تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: شنبه، 25 مهرماه 1388  

 

نرم‌افزار پیامک فارسی با شکست مواجه شد؟

 
 

مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا از نرم‌افزار پیامک فارسی استقبال نشد، گفت: ما به این موضوع اعتقادی نداریم؛ هر محصولی که ارائه می‌شود دلیلی بر فروش انبوه آن وجود ندارد.  

 
 

نرم‌افزار پیامک فارسی که در مقطعی آغاز فعالیتش را در بوق و کرنا کرد، بر اساس مصوبه دولت و در جهت ترویج زبان فارسی در شبکه پیامک طراحی شد؛ درواقع یک سرویس ارزش‌ افزوده برای ارسال و دریافت پیامک‌های فارسی بود که امکاناتی از قبیل فشرده‌سازی تا 200 کاراکتر در یک پیامک را داشت و پس از تغییر تعرفه پیامک و برای جبران مشکل بیش‌تر بودن حجم پیامک با زبان فارسی ارایه شد اما شواهد نشان می‌دهد استقبال از این نرم‌افزار آنطور که باید نبوده و در حال حاضر اکثر مشترکان حتا افرادی که نرم‌افزار مذکور را دانلود کرده بودند، پیامک خود را بدون استفاده از این نرم‌افزار به فارسی و برخی با همان فونت انگلیسی ارسال می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هیات دولت تغییر نرخ پیامک را در بهمن‌ماه سال 86 به تصویب رساند که بر اساس آن از ابتدای تیرماه 87 تعرفه پیامک فارسی 890 ریال و تعرفه پیامک لاتین 222 ریال محاسبه می‌شود، برخلاف آنکه پیامک لاتین 160 کاراکتر را پشتیبانی می‌کند تنها امکان ارسال 70 کاراکتر در هر پیامک با فونت فارسی وجود دارد، به همین دلیل شرکت ارتباطات سیار با همکاری مرکز ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات پیشرفته شریف، نرم‌افزاری را برای فشرده‌سازی فونت فارسی طراحی و عرضه کرد.

نرم‌افزار پیام‌رسان یک سرویس ارزش‌ افزوده برای ارسال و دریافت پیامک‌های فارسی با حجم بالاست که در قالب دو نسخه ارائه شد و امکاناتی از قبیل فشرده‌سازی تا 200 کاراکتر در یک پیامک، امکان دسترسی به دفترچه تلفن، امکان درج شکلک‌ها، درج تاریخ شمسی در پیام‌ها، اضافه شدن جعبه‌ی ذخیره پیام‌ها، امکان ویرایش الگوها، اضافه کردن میانبرها به منوها، گزینه‌ها و صفحات و درج آیکون‌های گرافیکی نشان دهنده‌ی وضعیت پیامک‌ها در جعبه‌ها از ویژگی‌های آن عنوان شده بود.

مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا از نرم‌افزار پیامک فارسی استقبال نشد، گفت: ما به این موضوع اعتقادی نداریم؛ هر محصولی که ارائه می‌شود دلیلی بر فروش انبوه آن وجود ندارد.

علیرضا طلوع گفت: این نرم‌افزار در اکثر شهرها قابلیت استفاده دارد و فعلا تقاضایی در این زمینه نداریم که بخواهیم برروی آن کار کارشناسی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: ‌لزوما وقتی بخواهیم پیامک فارسی را به صورت فشرده بفرستیم، باید از نرم‌افزار پیامک فارسی استفاده کنیم و طبیعی است برای بازشدن این پیامک گوشی گیرنده و فرستنده باید این نرم‌افزار را دانلود کرده باشند. به‌عنوان مثال اگر در ویندوز برنامه‌ای زیپ و فشرده شده و ایمیل شود برای باز کردن این فایل باید با استفاده از نرم‌افزار مربوطه اقدام کرد.

طلوع گفت: از طرفی ما برروی این سرویس به عنوان یک سرویس ارزش افزوده کار کردیم و در رابطه با سرویس‌های ارزش افزوده معمولا مطالعات و بررسی‌هایی صورت گرفته و مشکلات موجود در نرم‌افزار برطرف می‌شود و در ورژن‌های بعدی سرویس‌ها بهتر و با قابلیت بیش‌تری عرضه خواهند شد.

نرم‌افزار پیامک فارسی که برروی سایت همراه اول قابل دسترس است؛ به کاربران این امکان را می‌دهد که 200 کاراکتر فارسی را دریک پیامک ارسال کنند اما استفاده از این امکان در صورتی است که هر دو گوشی فرستنده و گیرنده پیامک این نرم افزار را دانلود کرده باشند و گوشی آن‌ها قابلیت این دانلود را داشته باشد.

اما موضوع استقبال نه چندان مناسب از این نرم‌افزار است سوالی بود که مسوولان شرکت ارتباطات سیار پاسخ قانع کننده‌ای برای آن نداشته و تاکنون آماری که استقبال از این نرم‌افزار را نشان دهد ارایه نکردند و این سوال که چرا بعضا پروژه‌هایی از این دست که با صرف هزینه‌هایی و برای سرویس‌دهی به مردم راه‌اندازی می‌شوند، آنطور که باید کاربردی نشده و احیانا به دلیل مشکلات زیادی که استفاده از آن به همراه داشته، کسی خواستار به‌کارگیری آن‌ها نیست؟

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed