تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: بزرگداشت

تاریخ ارسال: شنبه، 17 مردادماه 1388  

 

پیام‌های تبریک به‌مناسبت روز خبرنگار

 
 

پیام‌های تبریک صادر شده در بزرگداشت ۱۷مرداد روز خبرنگار 

 
 


پیام رییس سازمان صدا و سیما به مناسبت روز خبرنگار

رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار پیامی منتشر کرد.

سیدعزت‌الله ضرغامی در این پیام آورده است: افزونی خبر افزونی جان است و «جان آگاهی» دریچه‌ای است به سوی برساختن جهانی جدید و نو و سراسر بیداری و آگاهی و پویایی.

17 مرداد روز خبرنگارانی است که در کار ساختن جهانی آگاه و بالنده و تکامل جو به کار سترگ و زیبا، اما سخت نوشتن و پرده برداشتن از ناآگاهی و بی‌خبری هستند.

جمهوری اسلامی، جمهوری فرهنگ است و قلم و آگاهی. این روز خجسته و با شکوه را به اهل قلم و بیداری تبریک گفته و امیدوارم خبر ظهور ولی عصر (عج) روزی تیتر جاودانه همه اخبار جهان باشد.

سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه ای روز خبرنگار را تبریک گفت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای با تبریک 17 مرداد ماه روز خبرنگار به اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع رسانی،خبرنگاران را طلایه داران جبهه آگاهی بخشی و عامل حضور بالنده و اثربخش آحاد مردم در صحنه های سرنوشت ساز معرفی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران، در این اطلاعیه آمده است: 17 مرداد ماه که به نام و یاد شهید محمود صارمی خبرنگار مجاهد و حماسه نگار مخلص ، مزین و به عنوان روز خبرنگار و پاسداشت تلاش های صادقانه و آگاهی بخش خبرنگاران و اصحاب رسانه در تاریخ ایران اسلامی ثبت شده، فرصت بسیار ارجمندی است تا رسالت سترگ و خطیر جامعه رسانه ای کشور بازخوانی و بر اولویت ها و ارجحیت های فرا روی فعالان و مجاهدان این عرصه تاکید گردد.

این اطلاعیه از تدوین منشور اخلاقی و حرفه ای برای رسانه و خبرنگار به عنوان ارایه تضمین های اعتماد آفرین یاد کرده است.

همچنین در این متن آمده است: بی تردید تحکیم امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه و تنویر افکار عمومی نسبت به حوادث و رخداد ا در قلمرو حس و درک مخاطبین، نیازمند تلاش هماهنگ، فراگیر و هدفمند مراجع امنیتی، فرهنگی و رسانه ای کشور است که اگر در صراط یک منشور اخلاقی و رفتاری کارآمد قرار گیرد می تواند به ارتقای سواد رسانه ای جامعه مخاطب و تعمیق تعامل و ارتباط رسانه و مردم بینجامد.

سپاه پاسداران در این اطلاعیه، از تعامل سازنده رسانه ها با روابط عمومی این نهاد و انعکاس کارکردهای آن قدر دانی کرده است.

سپاه پاسداران ضمن اشاره به استفاده نظام سلطه جهانی از انواع ابزارهای رسانه ای برای قلب حقایق در جهت مصالح امپراتوری رسانه ای سلطه گران، بر نقش خطیر اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران ایران تاکید نموده و از آنها می خواهد تا با آگاه سازی افکار عمومی و ارتقای اعتماد بین خود و مردم، دشمنان دروغ پرداز را مایوس نموده و آنان را از قدرت رسانه ای ایران اسلامی آگاه سازند.

بیانیه انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به مناسبت روز خبرنگار

دولت دهم بیش از دولت نهم به جایگاه و منزلت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توجه کند
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز خبرنگار، این روز و تقارن آن را با ولادت باسعادت حضرت ولی‌عصر (عج) به خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی تبریک گفت.

متن این بیانیه بدین شرح است:

امسال روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های جمعی،‌روز خبرنگار را در حالی به یکدیگر تبریک می‌گویند که به دلیل تقارن این روز با ایام ولادت حضرت ولی‌عصر، ارواحنا له‌القدا، نسیم انتظار برای تحقق آرمان‌های متعالی بیشر بیش از همیشه برای آنان دلنواز است.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که در مزار شریف به دست دژخیمان و عمال استکبار جهانی به شهادت رسید و نیز نکوداشت دیگر شهدای عرصه خبر، روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای کشور تبریک می‌گوید و برای اعضای این انجمن و دیگر روزنامه‌نگاران، آرزوی توفیق روزافزون در راستای آگاهی‌بخشی و نیز رشد و تعالی فرهنگ جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور منجی‌بشریت را دارد.

امسال همچنین روز خبرنگار با آغاز فعالیت دوره جدیدی از دولت مصادف شده است؛ از این رو جامعه رسانه‌ای کشور ضمن آروزی توفیق برای رئیس‌جمهور محترم، امیدوار است دولت دهم بیش از گذشته به مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات رسانه‌ها و اصحاب مطبوعات توجه کند.

علی‌رغم اهتمام نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی به جایگاه رسانه‌ها و آزادی‌بیان در کشور، متاسفانه منزلت روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دست‌اندرکاران رسانه‌های جمعی، آنچنان که باید مورد توجه دولت و مسوولان نیست؛ از سوی دیگر ضعف امنیت شغلی، مشکلات معیشتی و خلاهای قانونی برای حمایت از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، همچنان فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی کشور را دچار آسیب‌های صنفی متعددی کرده است.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان امیدوار است دولت دهم بیش از دولت نهم به جایگاه و منزلت روزنامه‌نگاران و خبرنگاران توجه کند و ضمن بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت اصحاب رسانه‌ها برای ترمیم روند اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و عملکردهای دولت و نیز پیشبرد اهداف بلندمدت ملت ایران، بیش از گذشته زمینه تشریک مساعی بین روزنامه‌نگاران متعهد و دولت را فراهم کند.

اطلاعیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در پاسداشت روز خبرنگار

جبهه مشارکت اران اسلامی با صدور بیانیه ضمن محکومیت ادامه بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران مستقل و اصلاح طلب و تشدید بی سابقه فضای سانسور از سوی جریان اقتدارگرای حاکم، این روز مبارک را به همه صاحبان شرافت آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران و دیگر فعالان مستقل این عرصه شادباش گفت. در این بیانیه آمده است:"امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسیده که انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به عنوان خانه و مامن این قشر شریف دو روز پیش از آن پلمپ شده است، آن هم توسط کسانی که در پرونده قضائی شان صدور حکم تعطیلی بیش از یکصد روزنامه و مجله و نشریه و هزارن حکم بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به چشم می خورد و به این ترتیب اهالی مطبوعات و رسانه از تنها تکیه گاه مستقل خود محروم شده اند."

به گزارش نوروز متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه جبهه مشارکت ایران اسلامی در پاسداشت روز خبرنگار

گرامی داشت روز خبرنگار، ارج نهادن به آگاهی و دانایی است و این امر به خصوص در جامعه ای که روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل آن با پرداخت هزینه های فراوان و با کم ترین حمایت های قانونی وامنیت شغلی دست به گریبانند اهمیت مضاعفی پیدا می کند.

امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسیده که با عملکرد ستاد کودتا، با بازداشت و زندانی بودن بیش از 50 خبرنگار به صدر کشورهای محدود کننده گردش آزاد اطلاعات رسیده ایم.

امسال روز خبرنگار در حالی فرا رسیده که انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران به عنوان خانه و مامن این قشر شریف دو روز پیش از آن پلمپ شده است، آن هم توسط کسانی که در پرونده قضائی شان صدور حکم تعطیلی بیش از یکصد روزنامه و مجله و نشریه و هزارن حکم بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران به چشم می خورد و به این ترتیب اهالی مطبوعات و رسانه از تنها تکیه گاه مستقل خود محروم شده اند.

امسال روز خبرنگار در حال فرا رسیده است که روزنامه ها در شرایطی امنیتی و با استقرار ماموران امنیتی و اطلاعاتی در هیات تحریریه و چاپخانه ها، تحت فشار و سرکوب و سانسور قرار دارند و نه فقط به آنها گفته می شود چه ننویسند بلکه می گویند چه بنویسند.

امسال روز خبرنگار در حالی فرارسیده است که از ابتدای سال جاری، روزنامه، نشریه و مجلات بسیاری به محاق توقیف رفته است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی با آنکه این روزها را سخت ترین و ناگوارترین روزها برای خبرنگاران و روزنامه نگاران ایرانی می داند و در حالی که بیش از 50 نفر از روزنامه نگاران در زندان های انفرادی و شرایط سخت زندگی در حبس هزینه آگاهی بخشی خود را می پردازند، ضمن پاسداشت روز خبرنگار، با امید به ثمر رسیدن پایداری جنبش مردمی اصلاحات که از اهداف والای آن آزادی گردش اطلاعات و رسانه است، آرزومند فرا رسیدن روزی است که دیگر هیچ روزنامه نگار و خبرنگاری در زندان تاریک اندیشان بی خرد محبوس نباشد و هیچ قلمی به خاطر ابراز مخالفت شکسته نشود و عاقبت هیچ نشریه ای به خاطر خود قانون بینی زورمندان به تعطیلی منجر نشود.

جبهه مشارکت ایران اسلامی در روز ارجمند خبرنگار، ضمن محکوم کردن ادامه بازداشت و سرکوب روزنامه نگاران مستقل و اصلاح طلب و تشدید بی سابقه فضای سانسور از سوی جریان اقتدارگرای حاکم، این روز مبارک را به همه صاحبان شرافت آن، خبرنگاران، روزنامه نگاران و دیگر فعالان مستقل این عرصه شادباش می گوید و باز رسیدن بهار دلنشین مطبوعات را آرزومند است.

جبهه مشارکت ایران اسلامی
17/05/88


سازمان تبلیغات اسلامی روز خبرنگار را تبریک گفت

سازمان تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی با صدور اطلاعیه‌ای این روز را به تمامی اصحاب رسانه، ارباب خبر و به‌ویژه فعالان عرصه خبررسانی در حوزه فرهنگ دینی تبریک گفت.

به گزارش مهر، در اطلاعیه سازمان تبلیغات اسلامی به این مناسبت آمده است: حرفه ارجمند خبرنگاری در پرتو شجاعت طبع و قوت روحیه خبرنگاران، شغلی شریف و خوشنام در عصر ارتباطات است و نگارندگان جسور و خستگی‌ناپذیرِ خبر، همچون پروانه‌ای بی‌پروا خود را بر آتش شمع حوادث زمانه می‌زنند و این آزادگی و بلندی همت، رمز محبوبیت این فن شریف است.

سازمان تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را در موسم ماه پرمیمنت شعبان به عموم اصحاب رسانه و ارباب خبر و به‌ویژه دست‌اندرکاران عرصه خبررسانی فرهنگ دینی در سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض کرده، سلامتی و توفیقات روز‌افزون خبرنگاران را در خدمت به جامعه اسلامی از خداوند متعال آرزومند است.

پیام رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران به مناسبت روز خبرنگار پیامی را خطاب به خبرنگاران و فعالین حوزه رسانه منتشر کرد.

به گزارش برنا، متن کامل پیام "عباس درویش توانگر " رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران که به مناسبت روز خبرنگار صادر شده بدین شرح است:

"جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون
اقتضای جان چو ای دل آگهی است
هرکه آگه تر بود جانش قوی است
جان ما از جان حیوان بیشتر
از چه ؟ زان رو که فزون دارد خبر"
"جلال الدین محمد مولوی "

17 مرداد که به یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ،"روز خبرنگار" نامیده شده است ،یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی حقیقت طلب است که با هدف قوت "جان" جامعه و روایت حقیقت، بیرق بزرگ "آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و خاضعانه و بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده اند.طلایه داران این سلسله راهیان وادی آگاهی و نیک اندیشی، مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از خون خویش مرکب ساختند و در سپهر شهادت و ایثار ، ستارگانی جاوید شدند.

انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشته و با آرزوی سلامتی و بهروزی تمامی همکاران محترم در حوزه رسانه و اطلاع رسانی کشور ، امید آن دارد که با استعانت از درگاه خداوند متعال و تلاش و همت همه خبرنگاران، فضای رسانه ای ایران اسلامی، فضایی در خور و شایسته ملت رشید و بزرگ ایران باشد.

پیام تبریک معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد به مناسبت روز خبرنگار

علیرضا ملکیان - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‏رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی روز خبرنگار را به همکاران رسانه‏یی خود تبریک گفت.

متن این پیام به این شرح است: «سلام و درود خدا بر تمامی وقایع‌نگارانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می‏دارند و خامه خویش را جز در مسیر حق و عدالت به کار نمی‏گیرند. سلام و درود خدا بر تمامی خون‏نگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان بریده از انسانیت و قدرت‌های سلطه‏گر جهانی قرار دادند و در این راه پرافتخار به لقاء محبوب رسیدند.

خبرنگار باید بداند و می‏داند که آن کس که آگاه‏تر است مسؤول‏تر است. مسؤول در قبال ملت و کشور، مسؤول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسؤول در قبال منافع ملی، مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‏‏ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، مسؤول در قبال اخلاق جامعه، مسؤول در قبال کژاندیشی و کژ رفتاری‏های اداره‏کنندگان کشور و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‏آفریند، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏بیند.

روز خبرنگار را به تمامی همکاران خود در روزنامه‏ها و دیگر نشریات و همچنین خبرگزاری‏ها و پایگاه‌های اطلاع‏رسانی اینترنتی تبریک می‏گویم و برای همه آنان توفیق خدمت به مردم در این راه حساس و خطیر را از مسیر اطلاع‏رسانی صحیح و دقیق و فارغ از نفسانیت و تعلقات مادی و دسته‏بندی‏های سیاسی از قادر متعال آرزومندم.»

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed