تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

تاریخ ارسال: دوشنبه، 12 مردادماه 1388  

 

جلالی: وزارت ارتباطات، قاتل فناوری اطلاعات

 
 

علی اکبر جلالی با انتقاد از ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات گفت: ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به قدری زیاد بود که از دید مسئولان باید در وزارتخانه ای دیگر ادغام می شد. ادغامی که نتیجه ای جز فراموشی فناوری اطلاعات نخواهد داشت. 

 
 

علی اکبر جلالی با انتقاد از ادغام دو وزارتخانه راه و ارتباطات گفت: ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به قدری زیاد بود که از دید مسئولان باید در وزارتخانه ای دیگر ادغام می شد. ادغامی که نتیجه ای جز فراموشی فناوری اطلاعات نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، هر چند که بحث ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و راه و ترابری در اسفند ماه سال 83 مطرح شد ولی در هفته گذشته با تصویب کمیسیون صنایع و معادن مجلس زمینه این ادغام هموار شد. با این ادغام، وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت ارتباطات و حمل و نقل متولد می شود.

این ادغام در حالی صورت می گیرد که کلیه کارشناسان را با یک سئوال بزرگ مواجه کرده است. آنها به دنبال جواب این سئوال هستند که با توجه به اینکه عصر آینده عصر جامعه اطلاعاتی است، فناوری اطلاعات چه جایگاهی خواهد داشت؟ آیا با این اقدام می توانیم به آینده فناوری اطلاعات و جبران عقب ماندگی ها امیدوار باشیم؟

وزارت ارتباطات در کشورهای توسعه یافته مادر وزارتخانه ها است

دکتر علی اکبر جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در اکثر کشورهای دنیا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک وزارتخانه مادر و کلان شناخته می شود، گفت: این جایگاه در حالی برای ICT در نظر گرفته می شود که به باور کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه در عصر حاضر مردم جوامع مختلف در دنیای مجازی با یکدیگر در ارتباط هستند و کلیه خدمات از طریق فناوری ارتباطات انجام می شود. از این رو وزیر ارتباطات به نوعی معاون اول رئیس جمهور تلقی می شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران تنها به راه اندازی و توسعه تلفن همراه و ثابت خلاصه شد

وی به وضعیت و جایگاه ICT در کشور اشاره کرد و افزود: حوزه فعالیتهای وزارت ICT در کشور تنها محدود به راه اندازی و توسعه شبکه تلفن همراه و ثابت بوده است و این ضعف در عملکرد آنقدر ادامه یافت که از دید مسئولان سیاسی و مردم به وزارتخانه ای با قابلیت ادغام با دیگر وزارتخانه ها تبدیل شد.

وزارت راه و ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ سنخیتی ندارد

جلالی با تاکید بر اینکه وزارت راه و ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ سنخیتی ندارند و ادغام این وزارتخانه ها قابل توجیه نیست به مهر گفت: وظایف و ساختار این دو وزارتخانه کاملا متفاوت است ضمن آنکه هر دو حوزه نیاز به توسعه زیادی دارند چرا که زیرساخت توسعه در دنیای آینده فناوری اطلاعات و راه است. از این رو هر دو این وزارتخانه ها می توانند به طور مستقل اقدامات بزرگی را در سطح جامعه انجام دهند تا کشور به رشد و شکوفایی برسد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ادغام این دو وزارتخانه مناسب به نظر نمی رسد، ادامه داد: جهان امروز به سمت جامعه اطلاعاتی به پیش می رود. در چنین جامعه ای شهرها، تجارت، آموزش، دولت، پلیس، صنعت و کلیه خدمات الکترونیکی خواهند بود. در چنین فضایی بیش از پیش نیازمند زیرساختهای ارتباطی، نیروی انسانی خبره، تغییر قوانین و مقررات متناسب با تغییرات زمان هستیم.

ادغامی که فناوری اطلاعات را به جاده فراموشی می برد

طراح شهر الکترونیکی خاطرنشان کرد: اگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخواهد به وظیفه خود به عنوان یعنی بانی توسعه فناوری اطلاعات بپردازد باید با تقویت جنبه های هدایتی و نظارتی خود مشارکت بخش خصوصی را در ماموریتهای اجرایی و عملیاتی افزایش دهد.

جلالی ادغام این دو وزارتخانه را اقدامی نامعقولی دانست و تاکید کرد: با این اقدام فناوری اطلاعات جایگاهی نخواهد داشت و چه بسا در میان وظایف این دو وزارتخانه به فراموشی سپرده خواهد شد.

همچنان باید هزینه اقدامات غیرکارشناسی را پرداخت کنیم

وی با ابراز تاسف نسبت به بی توجهی به نظر کارشناسی در تصمیم سازیها در سطح کلان اضافه کرد: متاسفانه هیچگاه برای اجرایی کردن موضوعات مهمی از این دست بررسی صورت نمی گیرد از این رو با عملیاتی کردن آن به دلیل بروز برخی مشکلات مجددا به حالت اول بر می گردد.

رئیس پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علوم و صنعت با طرح این سئوال که ما تا چه زمانی باید هزینه اقدامات غیرکارشناسی را بپردازیم به مهر گفت: آیا کسانی که این گونه طرحها را ارائه می دهند و کسانی که آن را اجرا می کنند مسئولیت عواقب آن را می پذیرند؟

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed