بر اساس گزارش جدید فارستر، مدت زمانی که کاربران در فضای آنلاین سپری میکنند تغییری نکرده اما رفتار آنلاین آنها متفاوت شده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش رفتار مصرفکننده آنلاین موسسه پژوهشی فارستر، مجموع زمان سپری شده در اینترنت 12 ساعت در هفته مانده که برخلاف گرایش مشاهده شده بین سال 2004 تا 2007 است که طی آن استفاده از اینترنت به طور قابل توجهی افزایش یافت. رشد پهنای باند نیز کند شده است.
طبق این گزارش، در سال گذشته بهکارگیری پهنای باند تنها شش درصد رشد داشت اما 6.5 میلیون خانه جدید متصل به پهنای باند بود. اکنون اکثر خانهها با اینترنت از پهنای باند استفاده میکنند و بیش از 50 درصد از مردم به مدت حداقل 10 سال از اینترنت استفاده کردهاند.
با این حال مردم همچنان 13 ساعت در هفته تلویزیون تماشا میکنند بدون توجه به اینکه قادرند برنامه مورد علاقه خود را آنلاین مشاهده کنند و 25 درصد از کسانی که برنامههای تلویزیونی را برروی اینترنت مشاهده میکنند همچنان 13 ساعت در هفته به تماشای تلویزیون مینشینند.
فارستر استفاده از اینترنت را از سال 1998 و از طریق نظرسنجیهای سالانه مورد پیگیری قرار داده است. این نظرسنجیها بزرگترین بررسی عادتهای مصرفکنندگان بوده و شامل دریافت نظرات 40 هزار آمریکایی هستند.