تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: سخت‌افزار

تاریخ ارسال: دوشنبه، 16 شهریورماه 1388  

 

فروش نت‌بوک از نوت‌بوک پیشی گرفت

 
 

بر اساس گزارش یک موسسه پژوهش بازار، فروش نت بوک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تقریبا دو برابر نوت بوک شد.  

 
 

بر اساس گزارش یک موسسه پژوهش بازار، فروش نت بوک در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تقریبا دو برابر نوت بوک شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش DisplaySearch، فروش نت‌بوک‌ها همچنان در حال افزایش نسبت به نوت بوک‌ها بوده و نسبت به سه ماهه اول 40 درصد افزایش یافته است؛ فروش نوت‌بوک‌ها یا همان لپ‌تاپ‌های سنتی 22 درصد افزایش سه ماه به سه ماه یافته است.

طبق این گزارش، نت‌بوک‌ها در سه ماهه دوم 22 درصد از فروش رایانه‌های قابل حمل را تشکیل دادند که تقریبا چهار برابر نسبت به 5.6 درصد در مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است در حالی که لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با 94.4 درصد در سال گذشته، 77.8 درصد از فروش بازار را تشکیل دادند.

به دلیل قیمت ارزان‌تر، ضریب نفوذ نت‌بوک‌ها نسبت به نوت‌بوک‌ها در آمریکای لاتین و چین بالاتر است. به دلیل اینکه بازارهای ظهوریافته خریداران رایانه بسیاری دارند که برای نخستین بار قصد خرید دارند، بسیاری از این مصرف‌کنندگان کمتر مایل به داشتن تمامی امکانات موجود در نوت‌بوک‌ها هستند.

همچنین یارانه‌ای که ازسوی فراهم‌کنندگان خدمات مخابراتی بزرگ در ازای قرارداد اشتراک داده دو ساله عرضه می‌شود، به افزایش فروش نت‌بوک‌ها کمک کرده است. در اروپای غربی شماری از شرکت‌های مخابراتی 100 درصد قیمت نت‌بوک یارانه می‌دهند.

در آمریکای شمالی یارانه شرکت‌های مخابراتی و فراهم‌کنندگان تلویزیون کابلی نسبتا جدید است از این رو تاثیر این بازار هنوز معلوم نیست و شرکت‌های کابلی در ازای قرارداد برای سرویس‌های تلویزیون، اینترنت و تلفن، با تخفیف نت‌بوک‌ها را عرضه می‌کنند. در طول بحران اقتصادی، نت بوک‌هایی که 300 دلار قیمت و صفحه 10 اینچی دارند، سریع‌ترین رشد را در بازار رایانه داشته‌اند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed