تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نهادهای اجرایی

تاریخ ارسال: شنبه، 11 مهرماه 1388  

 

محمود احمدی‌نژاد: رسانه، ابزار براندازی نظام‌های مستقل در دنیا است

 
 

محمود احمدی‌نژاد: درکشورهای مستقل کافی است یک زندانی در داخل حمام زندان به زمین بخورد، رسانه‌های غربی چه بلای سر آنها می‌آورند؟ / امروز زرادخانه جبهه استکبار، زرادخانه رسانه‌ای است / شعارهای آزادی اطلاع رسانی در غرب دروغ‌ بزرگی است. 

 
 

خبرگزاری ایلنا - رییس جمهورمعتقد است رسانه، ابزار براندازی نظام‌های مستقل دردنیا است.

محمود احمدی‌نژاد در سومین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی که در سالن همایش‌های سازمان و صداوسیما برگزار شد با تاکید بر اینکه این اجلاس و تشکیل اتحادیه در شرایط حساسی از تاریخ بشر اتفاق می‌افتد اظهارداشت: امروز حرکت تاریخی انسان در یک نقطه عطف قرار دارد و در واقع آن نقطه انتخاب سرنوشت است و صحنه عالم صحنه رویارویی دو جریان بسیار روشن و مشخص است جریانی که با اندیشه مادی از جهان و انسان به دنبال تسلط بر همه منابع، فرهنگی، مادی و انسانی جهان است .جریانی که شصت سال و به تعبیر دیگر بیش از 300 سال است که بر جهان حاکم است و همه مناسبات سیاسی، اقتصادی و روابط بین انسان‌ها را رقم زده است و شرایط کنونی جهان حاصل حاکمیت این جریان است.

وی با تاکید بر اینکه در نقطه مقابل یک نهال نورس و با طراوتی شکل گرفته است گفت: این نهال با نگاه الهی و توحیدی به جهان و با تعریف درست از انسان در جهت برپایی عدالت و دوستی و زمینه‌سازی رشد وکمال انسان‌ها حرکت می‌کند و امروز عرصه‌های گوناگون بین‌المللی صحنه رویارویی این دو جریان است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه عرصه اصلی، نبرد رسانه‌ای است، گفت: امروز رسانه نه فقط یک جریان اطلاع رسانی بلکه یک ابزار بی‌بدیل پیشبرد سیاست‌ها انتشار فرهنگ‌ها و تحمیل به ملت هاست و سرمایه‌گذاری بر روی رسانه بیش از سرمایه‌گذاری روی آموزش و فرهنگ است.

وی با تاکید بر اینکه نظام مادی از همه ظرفیت‌های رسانه برای تحمیل سیاست‌های خود بهره می‌برد گفت: مهمترین سلاح پیشبرد سیاست‌های استکباری امروز رسانه است تا جایی که اگر رسانه را از نظام استکباری جدا کنیم حتی یک روز هم دوام نمی‌آورد و در نقطه مقابل کارا‌یی‌ترین سلاح دشمنان بشریت علیه ملت ما رسانه است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه با رسانه مقدمه‌سازی می‌کنند سپس فرهنگ‌سازی می‌کنند و بعد هجوم می‌آورند گفت: با رسانه دستور کار روزانه دولت‌ها و ملت‌ها ترسیم می‌شود و مبانی فکری وارزش‌های فرهنگی ملت‌ها را مورد هجوم قرار می‌دهد.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه نبرد رسانه‌ای نبرد تمام عیار است تصریح کرد: فرهنگ، سیاست و توانمندی‌های علمی دنیای استکبار با پشتوانه رسانه است و جریان تولیدی باید به میزان اهمیت رسانه خود را تجهیز کند و آماده حضور در این نبرد شود.

وی در ادامه سخنان خود در آیین گشایش مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تاکید کرد: با طراحی رسانه‌ای ماجرای تقلبی را شکل می‌دهد، سازمان می‌دهند و حرکتی ایجاد می‌کنند و سپس نتیجه‌گیری می‌کنند ، برنامه رسانه‌ای امروز یک عملیات پیوسته نیست، بلکه متن عملیات است.

رییس‌جمهور در بیان مصداق این گفته خود تاکید کرد: اگر ماجرایی مثل غزه توسط یک کشور مخالف جبهه استکبار اتفاق می‌افتاد و این کشور یک صدم کارهایی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌داد را مرتکب می‌شد ، چه غوغایی در دنیا به پا می‌شد و جبهه استکبار تا چند ده سال طلب‌کار بود، اما می‌بینید که دولتی جعلی و دروغین و ساختگی که برای جنایت تجاوز، ‌ترور و تهدید و ایجاد تفرقه درست شده است،به غزه حمله می‌کند ، هزاران تن بمب بر سر زنان و کودکان می‌ریزد، اما در همان حال از ورود یک تن دارو جلوگیری می‌کند و در ادامه می‌بینیم که 9 ماه پس از ماجرای غزه تنها چیزی که در فضای رسانه‌ها حضور ندارد ،موضوع غزه است و در این ماجرا به گونه‌ای عمل می‌کنند که جنایتکاران را مظلوم و مظلومین را جنایتکار نشان ‌دهند و سوال اینجاست اگر رسانه نبود ،آیا امروز از وجود صهیونیست‌ها خبری بود؟

احمدی نژاد ادامه داد: یا مثلا در کشور المان که مدعی لیبرال دموکراسی است، وقتی یک خانم مورد تعرض قرار می‌گیرد و برای دفاع از خود به دادگاه مراجعه می‌کند، در حضور قاضی و مامورین امنیتی ، مورد حمله قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد و همسر وی نیز با شلیک مامورین امنیتی مواجهه می‌شود . دقت کنید، اگر این اتفاق در کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتاد تا ده‌ها سال از آن فیلم می‌ساختند و نو به نو خبر درست می‌کردند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه امروز رسانه، ابزار براندازی نظام‌های مستقل دردنیا است، تصریح کرد: مثلا در ونزوئلا باحمایت دولت وقت آمریکا کودتائی انجام می‌گیرد ، و کودتاچیان سعی می‌کنند با پشتوانه رسانه‌ای ، خود را مظلوم و دولت قانونی را ضد انسانی جلوه می‌داد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه تمام این شعارهای آزادی اطلاع رسانی دروغ‌های بزرگی است، گفت: تمام رسانه‌های استکبار مو به مو سیاست‌های دولت‌های استکباری را دنبال می‌کند، مثلا در سفر ما به نیویورک بنده با چندین گروه رسانه‌ای مصاحبه‌ای داشتم، همه سوال‌های آنها یکسان بود، سوال کردم شما چطور رسانه‌هایی مستقل هستید ، کدامیک از این سوال‌ها، سوال مردم است و آیا سوالات، خواست‌ها و سیاست‌های دولت‌های شما نیست، که من در این ارتباط به یکی از دوستان به مزاح گفتم، بیایید ما یک سوال چند جوابه برای رسانه‌های آمریکا طرح کنیم، اینکه آیا همه در آمریکا مثل هم فکر می‌کنند، دوم اینکه رسانه‌ها مال یک نفر است و اسم آنها متفاوت است و سوم اینکه در یک نقطه با هم هماهنگ می‌شوند و با هم یکی هستند.

وی با اشاره به ماجرای هولوکاست ادامه داد: همین امروز کسانی که در اروپا نسبت به ماجرای هولوکاست تشکیک می‌کنند زندانی می‌شوند، حتی اگر آن فرد استاد دانشگاه یا نماینده مجلس باشد. ولی کافی است مثلا در کشور ما پای یک نفر به زندان باز شود،چه غوغایی درست می‌کنند و یا در نشست سازمان ملل آقای اوباما رسما اعتراف کرد که در داخل آمریکا شکنجه وجود دارد و من دستوردادم که شکنجه ممنوع شود، اما درکشورهای مستقل کافی است یک زندانی در داخل حمام زندان به زمین بخورد، چه بلای سر آنها می‌آورند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: معتقدم زرادخانه‌های هسته‌ای و بیولوژیک طرحی فریبنده است، امروز زرادخانه جبهه استکبار زرادخانه رسانه‌ای است، چرا که از اصل خبر دروغ را جمع می‌کنند آن را تبدیل به سند می‌کنند و با استناد به آن،حمله می‌کنند و بر این اساس مسوولیت شما و ما سنگین است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه بشریت در آستانه انتخابی جدید قرار گرفته است،گفت: رسانه‌های پاک و مومن به اندیشه الهی و توحیدی مسوولیت سنگینی بر عهده دارند و باید با همت رسانه‌ها ، حجاب‌های ضخیم جهل و تحمیل جهل به بشریت دریده شود و انجام این ماموریت نیازمند برنامه‌ریزی انسجام و هوشمندی است. ولی می‌بینیم که متاسفانه برخی از رسانه‌های کشورهای اسلامی فریب شبکه رسانه‌ای استکبار را می‌خورند و در همان مسیر حرکت می‌کنند و امروز وظیفه رسانه‌های کشورهای اسلامی تنها اطلاع رسانی نیست،بلکه در کنار آن باید فرهنگ ‌سازی کنید و از ملت‌های مظلوم واندیشه الهی وارزش‌های متعالی حمایت کنید.

احمدی نژاد ادامه داد : باور ما این است که نظام مادی رو به افول است، همه نشانه‌های اضمحلال امپراطوری ثروت، قدرت و رسانه آشکار شده است و بنیان‌های نظری اندیشه دمکراسی و لیبرال در حال متلاشی شدن است و رسانه‌های کشورهای اسلامی باید از حالت انفعالی به حالتی فعال تبدیل شوند.

احمدی‌نژاد با اشاره به جنجال تبلیغاتی رسانه‌های غربی و آمریکا در خصوص مساله هسته‌ای گفت: اوباما در این ماجرا اشتباه بزرگ و تاریخی خود را مرتکب شد درحالی که ما زودتر از زمان موعد به خاطر احترامی که به مدیر کل آژانس می‌گذاریم و تاکیدی بر قانون داریم اطلاعات لازم به آژانس دادیم و قاعدتا باید دولت آمریکا از آن مطلع می‌شد، نمی‌دانیم که چه شده است اوباما اطلاع نداشته است و ایشان بدون اطلاع علیه برنامه هسته‌ای ما شروع به حمله می‌کند و وقتی معلوم می‌شود اطلاعات ایشان غلط است و حرف بی جایی زده است همچنان خط القاء مخفی کاری ایران دنبال می‌شود.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌های کشورهای اسلامی باید برای حضور در صحنه سرنوشت خود را مجهز کنند،گفت: شما امکانات فراوان و توانمندی‌های بی‌نظیر دارید،ذخیره عظیم فرهنگ اسلام ناب ،ارزش‌های اسلامی و الهی و عنایات خداوند متعال بزرگترین و بی‌نظیرترین ذخیره است. امروز فکر، تولید اندیشه و ذخیره عظم از انسان‌های مومن، پاک و توانمند در اختیار شماست.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند حلقه وصل و محور وحدت هستیم،گفت: تشکیل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی کار مبارکی است، اما دقت داشته باشیم که اتحادیه یک ظرف ، فرصت و امکان است، ما نیازمند اندیشه و روحی جمعی هستیم و نیازمند رسیدن به هدف واحد و متعالی هستیم، ببینید دنیای استکبار هدف خود را روشن کرده است ، جامعه لیبرال و به قول آنها توسعه یافته نقطه هدف آنهاست. بسط اندیشه و سیستم حکومتی و ارزش‌های دنیای آزاد هدف این کار رسانه‌ای است و البته به تعبیر دقیق‌تر هدف آنها اصل نظام سلطه است و خط قرمزهای خود را تعریف کردند و رژیم صهیونیستی با عنوان امر قدسی مورد حمایت همه دنیای استکبار است و شما رسانه یا دولتمردی را پیدا نمی‌کنید،که نسبت به اساس رژیم جعلی صهیونیستی نقد داشته باشد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: جالب است که برخی از مسوولین دولت‌های اروپایی خطاب به ما می‌گویند شما هر چه دلتان می خواهد به خود ما بگوئید، اما به صهیونیست‌ها چیزی نگویید.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان در این اجلاس‌گفت : باید اهداف واحد و مشترک تعریف کنید. ما دهها هدف مشترک و متعالی داریم که نقطه اوج آن برپا ساختن حیات طیبه الهی وانسانی در کل زمین است و این آرمان هر موحدی است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کشورهای غربی می‌خواهند دنیا را زیر سلطه خود بیاورند و به اصطلاح خود جامعه لیبرال و توسعه یافته را درست کنند،گفت: مامی‌خواهیم جهان به نقطه متعالی برسد، نقطه‌ای که ارتباطات بین انسان‌ها و ملت‌ها بر پایه عدالت و دوستی یگانه پرستی تنظیم شود، همه استعدادها شکوفا شود و ملت درجه یک و دو نداشته باشیم،حق وتو نداشته باشیم و لشکر‌کشی به عراق و افغانستان و فلسطین را شاهد نباشیم، ترور کشتار و تجاوز دروغ را نبینیم، این‌ها می‌توانند هدف متعالی ما باشد و ظهور انسان کامل به عنوان وعده تخلف ناپذیر الهی می‌تواند نقطه مشترک همه ما باشد.
وی تصریح کرد: خط قرمز همه ما می‌تواند خودداری از ایجاد هر نوع اختلاف در بین امت اسلامی و ملت‌های مستقل باشد. همه ما می‌دانیم، تاریخ اروپا که متشکل از 72 ملت است، سرشار از کشتارهای خونین بی نظیر است . در هیچ قاره‌ دیگری به این اندازه جنایت نمی‌بینیم، مثلا در جنگ دوم جهانی بیش از 60 میلیون انسان در اروپا کشته شده‌اند و به محض اینکه فشارها برداشته شد،دیدید که در بالکان چه اتفاقی افتاد،ولی می‌بینید که آنها به دنبال وحدت هستند و جلوی هر اختلافی را می‌گیرند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه رسانه‌های کشورهای اسلامی نیز باید به سمت وحدت حرکت کند و همبستگی و همدلی داشته باشند،گفت: ما هیچ چیز از آنها کم نداریم، بلکه ذخایره فرهنگ و اندیشه‌ای و توانمندی‌هایمان به مراتب بیش از آن است و این نعمت بزرگ الهی است و شکر نعمت به استفاده درست از آن است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed