چین قصد دارد با صرف میلیاردها دلار در ظرف چند سال آینده شرکتهای رسانهیی و سرگرمی ایجاد کند که توان رقابت با غولهای رسانهیی مانند نیوزکورپ و تایم وارنر را داشته باشند.
به گزارش ایسنا، شورای دولتی چین در هفته گذشته طرح بلندپروازانه در دستورالعمل خود گنجانده که درصدد ایجاد شرکتهای سرگرمی، خبری و فرهنگی است که گرایش بازاری داشته باشند و کمتر از حمایت دولتی بهره بگیرند.
به گفته تحلیلگران، چین به طور خلاصه مایل است صنایع خود را به شرکتهایی مشابه بلومبرگ، تایم وارنر و ویاکام تبدیل کند. این کشور در بخشی از تلاش درازمدت برای استفاده از قدرت نرم به جای نیروی نظامی بهمنظور جلب دوستان خارجی، امیدوار است این اقدامات تصویر این کشور در جهان را بهبود ببخشد.
این کشور همچنین به شرکتهای خارجی اجازه میدهد در همه زمینهها شامل تولیدات موسیقی، فیلم، تلویزیون، تئاتر و اپرا در این کشور البته از طریق شرکتهای چینی سرمایهگذاری کنند.
دولت چین هفته گذشته اعلام کرد گروههای تحت مالکیت دولت مجددا سازماندهی میشوند تا امکان سرمایهگذاری خارجی را بیابند و به این طریق به جای متکی ماندن به دولت، روی پای خود بایستند.