تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: نمایشگاه

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 9 مهرماه 1388  

 

شروع سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال

 
 

سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال عصر امروز پس از مراسم افتتاحیه و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسوولانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و وزارت ارشاد و تعدادی از نمایندگان مجلس در محل مصلای امام خمینی (ره) رسما افتتاح شد. 

 
 

سومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال عصر امروز پس از مراسم افتتاحیه و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسوولانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و وزارت ارشاد و تعدادی از نمایندگان مجلس در محل مصلای امام خمینی (ره) رسما افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سیدمحمد حسینی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - اظهار کرد: بسیاری از روابط اجتماعی امروز تحت تاثیر ICT قرار گرفته به نحوی که مرزهای گذشته در جهان امروز اعتباری ندارد و باعث شده نسل جوان و نوجوان مشارکت کم‌رنگی در اجتماع داشته باشند؛ بنابراین باید فرصت‌ها و تهدید‌های این تکنولوژی مورد بررسی قرار گرفته و برای نقاط منفی آن فرهنگ درست استفاده مدنظر قرار گیرد و فرهنگ‌سازی انجام شود.

او با اشاره به گام‌های بلندی که بعد از سنت برگزاری این نمایشگاه که توسط وزیر پیشین پایه‌گذاری شد، تصریح کرد: نمایشگاه ‌در سال اول با 300 غرفه، در سال دوم 500 غرفه و امسال با 700 غرفه در 55 هزار متر برگزار می‌شود و احتمال بازدید یک میلیون نفر از آن وجود دارد. در شرایطی که سال اول 200 هزار و سال دوم 500 هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه دیدن کردند.

تاثیر شگرف ICT در توسعه

وی با بیان این که در بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال 25 کشور حضور دارند، ادامه داد: با تاکیدهای رهبر معظم انقلاب، در ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه در استفاده از IT به ویژه در بخش فرهنگ اقدامات موثر فراوانی باید انجام شود تا بتوانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم و ICT تاثیر شگرف و غیر قابل انکاری در توسعه دارد.

نیاز به نیروی متخصص در مدیریت با پایش اطلاعات

حسینی با بیان این که در بحث مدیریت با پایش اطلاعات و استفاده به‌موقع از آن نیاز به نیروی متخصص نیاز است تا این تکنولوژی کمک‌کننده باشد، در بیان تلاش‌های انجام شده در نمایشگاه امسال خاطرنشان کرد: 7 هزار و 500 اثر در نمایشگاه امسال نمایش داده شده یا فروخته می‌شود. در این بین 7 هزار اثر داوری و برای تجلیل معرفی می‌شوند.

او افزود: در بخش نرم‌افزارهای رسانه‌یی نیز 5 هزار و 500 اثر از 100 شرکت و موسسه و نیز 50 بازی رایانه‌یی داخلی و 250 بازی خارجی متناسب با شوونات در نمایشگاه عرضه خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حوزه هنرهای دیجیتالی هم 200 اثر در نمایشگاه امسال حضور دارد و برای اولین بار یک نمایش مولتی ویژن اجرا خواهد شد. معرفی 500 سایت و وبلاگ برگزیده و نیز در بخش فن‌آوری و نوآوری و عرضه اقدامات دانشگاه شریف از دیگر اقداماتی است که در این نمایشگاه انجام می‌شود.

وزیر ارشاد در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه ستاد مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه فعال است، 30 اداره کل از 30 استان نیز در نمایشگاه حضور دارند. برگزاری 20 مسابقه با هدف فرهنگ‌سازی برای آشنایی مردم با فرصت‌های فضای دیجیتال و بیان باید‌ها، نبایدها و تبعات منفی رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه از دیگر اقدامات امسال خواهد بود که امیدواریم این اقدامات با نگاه تیزبین بازدیدکنندگان مورد توجه قرار گرفته و در پایان نظرات آن‌ها را داشته باشیم.

آغاز پخش برنامه‌های تلویزیون برروی تلفن همراه

در ادامه معاون توسعه و فن‌آوری صداوسیما گفت: سخت‌افزار در آینده نزدیک به شکل موم در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و در قالب نرم ارائه و جامدات هوشمند می‌شوند؛ امیدواریم با این قدم‌ها جامعه ما در لبه تکنولوژی جهانی جهش چشم‌گیری داشته باشد چرا که دنیا 20 سال است از این تکنولوژی استفاده می‌کند.

سیاهکلی با استقبال از همکاری به وجود آمده بین صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ‌اگر از امکانات نوین برخوردار نباشیم مدیریت بر صدا و تصویر امکان‌پذیر نیست. بنابراین صدا و سیما به دلیل رسالتی که دارد باید از فن‌آوری‌های دیجیتال استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دیجیتال لازم است همکاری بین صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از هنر دیجیتال صورت بگیرد تا بهره کافی از این هنر منتج شود.

او ادامه داد: سیستم رسانه‌های دنیا از پخش یک‌جانبه درآمده و بنابراین ناچاریم پخش صدا و تصویر و مکتوبات را در یک تعامل دو طرفه قرار دهیم. در این راستا صدا و سیما در هزار متر و 10 غرفه در نمایشگاه امسال فعالیت‌های خود در این راستا عرضه می‌کند.

