با اینکه رایانههای بیشتری به اتاقهای پذیرایی راه مییابند اما تلویزیونهای دیجیتالی صاحب امکانات جدیدی میشوند تا نقش آنها بهعنوان مرکز سرگرمی خانواده حفظ شود.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش In-Stat که با عنوان تلویزیون دیجیتال 2009 منتشر شده، همچنان که تلویزیونهای دیجیتالی جایگزین تلویزیونهای آنالوگ میشوند، سازندگان امکانات جدیدی از جمله دسترسی به اینترنت، اترنت و وای فای به آنها اضافه میکنند.
با توجه به کاهش قیمتها، افزایش فروش و قابلیت شبکه، In-Stat پیشبینی کرده است که 36 درصد از دستگاههای تلویزیون دیجیتالی به فروش رفته در سال 2013 قادر به اتصال به شبکه خواهند بود.
به گفته تحلیلگران این موسسه، تلویزیونهای دیجیتالی در حال رقابت با رایانهها برای تبدیل شدن به کانون سرگرمی خانگی هستند. دستگاههای تلویزیون دارای اتصال به اینترنت در حال حاضر به صورت تجاری در آمریکا، اروپا و ژاپن عرضه شده اند.
شرکتهایی همچون هیتاچی، ال جی الکترونیکس، میتسوبیشی، پاناسونیک، سامسونگ، شارپ و سونی تلویزیونهای دیجیتالی عرضه کردهاند که میتوانند بدون اتصال به رایانه مستقیما به اینترنت متصل شوند.
با روند تبدیل تدریجی پخش آنالوگ به دیجیتال، دستگاههای تلویزیون دیجیتالی اکنون تنها دستگاههای موجود در بیشتر بخشهای آمریکای شمالی، اروپای غربی و ژاپن هستند. با این همه این تلویزیونها در بازارهایی که هنوز پخش دیجیتالی ندارند در حال رقابت با تلویزیونهای آنالوگ ارزانترند.