بر اساس یک بررسی جدید، بیش از نیمی از شرکتهای آمریکایی به کارمندانشان اجازه نمیدهند از سایتهای شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، مای اسپیس یا توییتر در ساعات کاری بازدید کنند.
به گزارش ایسنا، 54 درصد از مدیران ارشد اطلاعات 1400 شرکت در سراسر آمریکا در یک نظرسنجی اظهار کردند که بازدید کارمندان از شبکههای اجتماعی به هنگام کار کاملا ممنوع است.
تنها 9 درصد اظهار کردند که کارمندانشان برای اهداف کاری اجازه دارند از شبکههای اجتماعی بازدید کنند، در حالیکه 16 درصد عنوان کردند استفاده شخصی محدود را اجازه دادهاند. 10 درصد از افراد مورد نظرسنجی اظهار کردند هیچ محدودیتی برای بازدید از شبکههای اجتماعی در محل کار وجود ندارد.
به گفته مدیر اجرایی موسسه پژوهشی Half Technology که این نظرسنجی را انجام داده، استفاده از سایتهای شبکه اجتماعی ممکن است حواس کارمندان را از اولویتهای مهم پرت کنند، بنابراین محدود کردن دسترسی توسط برخی از شرکتها قابل درک است با این همه ممکن است این سایتها برای برخی از حرفهها ابزار کسب و کار موثری باشند که روشن میکند چرا یک پنجم شرکتها اجازه استفاده از آنها را برای اهداف کاری میدهند.