والت دیسنی که بزرگترین شرکت رسانهیی جهان است در حال طراحی مجموعهای از محصولات اینترنتی است تا دسترسی به فیلمها و برنامههای تلویزیونی آنلاین خود را بفروشد.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش بلومبرگ، رابرت ایگر، مدیر اجرایی والت دیسنی، اظهار کرد: دستگاههای هوشمند راهی برای کسب درآمد از اینترنت هستند و این شرکت با اطمینان محصولاتش را در فضای آنلاین عرضه میکند.
والت دیسنی نخستین شرکت رسانهیی بود که برنامههای تلویزیونی و فیلمهایش را در آیتیونز اپل بهفروش رساند و نخستین شرکتی بود که در ماه آوریل 2006 برنامههای آنلاین همراه با تبلیغات عرضه کرد.
این شرکت بهدنبال اقدام برای فروش محتوا از طریق آیتیونز در اواخر تابستان 2006 تنها در عرض دو ماه حدود نیم میلیون فیلم فروخت.
مدیا نیوزگروپ متعلق به نیوزکورپ و نیویورک تایمز نیز در حال صورت دادن اقداماتی برای پولی کردن دسترسی به محتوای آنلاینشان هستند.