تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 24 شهریورماه 1388  

 

کودکان بزرگترین جستجوگران آنلاین هستند

 
 

سایت خبری سی ان ان مصاحبه ای جالب با کلیف بورو مدیر شرکت سازنده مرورگر و سایت ویدئویی مخصوص کودکان انجام داده که در آن به بررسی دلایل ارائه این ابزار و عملکرد آنها پرداخته است.  

 
 

خبرگزاری مهر - سایت خبری سی ان ان مصاحبه ای جالب با کلیف بورو مدیر شرکت سازنده مرورگر و سایت ویدئویی مخصوص کودکان انجام داده که در آن به بررسی دلایل ارائه این ابزار و عملکرد آنها پرداخته است.

کودکان نسل جدید بیشتر از هر دوره ای زمان خود را در پرسه زدن در اینترنت صرف می کنند. کودکان 2 تا 11 ساله در حال حاضر 10 درصد از کاربران آنلاین اینترنت را تشکیل می دهند که این میزان بر اساس گزارش شرکت نیلسن در واقع 16 میلیون نفر یا 18 درصد نسبت به کاربران این گروه سنی در پنج سال گذشته افزایش داشته است.

حقیقت نهفته در پس این آمار در این است که تمامی 11 درصد کاربران 2 تا 11 ساله در اینترنت به جستجوی مطالبی نیستند که از نظر خانواده هایشان مناسب باشد. بر اساس گزارشی که به تازگی توسط شرکت ایمنی رایانه ای ارائه شده است در میان 10 جستجوی برتر کودکان می توان موارد غیر اخلاقی و خشن را مشاهده کرد که برای خانواده ها نگران کننده خواهد بود. در حال حاضر تجهیزاتی ارائه شده اند که خانواده ها با استفاده از آن می توانند اینترنت را برای کودکان خود به محیطی امن تر تبدیل کند که از آن جمله می توان به وب سایتها و مرورگرها و فیلترهای مخصوص والدین اشاره کرد.

ZuiTube یکی از جدیدترین سایتهای مخصوص کودکان است که با هدف ارائه نسخه ای پاک تر و ایمن تر از سایت YouTube ایجاد شده است و قبل از قرار دادن کلیپهای ویدئویی تمامی آنها مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرند تا برای استفاده کودکان از خصوصیات لازم برخوردار باشند.

سایت خبری سی ان ان به منظور اطلاع از جزئیات شبکه اینترنتی کودکان مصاحبه ای را با کلیف بورو رئیس شرکت اینترنتی KidZui که مسئولیت سایت ZuiTube را به عهده دارد انجام داده است. این شرکت همچنین در حال ارائه مرورگری به نام KidZui است که به ادعای این شرکت می تواند امکان دسترسی به بیش از میلیونها وب سایت مناسب سن کودکان را برای کاربران کم سن و سال به وجود آورد.

* CNN: چرا کودکان به نسخه ای از YouTube نیاز دارند که مختص به خود آنها باشد؟

- کلیف بورو رئیس شرکت اینترنتی KidZui: کودکان به این دلیل به نسخه ای از YouTube متناسب با سن خود نیاز دارند که در حال حاضر مانند زنبورهایی که جذب عسل می شوند، جذب اینترنت شده اند. در حالی که اینترنت به صورت بنیادین برای کودکان ساخته نشده است. در سایت YouTube نه تنها مفاهیم جالب توجهی برای کودکان وجود ندارد بلکه می توان تصاویری در آن یافت که بسیار مخرب و نامناسب هستند. هدف ما نیز از ZuiTube ارائه بهترین مفاهیم از YouTube است تا کودکان بتوانند بدون نگرانی والدین خود به تماشای آن بنشینند.

* چرا به جای ساخت خدمات دیگر اینترنتی بر روی یک سایت ویدئویی تاکید دارید؟

- زیرا کودکان عاشق این هستند که در هنگام سپری کردن لحظات خوش خود به گونه ای سرگرم شوند. در واقع برای درک واقعیت اصلی این موضوع باید به روانشناسی کودکان رجوع کنم.

* سایت ZuiTube آموزشی است یا تنها جنبه سرگرمی دارد؟

- هدف نهایی داشتن هر دو خصوصیت است یعنی آموزش در کنار سرگرمی. به همین دلیل شرکت KidZui در حدود هشت هزار و 600 کانال از مطالب مورد علاقه و به روز کودکان را در این سایت گنجانده است تا کودکان به راحتی و آزادانه بتوانند به جستجو و به اشتراک گذاشتن این مطالب بپردازند. در عین حال ما به صورت عمدی تقسیم بندی مشهودی میان آموزش و سرگرم شدن در اینترنت کودکان ایجاد نمی کنیم زیرا بیشتر اوقات کودکان از جستجوی مطلبی مانند بیسبال در KidZui آغاز کرده و در نهایت به تماشای ویدئویی آموزشی یا خواندن مطلبی درباره یادگیری بیسبال می نشینند.

