تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: جامعه ‌اطلاعاتی

تاریخ ارسال: شنبه، 11 مهرماه 1388  

 

نتایج یک نظرسنجی: هشت رویداد جدید در انتظار رسانه

 
 

مجله ویرد به تازگی نظرسنجی را درباره رسانه در انگلستان انجام داده است که نتایج آن نشان می دهد 84 درصد از شرکت کنندگان به راحتی برای دریافت اطلاعات آنلاین پول می پردازند و 61 درصد از آنها نیز معتقدند در عصر طلایی رسانه زندگی می کنند.  

 
 

مجله ویرد به تازگی نظرسنجی را درباره رسانه در انگلستان انجام داده است که نتایج آن نشان می دهد 84 درصد از شرکت کنندگان به راحتی برای دریافت اطلاعات آنلاین پول می پردازند و 61 درصد از آنها نیز معتقدند در عصر طلایی رسانه زندگی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نظرسنجی که با حضور 500 داوطلب انجام گرفت اعلام کرد روزنامه ها 65 درصد و مجلات 60 درصد اهمیت اطلاع رسانی خود را برای مخاطبان حفظ کرده اند و به عنوان منابع اطلاع رسانی مورد استفاده قرار دارند. در ادامه وبلاگها هستند که از 55 درصد اهمیت برخوردارند.

نظرسنجی خوانندگان ویرد همچنین نشان می دهد 27 درصد از شرکت کنندگان به صورت غیر قانونی از طریق آنلاین مسابقات ورزشی را تماشا می کنند. سردبیر مجله ویرد نتایج این نظرسنجی را در قالب گرایشها و رویدادهای برتر ناشی از توسعه رسانه تا سال 2010 به این شکل اعلام کرده است:

افراد در برابر شرکتها قرار می گیرند: تجهیزات اینترنتی روشهایی جدید را برای افراد به وجود خواهد آورد تا خارج از سازمانها و شرکت ها به صورت انفرادی فعالیت داشته باشند. شرکتها نیز با شکل گیری نسلهایی جدید از کارمندان متحول خواهند شد.

رسانه غیر قابل کنترل خواهد شد: استفاده از رسانه پا را از مرزهای جغرافیایی فراتر خواهد گذاشت، اخبار از محدوده ای وسیعتر از منابع دریافت خواهند شد و تلاش برای کنترل و ردیابی این رفتارهای آنلاین به شکلی افزاینده برای مقامات کشورها (در اینجا انگلستان) پیچیده خواهد شد.

نوع جدید فراوانی نیازمند نوع جدید کمیابی: انسان در دوره طلایی زندگی می کنند که در آن دسترسی به مقادیر زیادی اطلاعات در فرصتی کوتاه امکان پذیر است. با حرکت میان وب سایتهای مختلف، فایلهای ویدیویی، اخبار و دسترسی به آنها با یک کلیک کوچک می توان به وضوح دید که فاصله های طولانی به واسطه رسانه های سریع به کلی از بین رفته اند. در واقع به زودی فاصله مفهوم خود را از دست خواهد داد.

شبکه های اجتماعی به نیمه عمر خود می رسند: وقوع هر اتفاقی در یک چرخه امکان پذیر است و هیچ چیز برای همیشه برترین نخواهد ماند. این حقیقت برای شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک که اکنون در بالاترین نقطه فعالیت خود قرار دارد و توئیتر که در حال پیشرفتی سریع است نیز صدق خواهد کرد.

رسانه های محلی وسعت می یابند: همسایگان و اجتماعات کوچک با کمک رسانه ها و با اهداف بهبود منطقه به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند و در نهایت می توانند منجر به تشکیل مطبوعات محلی شوند. فناوری های جدید می توانند سطوح جدیدی از پرباری را برای مناطق محلی به بار آورند.

تقسیم تجربیات و خوشبختی به صورت آنلاین: با وجود تلاشهای فراوانی که در زمینه رد و بدل کردن دقیق و محرمانه اطلاعات شخصی به صورت آنلاین صورت می گیرد همچنان تقاضای زیادی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و خوشبختی های فردی به صورت آنلاین وجود دارد.

پاشنه آشیل گوگل: یکی از مهمترین رقابتها در جهان رسانه بحث موتور جستجو خواهد بود که شاید در حال حاضر گوگل در آن حرف اول را بزند، اما این موتور اکنون توانایی ارائه خدمات وب با سرعت بالا در زمان حقیقی را ندارد پدیده ای که در آینده به یکی از شیوه های پر اهمیت برای دسترسی به مشاغل مختلف در سرتاسر جهان و پاشنه آشیلی برای گوگل به شمار خواهد رفت.

ورزش در خطر: برنامه های ورزشی نیز به زودی به هر آنچه برای قطعات موسیقی، برنامه های تلویزیونی و فیلمها در اینترنت اتفاق می افتد دچار خواهند شد. حتی امکان دزدیدن آنی برنامه های پخش زنده با کیفیت بالا و به صورت آنلاین به وجود خواهد آمد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed