تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات اینترنتی

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 22 مردادماه 1388  

 

استفاده شرکت‌های تبلیغاتی از امکانات فیس‌بوک

 
 

همکاران سیستم - بیش از 80 درصد شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی آمریکایی از امکانات Facebook استفاده می‌کنند و این به معنای پذیرفتن شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان پلاتفورم ترویج و تبلیغات از سوی شرکت‌های بزرگ است.  

 
 

همکاران سیستم - بیش از 80 درصد شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی آمریکایی از امکانات Facebook استفاده می‌کنند و این به معنای پذیرفتن شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان پلاتفورم ترویج و تبلیغات از سوی شرکت‌های بزرگ است.

این روند بیانگر تحول عمده‌ایست، زیرا شرکت‌ها تا کنون تمایلی به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نداشتند، به ویژه با توجه به بی‌علاقگی کاربران به تبلیغات و اینکه احتمال می‌رفت نشان تجاری شرکت‌ها در کنار محتوای نامناسب نمایش داده شود.

با وجود این، سایت Facebook که ماهانه 340 میلیون کاربر جدید جذب می‌کند، مدعی است 83 شرکت از 100 شرکت بزرگ آمریکا از این سایت برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها عبارتند از Nike، Johnson & Johnson و AT&T.

اد مونتس، مدیر شرکت تبلیغاتی هاواس می‌گوید: کلیه مشتریان به Facebook علاقه نشان می‌دهند و از زمان رونق گرفتن Google تا کنون چنین استقبالی بی‌سابقه بوده است. برخی از مشتریان مورد اشاره مونتس، شرکت‌های Sears، Expedia و Air France هستند.

تبلیغات در Facebook با ظرافت هر چه تمام با طراحی سایت ادغام می‌شود و محتوای آن از کاربران دعوت می‌کند تا با شرکت‌ها ارتباط برقرار کنند و لینک‌هایی به صفحات این شرکت‌ها در این شبکه ارائه می‌دهد. شرکت Starbucks بیش از 3.7 میلیون ‌طرفدار‌ در صفحه خود دارد و این در حالی است که تعداد طرفداران کوکا کولا به 3.5 میلیون نفر می‌رسد. گفتنی است Facebook از شرکت‌ها بابت ایجاد صفحه وجهی دریافت نمی‌کند.

تعامل شرکت‌ها با مشتریان در Facebook ممکن است برای نشان‌های تجاری مصرفی مفید باشد، اما معلوم نیست تجارت صنعتی بتواند از این پلاتفورم برای تبلیغات استفاده کند.

Facebook هنوز شرکتی خصوصی تلقی می‌شود و اطلاعات مالی خود را منتشر نمی‌سازد، اما یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت چندی پیش عنوان کرد در سال جاری بدون کوشش زیاد 500 میلیون دلار درآمد داشته است و اگر بخواهد به دنبال درآمد‌ بیشتر باشد به راحتی از مرز یک میلیارد دلار در سال خواهد گذشت.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed