شبکه «ای بی سی» از این پس در بین قسمتهای اولیه سریالهای تلویزیونی خود تبلیغی پخش نمیکند.
به گزارش ایسنا، «ای بی سی» که زیر مجموعهای از شرکت دیزنی محسوب میشود، تصمیم گرفته با هدف جذب مخاطب بیشتر، میزان پخش آگهیهای بازرگانی در بین سریالهای درام و کمدی خود را به حداقل رسانده و حتی در لابهلای قسمتهای اولیه سریالها تبلیغی پخش نکند.
این شبکه از پاییز هشت سریال درام و کمدی پخش میکند که از این تعداد هفت مجموعه تلویزیونی جدید هستند. بر این اساس «ای بی سی» برای این که بتواند مخاطبان خود را با سریالهای جدید همراه سازد، تصمیم گرفته که از مدت زمان آگهیهای بازرگانی خود کاسته و در بین این سریالهای جدید، تبلیغ پخش نکند.
مسؤولان «ای بی سی» معتقدند که پخش کمتر آگهیهای بازرگانی منجر به آن میشود که بینندگان تلویزیونی کمتر کانالها را تغییر دهند.
کاهش تبلیغات تلویزیونی، کاهش درآمدزایی را نیز برای «ای بی سی» و شرکت دیزنی به همراه دارد اما رقابت میان شبکهها باعث اتخاذ این تصمیم شدهاست. پیش از شبکه «ای بی سی»، شبکهی «فاکس» نیز از میزان آگهیهای بازرگانی خود در بین سریالهای پرمخاطب کاسته است.