تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات اینترنتی

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 1 مهرماه 1388  

 

برای راضی کردن شاکیان، سیستم تبلیغاتی فیس‌بوک تعطیل می‌شود

 
 

فیس‌بوک به‌منظور حل و فصل یک شکایت گروهی علیه این شبکه اجتماعی، سیستم تبلیغاتی جنجالی Beacon را تعطیل می‌کند.  

 
 

فیس‌بوک به‌منظور حل و فصل یک شکایت گروهی علیه این شبکه اجتماعی، سیستم تبلیغاتی جنجالی Beacon را تعطیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، این شکایت که ماه اوت سال گذشته انجام گرفت مدعی شد فیس‌بوک و Beacon مجموعه‌ای از قوانین آمریکایی را زیرپا گذاشته‌اند.

در توافق پیشنهاد شده از فیس‌بوک خواسته شده علاوه بر تعطیلی Beacon از ایجاد بنیاد مستقلی حمایت کند که به ترویج حریم خصوصی، ایمنی و امنیت آنلاین اختصاص خواهد داشت و پول این بنیاد نیز از محل 9.5 میلیون دلار مبلغ پرداخت شده برای حل اختلاف تامین خواهد شد. البته این توافق باید مورد تایید دادگاه منطقه‌ای ناحیه کالیفرنیای شمالی قرار بگیرد که شکایت در آن انجام گرفته است.

سیستم تبلیغاتی Beacon که با سروصدای فراوان در ماه نوامبر 2007 راه‌اندازی شد به سرعت به بزرگ‌ترین کابوس فیس‌بوک تبدیل شد. این سیستم که بخش کلیدی از استراتژی تبلیغات اجتماعی بود به گونه‌ای طراحی شده بود تا فعالیت‌های انجام گرفته توسط اعضای این شبکه اجتماعی را به دوستان آن‌ها نشان دهد.

ایده به‌کارگیری این سیستم فعالیت به شکل نوعی تبلیغ اجتماعی بود زیرا تایید محصولاتی بود که توسط دوستان مورد اطمینان کاربران فیس‌بوک مورد استفاده قرار گرفته بودند.

اما درک Beacon برای کاربران فیس‌بوک بسیار پیچیده بوده و همچنین این سیستم به نوعی ناخوانده به شمار می‌رفت. بسیاری از کاربران از این که دوستانشان از اعمال آن‌ها مانند خریدهای انجام گرفته در وب سایت‌های دیگر مطلع شوند به وحشت افتادند.

کارشناسان امنیتی و مدافعان حریم خصوصی نیز به‌زودی به جمع مخالفان این سیستم پیوستند و با اینکه فیس‌بوک چندین بار آن را مورد اصلاح قرار داد ولی هرگز از ابهام درنیامد.

با وجود ناکامی این سیستم تبلیغاتی، مدیران فیس‌بوک همواره اظهار می‌کنند کسب و کار تبلیغاتی این شرکت قوی و رو به رشد بوده و فیس‌بوک علاوه بر تبلیغات آنلاین معمولی مانند تبلیغ‌های کلیک به ازای پرداخت همچنان به طراحی ابزارهای تبلیغ‌های اجتماعی و بازاریابی‌ها ادامه می‌دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed