تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مسائل قضایی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 18 مردادماه 1388  

 

دعوای حقوقی مدیران پی‌سی‌دانلود و هاست‌ایران

 
 

گزارش روزنامه جام‌جم درباره یک دعوای حقوقی در وب فارسی  

 
 

روزنامه جام‌جم، محمدرضا قربانی - محمدرضا سیاپوری، مدیر اسبق وب‌سایت پی‌سی‌دانلود با تقدیم شکواییه‌ای به سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای استان تهران، از شرکت نوآوران شبکه سبز (معروف به هاست‌ایران) شکایت کرده و مدعی شده است که دامنه‌های com.، .net، .orgو.ir به‌‌نام download30p متعلق به این شخص است، اما هاست‌ایران که میزبانی وب این دامنه‌ها را برعهده داشته، دسترسی وی را به وب‌سایت خود قطع کرده است. سیاپوری اسناد این شکواییه و حکم شورای انتظامی نظام صنفی استان تهران را در دامنه جدید پی‌سی دانلود با پسوند info. قرار داده که صحت این اسناد توسط خانم میترا جلیلی دبیر هماهنگی شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفتگو با جام‌جم تایید شده است.

سیاپوری در شکوایه مدعی شده است که شرکت هاست‌ایران، پس از چند سال همکاری در نقش اسپانسر، شیوه همکاری خود را با پی‌سی‌دانلود تغییر داده و وی را عضوی از کارمندان پروژه پی‌سی‌دانلود خوانده و پس از مدتی نیز دسترسی وی را به‌طور کامل قطع کرده است.

بر پایه این حکم کارشناسان شورای انتظامی نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اظهارات و دفاعیات متشاکی (شرکت نوآوران سبز) را »بلاوجه« و مستندات و مدارک وی را »متقلبانه« دانسته و وی را محکوم به تحویل فوری شناسه و گذرواژه کنترل‌پنل‌های نام‌های دامنه و ملحقات موردنظر شاکی و انتقال آن به میزبان موردنظر شاکی و نیز توبیخ کتبی و سه هفته محرومیت از فعالیت صنفی کرده است که البته این رای به‌مدت یک‌ماه قابل اعتراض است.

از سوی دیگر، مهیار کریمی، مدیر بازرگانی هاست‌ایران در گفتگوی تلفنی با کلیک، این اتهامات را نشر اکاذیب دانسته و مدعی شده است که این گونه برخوردها در فضای مجازی، بدون ادله کافی بوده و اعلام کرده که از راه قانونی در راستای احقاق حق خود اقدام نموده و با تمام کسانی که اعتبار این شرکت را خدشه‌دار کرده‌اند برخورد قانونی می‌کند . ‌ ‌

وی در ادامه گفت هاست‌ایران معتقد است که سیاپوری به‌علت پاره‌ای مشکلات از تیم پی‌سی‌دانلود (که به ادعای ایشان از همان ابتدا زیرمجموعه هاست‌ایران بوده) کنار گذاشته شده و اداره این وب‌سایت به تیم دیگری سپرده شده است.

گفتنی است، دامنه پی‌سی‌دانلود از طریق وب‌سایت OnlineNIC خریداری شده است و در این وب سایت، کسی که پول را پرداخت می‌کند، صاحب حقیقی و دارای دسترسی کامل است و در گفتگوهایی که با برخی از مشتریان هاست‌ایران انجام شده، برخی از آنها پس از این رویداد، در مورد دامنه‌های خود احساس ناامنی می‌کنند.

به عقیده کارشناسان این‌گونه اختلاف نظرها به‌دلیل وجود برخی موانع (از جمله دشواری پرداخت الکترونیکی برای ثبت دامنه دلخواه) پیش‌می‌آید و بسیاری از شرکت‌ها و اشخاص ناگزیرند تا به واسطه‌ها ‌(Resellers)‌ اعتماد کرده، دامنه خود را با نام ایشان ثبت کنند و مشکلاتی از این دست موجب می‌شود تا این شائبه پیش آید که در صورت محبوبیت سایت مورد نظر، شرکت واسطه دامنه را به‌نام خود ضبط کند. ‌ ‌

هرچند که برخی از مردم و کارشناسان براین باورند که سایت پی‌سی‌دانلود آرشیو کاملی از نرم‌افزارهای رایگان و قفل‌شکسته خارجی (و بعضا داخلی) را دراختیار کاربران قرار داده و از این راه درجه دسترسی بالایی را به‌دست آورده است. هنوز تا اعلام نتیجه نهایی دادگاه نظام صنفی یکی دو هفته‌ای زمان باقی است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed