رییس هیات مدیره و مدیر اجرایی IAC/InteractiveCorp در سخنانی پیشبینی کرد که دوران محتوای اینترنتی رایگان رو به پایان است.
به گزارش ایسنا، بری دیللر در کنفرانس Fortune Brainstorm کالیفرنیا مدلهای کسب و کار اینترنتی سنتی را که در آن مصرفکنندگان برای دسترسی به اینترنت پول پرداخت میکنند در حالی که محتواها به رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرند را به چالش کشید.
وی اظهار کرد: در آینده درآمد از تبلیغات، اشتراک و مبادلات فراهم میشود و کاربران اینترنت باید برای محتوایی که مشاهده و استفاده میکنند پول پرداخت کنند.
به گفته وی، این تغییر آسان نبوده و سالهای پیش رو برای فراهمکنندگان محتوا راحت نخواهد بود. اینترنت همچنان در دوران ابتدایی خود است و در حالی که محتواها در ابتدا بدون هزینه برای کاربران فراهم میشد هدف اصلی همواره یافتن راهی برای کسب درآمد بود.
اظهارات دیللر بازتاب سخنان دیگر بزرگان دنیای رسانه است که خواستار پولی شدن دسترسی به محتواهای رسانهیی آنلاین هستند.
نیوزکورپ، مالک وال استریت ژورنال و تلویزیون و استودیوهای فیلم فاکس، نیز بهدنبال درآمدزایی از طریق کسب و کار اینترنتی و دریافت هزینه از مصرفکنندگان برای دسترسی به اخبار و سرگرمی است؛ وال استریت ژورنال در حال حاضر برای دسترسی به وب سایتش هزینه اشتراک آنلاین دریافت میکند.