شرکت مطالعاتی نیلسن طی تحقیقات جدید خود اعلام کرد در میان کاربران شبکه های اجتماعی نیز اختلاف طبقاتی وجود داشته و کاربران بر اساس سطح اجتماعی و مالی خود به عضویت در این شبکه ها تمایل پیدا می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان طی مطالعاتی جدید اعلام کردند اختلاف طبقاتی از زندگی واقعی انسانها پا را فراتر گذاشته و به زندگی مجازی آنها نیز نفوذ کرده است که نمونه بارز این اختلاف طبقاتی را می توان در شبکه های اجتماعی به خوبی مشاهده کرد.
مطالعه جدید موسسه نیلسن نشان می دهد افرادی که از سطح بالای مالی برخوردارند 25 درصد تمایل به عضویت در شبکه مای اسپیس دارند در حالی که افرادی با سطح مالی پایین تر 37 درصد شانس عضو شدن در این شبکه را دارند.
در واقع درآمد سالانه 23 درصد از کاربران فیس بوک بیشتر از 100 هزار دلار است که این مبلغ برای 16 درصد از کاربران مای اسپیس صدق می کند و از زاویه ای دیگر 37 درصد از کاربران مای اسپیس درآمد سالانه ای کمتر از 50 هزار دلار دارند که این میزان درآمد شامل 28 درصد از کاربران فیس بوک است.
شرکت نیلسن نتیجه مطالعات خود را در قالب لیستهایی از درصدهای متفاوت در رابطه با درآمد و سن کاربران شبکه های اجتمای ارائه کرده است:
کاربران با درآمد سالانه بیش از 75 هزار دلار
1- فیس بوک برابر 41.47 درصد
2- مای اسپیس برابر 32.8 درصد
3- LinkedIn برابر 58.35 درصد
4- توئیتر برابر 43.34 درصد
کاربران با درآمد سالانه کمتر از 50 هزر دلار
1- فیس بوک برابر 28.42 درصد
2- مای اسپیس برابر 37.13 درصد
3- LinkedIn برابر 17.34 درصد
4- توئیتر برابر 28.36 درصد
کاربران زن
1- فیس بوک برابر 56.33 درصد
2- مای اسپیس برابر 56.69 درصد
3- LinkedIn برابر 48.11 درصد
4- توئیتر برابر 53.59 درصد
کاربران رده سنی 18 تا 24
1- فیس بوک برابر 10.27 درصد
2- مای اسپیس برابر 15.46 درصد
3- LinkedIn برابر 3.99 درصد
4- توئیتر برابر 9.51 درصد
کاربران رده سنی 35 تا 49
1- فیس بوک برابر 31.54 درصد
2- مای اسپیس برابر 29.09 درصد
3- LinkedIn برابر 43.64 درصد
4- توئیتر برابر 34.02 درصد
بر اساس گزارش سی ان ان، قائم مقام شرکت تحقیقاتی نیلسن با توجه به این نتایج اعلام کرده است کاربران شبکه مای اسپیس به طبقه متوسط جوامع و فیس بوک به طبقه رده بالا و ثروتمند تعلق دارد. همچنین بیش از 38 درصد از کاربران شبکه LinkedIn نیز از درآمد سالانه بیش از 100 هزار دلار برخوردارند.