تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تلفن همراه

تاریخ ارسال: دوشنبه، 2 شهریورماه 1388  

 

رشد ناامید کننده خدمات تلویزیون تلفن همراه

 
 

خدمات تلویزیون تلفن همراه تاکنون نتوانسته به وعده متداول شدن جامع عمل بپوشاند اما تحلیلگران انتظار دارند شمار کاربران جهانی آن در سال 2009 به 54 میلیون نفر افزایش یابد.  

 
 

خدمات تلویزیون تلفن همراه تاکنون نتوانسته به وعده متداول شدن جامع عمل بپوشاند اما تحلیلگران انتظار دارند شمار کاربران جهانی آن در سال 2009 به 54 میلیون نفر افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران همچنین پیش‌بینی کرده‌اند تا سال 2013 حدود 300 میلیون نفر در جهان تلویزیون آنالوگ را برروی تلفن هوشمند که به پرده سوم نیز شهرت یافته، مشاهده کنند.

به گفته ناظران صنعت، بزرگ‌ترین پتانسیل این خدمات در بازارهای ظهوریافته خواهد بود. بر اساس بررسی که توسط In-Stat به‌عمل آمده، کاربران تلویزیون تلفن همراه دست کم سه بار در هفته و 20 درصد آن‌ها به طور روزانه از این خدمات استفاده می‌کنند.

دو سوم افراد مورد بررسی اظهار کرده‌اند تلویزیون تلفن همراه را به مدت 30 دقیقه یا بیش‌تر در روزهایی که از آن استفاده می‌کنند، تماشا کرده‌اند. در مقایسه در بازارهای پیشرو مانند ژاپن و کره‌جنوبی بینندگان بیش از یک ساعت از این خدمات بهره می‌برند.

بر اساس یافته‌های گزارش اخیر «سه پرده» نیلسن، حدود 13.4 میلیون آمریکایی به طور متوسط 3.5 ساعت ویدیو در تلفن همراه خود مشاهده می‌کنند در حالی که متوسط مدت زمان مشاهده برای ویدیوی اینترنتی سه ساعت است.

با این حال بنا بر گزارش این موسسه، میزان بینندگی در تلفن همراه نسبت به یک سال گذشته که 13 میلیون نفر در تلفن همراه ویدیو مشاهده کردند، بدون تغییر مانده است.

بخشی از دلیل ثابت ماندن این میزان شمار پایین تلفن‌های هوشمند مورد استفاده است. تنها 18 درصد از 270 میلیون کاربر تلفن همراه در آمریکا تلفن‌های هوشمندی مانند آیفون، بلک بری یا نوکیا ان 97 دارند.

از سوی دیگر، به اعتقاد ناظران صنعت، تلویزیون آنالوگ در برابر تلویزیون دیجیتال در تلفن‌های هوشمند به ویژه در کشورهای در حال توسعه برنده خواهد شد و این کشورها بازار بزرگی برای این خدمات خواهند بود. زیرا در حالی که اقتصادهای توسعه یافته در حال کنار گذاشتن تلویزیون آنالوگ و به‌کارگیری تلویزیون دیجیتال هستند، در کشورهای در حال توسعه هیچ برنامه‌ای برای تغییر به دیجیتال وجود ندارد.

بنا به توضیح تحلیلگران، از این رو شاهد اوج‌گیری قوی تلویزیون تلفن همراه در آمریکای لاتین، اروپای مرکزی، آفریقا و چین هستیم.

طبق گزارش تله جنت سیستمز، پژوهش نشان داده بیش از 85 درصد از جمعیت جهان برای چند سال آینده یا بیش‌تر همچنان به امواج آنالوگ دسترسی خواهند داشت.

دلیل این دو گرایش نیز موفقیت تلویزیون تلفن همراه است که به رایگان پخش می‌شود و به اعتقاد تحلیلگران متداول شدن تلویزیون تلفن همراه در گرو پخش رایگان محتوا خواهد بود.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed