بی.بی.سی - صنعت تبلیغات نقطه عطفی را پشت سر گذاشته است.
در نیمه اول سال 2009 در بریتانیا ، پولی که صرف تبلیغ کالا در آنلاین شد بیشتر از پولی بوده که برای تبلیغات تلویزیونی هزینه شده است.
گفته می شود این اولین بار است که در یکی از اقتصادهای مهم جهان پخش آگهی کالا در اینترنت از تلویزیون، به عنوان قدرتمندترین ابزار فروش کالا، پیشی گرفته است.
بنا به اظهار"دفتر تبلیغات اینترنتی بریتانیا"، در شش ماهه اول سال جاری میلادی نزدیک به یک چهارم پولی که در بریتانیا صرف تبلیغات فروش کالا شده در حوزه آنلاین بوده است.
مارک گریگوری، گزارشگر بی بی سی در امور تجاری می گوید آمار گزارش شده توسط این دفتر نقطه عطف قابل توجهی در دنیای تبلیغات تجاری تلقی می شود.
پیشی گرفتن شمار آگهی های تجاری اینترنتی از آگهی های تلویزیونی، با این واقعیت مرتبط است که در سال های اخیر در کشورهای ثروتمند بسیاری از مردم کمتر تلویزیون تماشا می کنند و برای کسب اطلاعات و سرگرم شدن وقت بیشتری را صرف گشت و گذار در سایت های اینترنتی می کنند.
دفتر تبلیغات اینترنتی بریتانیا می گوید در مدت شش سال، تبلیغات آنلاینی از کم اهمیت ترین رسانه برای تبلیغ کالا به مهمترین رسانه تبدیل شده است.
این روند با رکود اقتصادی شتاب بیشتری گرفته است.
گزارشگر بی بی سی می گوید رکود اقتصادی باعث شده است که صرف پول برای تبلیغ کالا در شبکه های تلویزیونی، روزنامه ها و مجلات به شدت پایین بیاید.
در همین حال بازار تبلیغات آنلاینی به رشد خود ادامه داده هر چند که این رشد آهسته تر از قبل بوده است.
گرایش های مشابه در بسیاری از اقتصادهای صنعتی در جریان بوده است - تبلیغ اینترنتی تقریبا همه جا رو به رشد بوده است.
برای مثال در آمریکا چهارده درصد پولی که صرف پخش آگهی کالا می شود در حوزه آنلاین بوده است.