* در سایت YouTube هر فرد می تواند فایل ویدئویی را به آرشیو سایت بیافزاید. در ZuiTube فایلهای ویدئویی از کجا تامین خواهند شد؟

- تمامی ویدئوهای کنونی این سایت از سایت YouTube تامین شده اند اما گروهی از ویرایشگران فایلهای ویدئویی که از میان والدین و معلمان 25 ایالت آمریکا انتخاب شده اند قبل از قرارگیری فایلها بر روی شبکه آن را بازبینی می کنند.

* هزینه سایت از کجا تامین می شود؟ آیا تبلیغات در این سایت پذیرفته می شود؟

- تا کنون هیچ تبلیغاتی در این سایت صورت نگرفته است و برنامه ای هم برای پذیرفتن تبلیغات در سایت ZuiTube وجود ندارد. در واقع شرکت KidZui در مقامی است که می تواند این سایت را پشتیبانی کند. سایت ZuiTube از حمایت مالی عواید حاصل از مرورگر این شرکت برخوردار بوده و ما به داشتن چنین موقعیتی به خود افتخار می کنیم.

* من مطلبی درباره طراحی فضایی مجازی مشابه وارکرافت برای کودکان در اینترنت خوانده ام که در آن به جای کشتن مردم، باید گربه ها را از بالای درختان یا موقعیتهای دیگر نجات داد. می خواهم بدانم به نظر شما این روند شکل گیری اینترنت برای کودکان چه آینده ای خواهد داشت؟ آیا شما ارائه چنین سایتهایی را برای کودکان مناسب می بینید؟

- مثل تمامی موارد دیگر همه چیز در توسعه اینترنت کودکان نیازمند اعتدال و میانه روی است. من آینده درخشان و شگفت انگیزی را در زمینه توسعه سایتهای مخصوص کودکان می بینم.

* گزارشی دیگر از سایمنتک می گوید عبارتی که بیشترین جستجوهای اینترنتی کودکان را به خود اختصاص داده سایت YouTube بوده است. آیا این واقعیت به نفع شما خواهد بود یا به ضرر شما؟

- من با دیدن این گزارش کاملا شگفت زده شدم و به نظرم این آمار نشان دهنده خوش شانسی ما در زمان سنجی ارائه سایت ZuiTube برای کودکان و والدین آنها است. ما شرکت خود را با توجه به دغدغه هایی خاص بنا کردیم و از والدین خواستیم تا درباره استفاده از گوگل و YouTube که متناسب با سن کودکان ارائه نشده اند، بیشتر تفکر کنند. کودکان نباید بدون توجه و نظارت در برابر مرورگرهای اینترنتی قرار بگیرند. هدف اصلی ما از شکل دادن به KidZui تمرکز بر روی روشنایی ها و تاریکی ها است. ما سعی داریم تمامی مفاهیم و افراد بد و نامناسب را از این سایت دور نگاه داریم اما در کنار آن برای کودکان کنجکاوی که می خواهند مطالب YouTube را مشاهده کنند این امکان را به وجود آوریم تا به مطالبی که متناسب با شرایط سنی آنهاست دسترسی پیدا کنند.

* آیا نشانه یا مقیاسی مبنی بر نامناسب بودن یا کم بودن سن کودکان برای استفاده از اینترنت وجود دارد؟

- دوباره می گویم که من روانشناسی کودکان را نمی دانم. تنها می دانم که در کنار زمان بازی و زمان ارتباط با خانواده که برای کودکان بسیار حیاتی است، علاقه غیر قابل انکاری برای آنلاین بودن در میان کودکان نسل امروز وجود دارد.

* به نظر شما این ابزار مرورگر و سایت ویدئویی چه تاثیری بر روی نسل آنلاین کنونی پس از بزرگ شدن خواهد گذاشت؟

- ما همیشه امیدوار بوده و هستیم که ارائه این ابزارها بتواند ارتباط مثبتی میان کودکان و اینترنت و فناوری عاری از اضطراب برای والدین به وجود آورد تا والدین مجبور نباشند به صورت مداوم حرکات کودکان خود را تحت نظر بگیرند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed