تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نمایشگاه

تاریخ ارسال: جمعه، 24 مهرماه 1388  

 

یک نماینده مجلس: نمایشگاه مطبوعات باید به‌صورت گردشی در استان‌های کشور برگزار شود

 
 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تمرکززدایی از نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات باید به صورت گردشی در تمامی استان‌های کشور برگزار شود.  

 
 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تمرکززدایی از نمایشگاه مطبوعات گفت: نمایشگاه مطبوعات باید به صورت گردشی در تمامی استان‌های کشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد آرین منش با بیان اینکه گردشی کردن نمایشگاه مطبوعات در افزایش همگرایی ملی و آشنایی روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه با قابلیتهای فرهنگی مردم شهرهای دیگر تاثیرگذار است گفت: با وجود فراوانی مطبوعات و نشریات در استان تهران بسیاری از مردم استانهای دیگر حتی یک شماره از روزنامه‌های پرتیراژ و معروف را مشاهده نکرده‌اند و برگزاری نمایشگاه مطبوعات در این شهرها می‌تواند نسبت به افزایش سطح آگاهیهای مردم از دستاوردهای فرهنگی کشور موثر باشد.

وی افزود: استانهای خراسان، اصفهان و فارس به دلیل جذابیتهای فرهنگی و تاریخی‌شان بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات و در کل فعالیتهای فرهنگی و هنری است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری هر رویداد و جشنواره فرهنگی و هنری را نیازمند آسیب شناسی همایشها و برنامه‌های انجام شده در حوزه مورد نظر دانست و اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه کتاب و هر جشنواره و برنامه فرهنگی و هنری نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید پس از هر دوره برگزاری به بررسی نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

وی گفت: آسیب شناسی نمایشگاه مطبوعات در رایزنی با اهالی رسانه و همچنین مخاطبان مطبوعات و خبرگزاریها موجب افزایش کیفیت برگزاری این رخداد عظیم فرهنگی خواهد بود.

آرین منش با تاکید بر اثرگذاری فراوان رسانه‌های جمعی در افکار عمومی جامعه تصریح کرد: باید از قابلیتهای بی بدیل و چشمگیر مطبوعات، خبرگزاریها و کلیه رسانه‌های دیجیتال در بهبود اقتدار و اتحاد ملی استفاده کنیم. نمایشگاه مطبوعات به عنوان مکانی برای تعامل و ارتباط نزدیک رسانه‌ها با مردم و همچنین مسئولین با افکار عمومی جامعه، می‌تواند در تحقق برنامه‌های بلندمدت فرهنگی کشور تاثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به تجربیاتی که از برگزاری نمایشگاه مستقل مطبوعات برای اهالی این حرفه به وجود آمده است خاطرنشان کرد: تفکیک نمایشگاههای مطبوعات و کتاب موجب شد که جایگاه و وزنه اثرگذار فعالیتهای رسانه‌ای برای تمامی افراد اعم از اهالی مطبوعات، مسوولین و مردم مشخص شود و بتوانند از قابلیتهای آن برای افزایش کیفیت فعالیتهای حرفه‌ای خود استفاده کنند.

وی همچنین با بیان این مطلب که میزگردهای جانبی نمایشگاه مطبوعات محل مناسبی برای تضارب افکار و اندیشه‌هاست متذکر شد: باید از فرصت ایجاد شده در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها برای آگاهی بخشی به جامعه در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استفاده کنیم و گردهماییهای صنفی مطبوعات می‌تواند در همدلی بیشتر اهالی رسانه نیز موثر باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروزه مطبوعات و رسانه‌های کاغذی در برابر حریفی به نام رسانه‌های دیجیتال قرار دارند که از هر شیوه و روشی برای جلب مخاطب استفده می‌کنند بنابراین باید با نوآوری و افزایش جذابیتهای تصویری و گرافیکی مطبوعات از ریزش مخاطبان روزنامه‌ها و نشریات جلوگیری کنیم.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed