همکاران سیستم - شرکت E-tailing Group که به صورت تخصصی در زمینه سیستمهای فروش کالا فعالیت میکند، 117 شرکت کوچک، متوسط و بزرگ را مورد مطالعه قرارداد تا از نگاه فروشندگان و شرکتهای تجاری به سیستمهای اجتماعی اینترنتی مطلع شود.
بر اساس این مطالعه مشخص شد، در حال حاضر بزرگترین نگرانی شرکتها دور انداخته شدن محصولات و کالاهای مختلف توسط افراد در مقابل جمع زیادی از مردم است. اما علاوه بر این، شرکتها به صورت گسترده تمایل دارند تا در سیستمهای اجتماعی اینترنتی مشترک شوند.
بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مرکز E-tailing، حدود 93 درصد شرکتها اعلام کردند که در تلاشند تا با حضور در رسانههای اجتماعی اینترنتی، کالاهای خود را به مصرفکنندگان بفروشند. در این میان، 76 درصد شرکتها قصد دارند با استفاده از شبکههای اجتماعی، مشاورات خود را برای خرید کالاها و خدمات در اختیار کاربران بگذارند.
"لورن فریدمن"(Lauren Freedman) سخنگوی شرکت E-tailing گفت: «شرکتهای تجاری به طور کلی از پیامهای منفی که در مورد کالاها و خدمات آنها منتشر میشود، بسیار نگران هستند. اما آنها به خوبی میدانند که باید اجتماعی شوند و در مراکز اجتماعی اینترنتی حضور یابند. این همان مسئلهای است که هماکنون این شرکتها را به سمت شبکههای اجتماعی Facebook و Twitter سوق داده و باعث موفقیت آنها شده است».
طبق آمارها، 86 درصد مراکز شرکتکننده در این تحقیق از صفحات مربوط به Facebook Fan استفاده میکنند تا بتوانند تجربیات خود را در مورد کالاها و خدمات مختلف در اختیار کاربران بگذارند. در این میان، فقط یک درصد از شرکتهای یاد شده هیچ برنامهای برای حضور در Facebook Fan ندارند.