سیاهکلی افزود: پخش برنامه‌های دیجیتالی تلویزیون در تهران به صورت پایلوت همچنین پخش تلویزیون روی تلفن همراه در این شهر در مرحله‌ی آزمایشی است. نیوز روم‌ها، استودیو‌های مجازی، استفاده از هنرهای مجازی در حال استفاده از رادیو و تلویزیون هستند.

معاونت توسعه و فن‌آوری صدا و سیما همچنین اظهار کرد: در آینده نزدیک اینترفیس‌های بین پیام‌دهنده و پیام‌گیرنده از بین می‌رود و یا به حداقل خواهد رسید. فضای مجازی به ما اجازه می‌دهد به طور مثال در یک صفحه سفید کاغذ هر آنچه را دوست داریم بکشیم و به دنیا منتقل کنیم.

آشنایی بازدیدکنندگان با خطرهای بلوتوث

مدیر کل مرکز توسعه IT و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هم با بیان این که باید تا پایان امسال زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت تکمیل شود گفت: باید فضای پیش آمده را عرصه‌ای برای توسعه فرهنگی بدانیم و با استفاده از ابزارهای جدید جذاب برای اشاعه مبانی فرهنگی خود استفاده کنیم تا روزی شاهد آن باشیم که محصولات دیجیتالی به گونه‌ای توسعه عمیق فرهنگ ایرانی اسلامی موجب شده است.

عیسی زارع‌پور تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برطرف کردن دغدغه‌های مقام عظمای ولایت و به منظور بهره‌گیری از فرصت‌های ابزارهای نوین فرهنگی و مقابله با چالش‌های آن در مردادماه سال 1385، با راه‌اندازی مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به عنوان یک واحد سازمانی مستقل اقدامات اجرایی خود در حوزه رسانه‌های دیجیتال را آغاز کرد تا ضمن مقابله با تبعات و چالش‌های رسانه‌های دیجیتال آن را به یک عرصه فرصت‌ساز برای عرصه فرهنگ کشور تبدیل کند.

وی افزود: امروز نام این مرکز با اقدامات اساسی که در سه سال گذشته برای سامان‌دهی و توسعه رسانه‌های دیجیتال و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال انجام داده است برای فعالان این عرصه آشناست.

او خاطرنشان کرد: در بخش نرم‌افزارهای تلفن همراه در نمایشگاه امسال در بخش‌های اصلی حدود 100 نرم‌افزار تلفن همراه به نمایش درخواهد آمد. در این بخش ضمن ارائه محتوای مناسب برای بلوتوث، بازدیدکنندگان با مخاطرات این روش انتقال اطلاعات و همچنین با دستگاه‌های ارسال انبوه بلوتوث آشنا خواهند شد.

اختصاص یارانه خرید به عموم مردم

زارع‌پور همچنین اظهار کرد: در بخش فن‌آوری و نوآوری با هدف تشویق تولیدکنندگان آثار دیجیتالی به استفاده از فن‌آوری‌های نوین محصولات دارای جنبه نوآوری شناسایی و تقدیر خواهند شد. همچنین برای نخستین بار مسابقه طرح تجاری‌نویسی در حوزه رسانه‌های دیجیتالی و نیز کلینیک‌های کسب و کار رسانه‌های دیجیتال با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف در این بخش برگزار می‌شود.

وی در پایان به یارانه‌ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اشاره و خاطرنشان کرد: امسال یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عموم مردم اختصاص خواهد یافت در حالی که سال‌های پیش به دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید حوزه و دانشگاه اعطا می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهان پس از مراسم افتتاحیه از بخش‌های مختلف نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال دیدن کردند.

سیدمحمد حسینی در حاشیه این بازدید با وجود حضور تعداد زیادی خبرنگار از مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما اکتفا کرد و زمانی را برای پاسخگویی به سوالات دیگر خبرنگاران از مطبوعات و خبرگزاری‌ها اختصاص نداد.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به مدت 10 روز و تا 18 مهرماه ادامه دارد تا همچون دو دوره‌ی گذشته توانمندی‌های عرصه‌ی رسانه‌های دیجتیال کشور و کلیه‌ی محصولات در بخش‌های مختلف مرتبط را به نمایش بگذارد.

این نمایشگاه که از سوی معاونت فن‌آوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود امسال علاوه بر شش بخش اصلی (جشنواره‌ای) دارای 8 بخش جانبی (بخش‌های صرفا نمایشگاهی) نیز است.

بخش‌های اصلی این دوره از نمایشگاه‌ رسانه‌های دیجیتال شامل نرم‌افزارهای رسانه‌یی، نرم‌افزارهای تلفن همراه، بازی‌ها و سرگرمی‌های دیجیتال، پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها، هنرهای دیجیتال، فن‌آوری و نوآوری در رسانه‌های دیجیتال می‌شود.

بخش‌های جانبی نیز خانواده و رسانه‌های دیجیتال، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، مسابقات، رسانه‌ی دیجتیال در آینه‌ی هنر(دومین مسابقه‌ی بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجتیال)، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه‌های دیجتیال، استان‌ها، شهر دیجتیال، حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف و بین‌الملل را شامل می‌شود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed