تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 11 شهریورماه 1388  

 

علائم افول فیس‌ بوک

 
 

آیا فیس‌بوک رو به اضمحلال است؟ این شبکه اجتماعی معروف و شناخته شده قادر نیست تا ابد وفاداری کاربران اینترنتی را به خود جلب کند. 

 
 

همکاران سیستم - آیا فیس‌بوک رو به اضمحلال است؟ این شبکه اجتماعی معروف و شناخته شده قادر نیست تا ابد وفاداری کاربران اینترنتی را به خود جلب کند. مدتی است تعدادی از کاربران این شبکه شروع به مهاجرت وخروج از آن کرده‌اند. یکی از کاربران با حذف صفحه خود بیان کرد از کنجکاوی خودش در مورد دیگران خسته شده بود. دیگری گفت سایت خسته‌کننده است. نفر سوم از ترس مجرمان آنلاین صفحه خود را حذف کرد و شخص دیگری از آینکه مسائل خصوصی زندگیش در دسترس همگان قرار گرفته ناراضی بود.

برخی از افراد نیز دلیلی برای حذف اطلاعات خویش از فیس‌بوک ذکر نمی‌کنند. البته آمار و ارقام سایت هنوز بالاست. بنابر آخرین آمار شرکت تحقیقاتی comScore سایت فیس‌بوک در ماه ژوئیه 87 میلیون کاربر جدید را در ایالات متحده به خود جذب کرد. تعداد خروجی‌ها هنوز اندک است، اما مهم، روندی است که آغاز شده است.

لایف هارمسن از افرادی است که فیس‌بوک را ترک کرده و معتقد است این شبکه به رژیمی سرکوب‌گر مبدل شده است که زندگی اجتماعی کاربران را تحت کنترل درآورده و آن را تجاری ساخته است. این شبکه به دلیل رقابت با گوگل اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند. هارمسن می‌گوید: این شما نیستید که در فیس‌بوک اطلاعات خود را منتشر می‌کنید، این فیس‌بوک است که درمورد شما و میلیون‌ها نفر دیگر اطلاعات جمع‌آوری می‌کند.

هارمسن و بسیاری از دوستانش زمانی فیس‌بوک را ترک کردند که این شرکت اعلام کرد مالکیت اطلاعات کاربران را در اختیار می‌گیرد. البته فیس‌بوک بعدها این موضع را تعدیل کرد اما کماکان به تلفیق تبلیغات، مالکیت معنوی اطلاعات و زندگی اجتماعی کاربران ادامه می‌دهد.

به نظر می‌رسد موج دیگری از مهاجران یا از ترس و یا از روزمرگی اتفاقات در این سایت، صفحات اطلاعاتی خود را حذف کرده‌اند. کارولین هارتینگ می‌گوید: فیس‌بوک را ترک کردم چون وقتم را بیش از اندازه تلف می‌کرد و تازگی‌اش را از دست داده بود.

آیا اضمحلال فیس‌بوک در شرف وقوع است؟ سایت‌های متعددی در اینترنت آمده‌اند و رفته‌اند. سرنوشت فیس‌بوک ممکن است به آهستگی رو به افول باشد، اما این افول به نظر محتوم می‌رسد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed