تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: یکشنبه، 25 مردادماه 1388  

 

«ارتباطات» در کره جنوبی مستقل از «راه» است

 
 

بررسی وضعیت فناوری اطلاعات در کره جنوبی  

 
 

موافقان طرح ادغام دو وزارت راه و ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید می کنند که این ادغام در کشورهای توسعه یافته نیز اجرایی شده است. به همین منظور گروه فناوریهای نوین خبرگزاری مهر در سلسله گزارشهایی به بررسی جایگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشورهای توسعه یافته می پردازد. در بخش ششم به بررسی وضعیت فناوری اطلاعات در کره جنوبی می پردازیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمهوری کره که با عنوان کره جنوبی شناخته می شود یکی از کشورهای توسعه یافته در بخش فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهانی است و پس از ژاپن دومین کشور آسیایی است که در این عرصه رشد چشمگیری داشته است.

بسیاری از شرکتهای معروف دنیا در بخش ICT در این کشور هستند و بنابراین کره جنوبی کشوری پیشگام در عرصه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

به دلیل اهمیتی که این کشور برای علم، فناوری و فناوری اطلاعات قائل است وزارت علم و تکنولوژی و وزارت اطلاعات و ارتباطات به صورت مستقیم و وزارت آموزش، وزارت محیط زیست و وزارت دانش اقتصادی به صورت غیر مستقیم در توسعه علم و فناوری فعال هستند. از این میان وزارت دانش اقتصادی وظیفه توسعه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات و اطلاعات در رشد تجارت را عهده دار است.

همچنین وزارت زمین، حمل و نقل و امور ناوبری وزارت مستقلی است که مسئولیت رسیدگی به امور راهسازی، ساختمان سازی، حمل نقل و ... را به عهده دارد. این در حالی است که براساس طرح جدیدی که در کشورمان در حال بررسی است قرار است وزارت حمل و نقل با وزارت ارتباطات ادغام شود.

وزارت زمین، حمل و نقل و امور ناوبری

به گزارش مهر، این وزارتخانه به امور حمل و نقل دریایی، حمل و نقل زمینی، جاده ها، حمل و نقل هوایی و بررسی زمین و اقیانوسها رسیدگی می کند. موسسه حمل و نقل کره و موسسه زمین شناسی کره دو سازمان وابسته به این وزارتخانه به شمار می روند.

مترو و حمل و نقل شهری، حمل و نقل جاده ای، حمل و نقل خطوط راه آهن، بنادر و لنگرگاهها و استراتژیهای حمل و نقل ملی از وظایف مهم این وزارتخانه است.

وزارت دانش اقتصادی

وظیفه این وزارتخانه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، ایجاد فرصتهای جدید در عرصه تجارت و رقابت در عرصه تجارت جهانی است.

موسسه ملی فناوری و کیفیت، موسسه فناوری صنعتی کره و موسسه صنعت و فناوری اطلاعات کره از جمله سازمانهای وابسته به این وزاتخانه هستند که از بخشهای IT و ICT در توسعه تجارت و رشد اقتصادی این کشور استفاده می کنند.

وزارت اطلاعات و ارتباطات

این وزارتخانه از بخشهای رسانه های ارتباط جمعی، مخابرات، تلویزیونهای زمینی و تلفن ثابت و تنظیم اقتصاد تک قطبی تشکیل شده است.

آژانس ملی رایانه ای سازی، موسسه تحقیقات مخابرات و الکترونیک، موسسه توسعه جامعه اطلاعاتی کره و لابراتوار تحقیقات رادیویی از سازمانها و موسسات وابسته به این وزارت هستند.

نگاهی گذرا به چارت دولت جمهوری کره نشان می دهد که این دولت اهمیت ویژه ای به ارتباطات و فناوری اطلاعات می دهد و چون فناوری اطلاعات را یکی از راههای شکوفایی تجارت می داند به همین منظور در توسعه فرصتهای جدید تجاری از دنیای ارتباطات بهره گرفته است.

البته نگاه به فناوری اطلاعات در تمامی بخشهای یک کشور و دولت که می خواهد دولت الکترونیک نیز داشته باشد ضروری است. در کشورهای توسعه یافته هیچگاه به فناوری و فناوری اطلاعات نگاه تک بخشی نمی شود بلکه سازمانها و وزارتخانه ها در حیطه کاری خود به این فناوریها توجه ویژه دارند.

اما نکته قابل تامل این است که در کره جنوبی بر خلاف آنچه گفته می شود و بسیاری از کارشناسان کشورمان نیز به آن انتقاد می کنند "راه" و "ارتباطات و فناوری اطلاعات" مسیر مستقلی ندارند و این نشان می دهد سیاستگزاران این کشور سنخیتی در این دو حوزه کاری تشخیص نداده اند.

بحث ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و ترابری در کشورمان اسفند ماه سال 83 مطرح شد اما مدتی پیش با تصویب کمیسیون صنایع و معادن مجلس زمینه این ادغام هموار شد. با این ادغام، وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت ارتباطات و حمل و نقل متولد خواهد شد.

این ادغام در حالی صورت می گیرد که کلیه کارشناسان را با یک سئوال بزرگ مواجه کرده است. آنها به دنبال جواب این سئوال هستند که با توجه به اینکه عصر آینده عصر جامعه اطلاعاتی است، فناوری اطلاعات چه جایگاهی خواهد داشت؟ آیا با این اقدام می توانیم به آینده فناوری اطلاعات و جبران عقب ماندگی ها امیدوار باشیم؟

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed