تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: شنبه، 25 مهرماه 1388  

 

شبکه‌های اجتماعی؛ قاتلان ایمیل!

 
 

تحقیقات موسسه تحقیقاتی "نیلسون" نشان می دهد که عملکردهای پیامهای فوری که شبکه های اجتماعی عرضه می کنند قاتلان شماره یک در نابودی و حذف سرویسهای پست الکترونیک به شمار می روند.  

 
 

تحقیقات موسسه تحقیقاتی "نیلسون" نشان می دهد که عملکردهای پیامهای فوری که شبکه های اجتماعی عرضه می کنند قاتلان شماره یک در نابودی و حذف سرویسهای پست الکترونیک به شمار می روند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نظر می رسد که مهمترین سیستم ارتباطات آنلاین در مقایسه با شبکه های اجتماعی در حال از دست دادن قلمرو خود است به طوری که سیستمهایی که شبکه های اجتماعی برای ارسال و دریافت پیام عرضه می کنند برای حفظ تماس با دوستان، خویشاوندان و همکاران به ابزارهایی سریعتر و کارآمدتر از ایمیل تبدیل شده اند.

موسسه تحقیقات نیلسون در تحقیقاتی که در ماه آگوست انجام داده و نتایج آن را اکنون منتشر کرده است دریافت که در آگوست گذشته ایمیلهایی که ثبت شده اند یک رشد 21 درصدی برپایه رشد سالانه را داشته اند درحالی که پیامهایی که از طریق مهمترین شبکه های اجتماعی به ارسال شده و به ثبت رسیده اند 31 درصد نسبت به شاخصهای سالانه رشد داشته اند.

در آمریکا، اروپا، استرالیا و برزیل 9/276 میلیون نفر در ماه آگوست از ایمیل استفاده کرده اند. این رقم که در دوره مشابه سال گذشته برابر با 2/229 میلیون بوده در حدود 50 میلیون نفر رشد داشته است. باوجود این 5/301 میلیون نفر در این ماه برای ارسال پیام از بزرگترین پرتالهای اجتماعی استفاده کرده اند.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، شبکه های اجتماعی یک سیستم ارتباطی بسیار سریعتر، کاربردی تر و فوری تر را نسبت به ایمیل ارائه می کنند.

همچنین، پیامهای روی شبکه های اجتماعی می توانند به طور خودکار برای تمام اعضای یک گروه ارسال شوند.

در این میان، میکروبلاگ توییتر یکی از قاتلان بالقوه ایمیلهای عادی است. این سیستم امکان ارسال پیامهای کوتاه کمتر از 140 حرف را میسر می کند. به علاوه این سکو اجازه ارسال پیامها را به شکل عمومی و یا به صورت مستقیم و خصوصی به روشی فوری، بسیار سریع و بدون فوت وقت می دهد.

سیستمهای پیام رسان ارائه شده توسط شبکه های اجتماعی از یک مزیت بزرگ دیگر نیز برخوردارند. به طوری که این سرویسها ورود به پروفایلهای عمومی کسانی که پیام را ارسال کرده اند امکانپذیر می کنند به طوری که کاربر بدون نیاز به آدرس پست الکترونیک می تواند پیامهای خود را تنها با ورود به پروفایل فرد دیگر ارسال کند.

این راه حل بسیار کاربردی تر از دفتر آدرسهای پست الکترونیک است که در سرویسهای ایمیلهای عادی وجود دارد.

به نظر می رسد که شبکه های اجتماعی به سرعت در تلاش برای حذف سیستمهای سنتی پست الکترونیک هستند و عضویت روزافزون کاربران اینترنت به این شبکه ها یکی از دلایل این مدعا است به طوری که مدتی قبل تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک به 300 میلیون نفر رسید و تنها در مدت 5 ماه 100 میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی شدند.

میکروبلاگ توییتر نیز در حال حاضر 18 میلیون عضو دارد و همچنان به توسعه و گسترش خود ادامه می دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed