مایکروسافت روستای کوچک دورافتادهای در اسپانیا را برای تهیه تبلیغات عرضه ویندوز 7 انتخاب کرد.
به گزارش ایسنا، روستای کوچک سیته در ایالت شمالی آستوریاس تنها 40 سکنه و اتصال اینترنت کندی دارد و بیشتر ساکنان آن اظهار کردهاند نمیدانند چگونه از یک رایانه استفاده کنند.
بنابراین آنها از انتخاب روستایشان توسط مایکروسافت برای تهیه تبلیغاتی که به مناسبت عرضه سیستم عامل جدید ویندوز 7 است متعجب شدند؛ این سیستم عامل قرار است در 22 ماه اکتبر به طور رسمی روانه بازار شود.
کارمندان مایکروسافت با 50 رایانه به این روستا آمدند تا به اهالی آن آموزش دهند چگونه از نرمافزار جدید استفاده کنند و تبلیغاتی را فیلمبرداری کردند که از 22 ماه اکتبر در سراسر جهان به نمایش درخواهد آمد.
مایکروسافت دلیل انتخاب این روستا را نام آن عنوان کرده که در زبان اسپانیایی به معنی هفت است و میخواهند نشان دهد فن آوری مایکروسافت در دسترس همگان است.
عرضه ویندوز 7 برای مایکروسافت بسیار حیاتی است و این شرکت خاطرنشان کرده است سیستم عامل قبلی ویندوز ویستا به حد استاندارد نبوده و موجب شد برخی از کاربران این شرکت ویندوز را به نفع سیستمهای عامل رقیب لینوکس و مکینتاش رها کنند؛ مایکروسافت امیدوار است ویندوز 7 این کاربران را بازگرداند.
مایکروسافت پس از تشویق طرفداران ویندوز برای گرفتن جشن به مناسبت راهاندازی ویندوز 7 در هفتههای گذشته در اینترنت هدف لطیفههایی قرار گرفته است.