بر اساس گزارش یک موسسه پژوهش بازار، فروش نت بوک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تقریبا دو برابر نوت بوک شد.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش DisplaySearch، فروش نتبوکها همچنان در حال افزایش نسبت به نوت بوکها بوده و نسبت به سه ماهه اول 40 درصد افزایش یافته است؛ فروش نوتبوکها یا همان لپتاپهای سنتی 22 درصد افزایش سه ماه به سه ماه یافته است.
طبق این گزارش، نتبوکها در سه ماهه دوم 22 درصد از فروش رایانههای قابل حمل را تشکیل دادند که تقریبا چهار برابر نسبت به 5.6 درصد در مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است در حالی که لپتاپها در مقایسه با 94.4 درصد در سال گذشته، 77.8 درصد از فروش بازار را تشکیل دادند.
به دلیل قیمت ارزانتر، ضریب نفوذ نتبوکها نسبت به نوتبوکها در آمریکای لاتین و چین بالاتر است. به دلیل اینکه بازارهای ظهوریافته خریداران رایانه بسیاری دارند که برای نخستین بار قصد خرید دارند، بسیاری از این مصرفکنندگان کمتر مایل به داشتن تمامی امکانات موجود در نوتبوکها هستند.
همچنین یارانهای که ازسوی فراهمکنندگان خدمات مخابراتی بزرگ در ازای قرارداد اشتراک داده دو ساله عرضه میشود، به افزایش فروش نتبوکها کمک کرده است. در اروپای غربی شماری از شرکتهای مخابراتی 100 درصد قیمت نتبوک یارانه میدهند.
در آمریکای شمالی یارانه شرکتهای مخابراتی و فراهمکنندگان تلویزیون کابلی نسبتا جدید است از این رو تاثیر این بازار هنوز معلوم نیست و شرکتهای کابلی در ازای قرارداد برای سرویسهای تلویزیون، اینترنت و تلفن، با تخفیف نتبوکها را عرضه میکنند. در طول بحران اقتصادی، نت بوکهایی که 300 دلار قیمت و صفحه 10 اینچی دارند، سریعترین رشد را در بازار رایانه داشتهاند.