همراه نیز از جمله دلایل رشد این بخش به حساب می‌آید. مسیری که امروزه بسیاری از شرکت‌های سازنده تلفن همراه در پیش گرفته‌اند، در واقع اهمیت قایل شدن برای نصب و استفاده از نرم‌افزارهای متعدد است چنانکه شاهد آن هستیم، برندهای برتر این حوزه در این چندساله روش‌های مختلفی را برای توسعه نرم‌افزار و ارائه آن به کاربران در پیش گرفته‌اند و از قضا روند سود در این بخش از ساخت تلفن همراه به ساخت نرم‌افزار موبایل تغییر مسیر داده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed