همکاران سیستم - گوگل توانسته با تبلیغات در کنار مقالات خبری درآمد قابل توجهی را به دست آورد و این امر صنعت رسانه و خبر رسانی را تا حد زیادی متحول کرده است. حال این شرکت گامی جلو تر رفته و می رود تا در همین حوزه YouTube را جایگزین اخبار محلی تلویزیونی کند.
این سایت ویژگی جدیدی موسوم به "اخبار در نزدیکی شما" را اضافه کرده است که موقعیت جغرافیایی کاربر را حدس زده و ویدئوهای خبری مربوط به آن محل را فهرست می کند. در دستگاه های جدید iPhone نیز در کنار قابلیت ضبط ویدئو دکمهء Send to YouTube اضافه شده که امکان ارسال ویدئوهای خبری کاربران را به این سایت می دهد.
این حرکت باعث شده تا ایستگاه های تلویزیونی محلی دچار نگرانی شوند چون هنوز نتوانستند الگوی درآمد سازی مناسبی برای خود در اینترنت بیابند. YouTube در کنار ویدئو هایی که از ABC News، The Associated Press، Reuters و دیگر مراجع خبری دریافت می کند، از کاربران معمولی و دیگر شرکت های کوچک نیز دعوت کرده که اخبار خبری خود را بر روی سایت قرار دهند.
ویدئو های خبری در کنار مقالات خبری قرار می گیرد تا طیف وسیع تری از کاربران جلب شوند. اگرچه این الگو تا کنون درآمد زیادی برای گوگل در برنداشته است، اما به نظر می رسد که آینده خبر رسانی را متحول سازد.