تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 18 شهریورماه 1388  

 

کارت پستال جد توییتر است!

 
 

دانشمندان انگلیسی دریافتند که اولین کارت پستالها که در سال 1902 به عنوان یک وسیله ارتباطی نوین عرضه شدند جد میکرووبلاگ "توییتر" هستند.  

 
 

دانشمندان انگلیسی دریافتند که اولین کارت پستالها که در سال 1902 به عنوان یک وسیله ارتباطی نوین عرضه شدند جد میکرووبلاگ "توییتر" هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محقان دانشگاههای منچستر و لنکستر در تحقیقات خود نشان دادند که هرچند توییتر می تواند به عنوان یک پدیده ای قرن 21 مورد ملاحظه قرار گیرد اما منشاء اولیه آن به آغاز قرن بیستم باز می گردد.

"توییت" اصطلاحی است که برای پیامهای کوتاهی که کاربران میکروبلاگ توییتر در پروفایل خود می گذارند به کار می رود. هر کاربر مجاز است در هر توییت حداکثر از 140 حرف استفاده کند.

اکنون این دانشمندان کشف کردند که ریشه این توییتها به دوره شاه ادوارد بر می گردد. در حقیقت در سال 1902 اولین کارت پستالهای به شکل امروزی ایجاد شدند و در مدت زمان کوتاهی به سرعت گسترش یافتند. مردم عصر شاه ادوارد افکار و یا آن چیزی را که در حال انجام بود روی این کارت پستالها می نوشتند.

بعدها این کارتها تبدیل به یک وسیله ارتباطی قوی شد. این سیستم مختصر نویسی موجب شد که تاحد چشمگیری هزینه های پستی کاهش یابد.

این کارتها در زمان شاه ادوارد هفتم به عنوان وسیله ای برای "چت کردن" استفاده می شد و اظهارات و یا پیشنهادات یک فرد را با هزینه بسیار اندک به فرد دیگر می رساند.

براساس گزارش تلگراف، برخلاف نامه های بلند، زبانی که برای نوشتن پیامهای مختصر پشت کارت پستالها به کار می رفت همانند زبان به کار رفته در میکروبلاگ توییتر و "اس. ام. اس" زبان غیر رسمی و محاوره ای بود. این مسئله در عصری که پدیده "سره سازی زبان" (پاکسازی زبان از اصطلاحات محاوره ای و خارجی) رایج بود به شدت با مخالفت "پیروان سره گرایی" مواجه شد. امروزه نیز به اعتقاد زبانشناسان، توسعه سریع پیامهای فوری نوشته شده به زبان غیر رسمی می تواند استانداردهای زبان را مورد تهدید قرار دهد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed