تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 14 مردادماه 1388  

 

کاربردهای جدید تلفن همراه: با موبایل چراغ‌ها را روشن و چمن‌ها را کوتاه کنید!

 
 

دنیای امروز در تلاش برای توسعه سیستمهایی است که کاربرد تلفن همراه را به فراتر از مرزهای ارتباطات برساند و این دستگاه همراه را به یک کنترل کننده از راه دور تبدیل کند. 

 
 

خبرگزاری مهر - دنیای امروز در تلاش برای توسعه سیستمهایی است که کاربرد تلفن همراه را به فراتر از مرزهای ارتباطات برساند و این دستگاه همراه را به یک کنترل کننده از راه دور تبدیل کند.

امروزه رایانه ها مهمترین دستگاه برای انجام روابط الکترونیکی ما به شمار می روند و خرید، پرداختهای بانکی، تهیه بلیت ها و پرداخت قبوض را از راه دور انجام می دهند. همچنین برای کنترل از راه دور سیستم های آژیر و زندگی راحت تر در خانه های فناوری زده ای چون خانه بیل گیتس به کار می روند.

امروزه علاوه بر رایانه ها تلفنهای همراه نیز به سوی مرزها و تعریفهای جدیدی پیش می روند. برای مثال چندی قبل در یکی از شهرهای آلمان استفاده از تلفن همراه برای روشن و خاموش کردن چراغهای خیابان آغاز شد.

دهکده کوچک "دورنتراپ" در آلمان که در حدود 9 هزار نفر جمعیت دارد سیستم جدیدی را راه اندازی کرده است که به کمک آن شهروندان می توانند چراغهای خیابان را تنها از طریق تلفن همراه روشن کنند.

چراغ‌های خیابان را با موبایل روشن کنید!

این سیستم برپایه نرم افزاری به نام Dial4Light عمل می کند. به این ترتیب تمام چراغهای خیابانهای این دهکده در طول شب خاموش می مانند و زمانی که رانندگان خودروها و عابران پیاده قصد عبور از خیابانها را دارند با گرفتن یک کد شش رقمی از طریق شماره تلفن همراه که آنها را به مرکز کنترل روشنایی عمومی شهر وصل می کند چراغهای مسیر حرکت خود را روشن می کنند.

این چراغها پس از 15 دقیقه به صورت خودکار خاموش می شوند. این نرم افزار به مدت یکسال در این دهکده کوچک که در فاصله حدود 100 کیلومتری هانوفر واقع شده است آزمایش می شود.

تلفن همراه هزاران کاربرد جدید دارد که تماشای تلویزیون، جستجو در اینترنت، خرید و فروش سهام در بورس و ارسال و دریافت ایمیل از جمله آنها است.

پرداخت هزینه پارک خودروها در 35 شهر ایتالیا

به نظر می رسد که کاربردهای جدیدی در انتظار تلفن های همراه هستند. برای مثال در حال حاضر امکان پرداخت هزینه پارک خودروها در 35 شهر ایتالیا از طریق تلفن همراه امکانپذیر است. همچنین در شهر میلان تلفن همراه جایگزین بلیت و کارت اشتراک مترو شده است.

استفاده از موبایل به عنوان کارت پرواز

از سویی دیگر شرکت ایر فرانس به مشتریان ثابت خود این امکان را داده است که به جای خرید بلیت هواپیما از تلفن همراه خود به عنوان کارت پرواز استفاده کنند.

تشخیص جعلی بودن وسایل الکترونیکی با موبایل

به گزارش مهر، از دیگر امکانات بالقوه تلفن همراه، خریدهای اینترنتی با استفاده از تلفن همراه است. همچنین شرکت نوکیا در حال مطالعه یک سرویس مصرف کننده است که به مشتری این امکان را می دهد که در زمان خرید دستگاههای الکترونیکی کوچک اصل و یا جعلی بودن محصول را از طریق تلفن همراه تشخیص دهد.

استفاده از تلفن همراه به عنوان یک "جی پی اس" نیز از دیگر عملکردهای این دستگاه همراه است.

یادآوری لیست خرید از سوی موبایل

به تازگی نیز نرم افزاری برای گوشیهای همراه نوکیا ساخته شده است که می تواند لیستی از خریدهای مورد نیاز را تهیه کند و زمانی که کاربر در فروشگاه به جایگاه مواد مورد نظر رسید خرید را به کاربر یادآوری کند.

چمن‌زنی با پیامک موبایل

چندی پیش نیز یک شرکت سوئدی روبات چمن زنی جدیدی را ساخت. این روبات کاملا خودکار بوده و تنها با دریافت یک "اس ام اس" از طریق تلفن همراه می تواند چمنهای یک باغ را کوتاه کند.

این روبات چمن زنی که Automower 260 ACX نام دارد پس از دریافت یک پیام "اس ام اس" که در آن اندازه و نوع کوتاه کردن چمن ذکر شده است، اندازه تیغه های خود را تنظیم کرده و چمن ها را کوتاه می کند.

پاسخ به زنگ منزل با تلفن همراه بدون حضور در خانه

به گزارش مهر، همچنین سال گذشته شرکت نوآوریهای بدون سیم Waleli سیستم جدیدی برای مراجعه کنندگان به در منازل ارائه داد که از طریق آن صاحبان خانه می توانند با استفاده از تلفن همراه هوشمند به زنگ در پاسخ دهند، با مراجعه کنندگان صحبت کنند و حتی بدون حضور در خانه میهمانان خود را به داخل راه دهند.

زنگ در GSM به دلیل برخورداری از قابلیت در دسترس بودن از راه دور وسیله مناسبی برای استفاده در مواقع اورژانس به ویژه برای افراد سالمند است.

زمانی که زنگ هشدار بر مبنای سیستم هشدار شخصی ساخته می شود، مرکز تماس منطقه ای از راه دور زنگ در GSM را به کار می اندازد. وقتی پرستار فرد سالمند به در منزل مراجعه کرده و زنگ را به صدا در می آورد، یک ارتباط صوتی با مرکز تماس برقرار می شود.

این وضعیت به پرستار کمک می کند تا خود را در سیستم شناسایی کرده و مرکز تماس تنها با فشار یک دکمه در را باز می کند تا وی به درون منزل داخل شود.

در این حالت وقتی صاحب خانه در داخل خانه حضور داشته باشد دیگر نیازی به استفاده از سیستم GSM نیست و زنگ در تنها با فشار یک کلید به حالت عادی باز می گردد.

به این ترتیب می توان دریافت که تلفن همراه تنها یک وسیله ساده برای انجام مکالمات تلفنی، ارسال اس. ام. اس و یا ام. ام. اس نیست و از قابلیتهای بالقوه ای برخوردار است که با پیشرفت لحظه به لحظه دنیای فناوری اطلاعات این قابلیتها به ظهور می رسند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed