بر طبق بررسی های Robert Half Technology، بیش از 54 درصد شرکت ها و موسسات تجاری در آمریکا دسترسی به سایت های شبکه ای اجتماعی مانند فیس بوک، LinkedIn، MySpace و توییتر را در محیط های کاری محدود کرده اند.
به گزارش فارس به نقل از کامپیوتر ورلد، 19 درصد از شرکت ها هم استفاده از این شبکه ها را تنها برای مقاصد تجاری مجاز دانسته اند و 16 درصد هم به صورت محدود استفاده های شخصی از این شبکه ها را مجاز دانسته اند.
جالب آنکه تنها حدود 10 درصد شرکت های تجاری آمریکایی به کارمندان خود اجازه می دهند به طور نامحدود از این سایت ها بازدید کنند.
اتلاف وقت در این سایت ها و عدم توجه به وظایف شغلی و کاری اصلی ترین عامل بلوکه کردن سایت های شبکه ای در محیط های کاری در آمریکا است.
بررسی مستقل دیگری که به تازگی توسط Nucleus Research صورت گرفته نشان می دهد بهره وری در شرکت هایی که دسترسی به این سایت ها را محدود نمی کنند تا 1.5 درصد کاهش می یابد.