تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: خبرگزاری

تاریخ ارسال: شنبه، 11 مهرماه 1388  

 

خبرگزاری اطلس به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند

 
 

نشست خبری دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و مدیران پنج شبکه عضو این اتحادیه صبح امروز در حاشیه سومین مجمع عمومی برگزار شد. 

 
 

نشست خبری دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و مدیران پنج شبکه عضو این اتحادیه صبح امروز در حاشیه سومین مجمع عمومی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام کریمیان دبیرکل اتحادیه کشورهای اسلامی طی سخنانی با اشاره به تفاوت این اتحادیه با سایر تشکل‌های هم‌نام گفت: اتحادیه رادیوتلویزیون‌های کشورهای عربی، آسیایی و اروپایی بیشتر بر اساس نگاه و عملکرد دولت‌ها شکل گرفته است اما اتحادیه رادیوتلویزیون‌های کشورهای اسلامی بیشتر بر اساس خاص ملت‌ها و دیدگاه‌های آنان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ما در این اتحادیه منشور اخلاقی را تدوین کرده‌ایم که بر اساس آن توجه به فرهنگ شرقی،‌رشد و گسترش معنویت، ایجاد همبستگی بین جوامع اسلامی از اهداف اصلی آن است.

وی ادامه داد: پس از دو سال اتحادیه در سومین سال خود به صورت جدی و مستمر به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت کشورهای اسلامی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی ما دفاع از مظلومیت کشورهای مختلف مانند لبنان، فلسطین و دیگر کشورها است و امیدوارم بتوانیم به عنوان یک اتحادیه رسانه‌ای بر علیه دسیسه‌هایی که به دنبال ضربه زدن به کشورهای اسلامی هستند فعالیت کنیم و با آنان مقابله کنیم.

کریمیان با اشاره به برگزاری بازار فیلم و همچنین جشنواره آثار رادیو تلویزیونی کشورهای اسلامی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره روز دوشنبه برگزار می‌شود که 40 اثر از 500 اثر رسیده جوایز سینمایی اهدا می‌شود. دو مرکز آموزشی شامل یک مرکز آموزشی در بیروت و دانشکده صدا و سیما در تهران نیروهای مورد نیاز را آموزش می‌دهند.
کریمیان افزود: خبرگزاری اطلس نیز که فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده است به زودی فعالیت‌های خود گسترش می‌دهد و به عنوان یک خبرگزاری مستقل فعالیت می‌کند.
بر اساس این گزارش عبدالله قصیر رئیس شورای عالی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی و مدیر شبکه المنار بیانیه مجمع عمومی را قرائت کرد.
در این بیانیه آمده است اعضای اتحادیه با هدف همکاری و هماهنگی رسانه‌ای و در راستای تولید و مبادله خبر و محصولات فرهنگی با حفظ پایبندی به منافع جهان اسلام و رویارویی با همه ابعاد تبعیض ودیدگاه‌های سلطه‌جویانه تلاش دارند تا در بخش‌هایی همچون تبادل آثار تولیدی و برنامه‌های تصویری و تولیدات مشترک و بازاریابی آنان و همچنین همکاری در پوشش رسانه‌ای حوادث منطقه یاری‌گر یکدیگر باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: هماهنگی در زمینه فناوری‌های فضایی، آموزش نیروی انسانی، مبادله خبر، انجام مطالعات و پژوهش‌ها، همگامی با پیشرفت‌های فناوری و مهندسی، همکاری در ارائه خدمات رسانه‌ای، حمایت حقوقی از اعضا با یکدیگر تبادل فکری و همکاری نمایند.

بر اساس این گزارش تاکنون 56 کانال تلویزیونی، 72 کانال رادیویی و 35 شرکت تولیدکننده محصولات رسانه‌ای از 25 کشور دنیا عضو این اتحادیه هستند.

این اتحادیه که ماهیت غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی مستقل است و دفتر دائمی آن در تهران است. اتحادیه متشکل از مجمع عمومی است که با عضویت اعضا تشکیل می‌شود. شورای عالی، دبیرخانه که ریاست آن را دبیرکل بر عهده دارد و کمیته‌های معارف دینی، سیاسی و خبر، آموزش، فنی، خدمات رسانه‌ای و تولید محصولات جزو کمیته‌های اصلی آن هستند. سه مرکز رسانه‌ای در بیروت، شرکت هدایت رسانه و خبرگزاری اطلس از مراکز وابسته به این اتحادیه هستند.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام لطفی مدیر رادیو معارف نیز طی سخنانی با تبریک فعالیت این اتحادیه گفت: گمشده امروز بشر معنویت است و امیدواریم با همگرایی که این اتحادیه ایجاد می‌کند هم‌افزایی شبکه‌های اسلامی افزایش یابد و به جایی برسیم که آن چرا که دشمن در عرصه رسانه‌ای به دنبال آن است از بین ببریم.

در ادامه این نشست ادنان ایناج مدیرکل شبکه هلال تی‌وی نیز طی سخنانی ضمن مهم دانستن فعالیت‌های این شبکه ادامه داد: آرزومی‌کنیم که این گردهمایی که نمونه کوچکی از اتحاد و برادری است باعث شود دنیای اسلام بیش از پیش رشد کند و همه اعضای اتحادیه با امکانات خود برای راس اختلافات شیعه و سنی و ایجاد اتحادیه بزرگ کشورهای اسلامی تلاش کند.

در ادامه این نشست عیساوی رئیس شبکه الکرات، جواد محسنی رئیس شبکه تمدن افغانستان، القواسمی موسی‌الزهرا از فرانسه، سخنانی را بیان کردند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed