تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: پنجشنبه، 8 مردادماه 1388  

 

ارقام ناچیز بودجه IT برای اهداف بزرگ

 
 

می‌توان با هزینه‌های کم از دنیای IT عقب نماند؟  

 
 

خبرگزاری ایسنا - با نگاهی هر چند سطحی به فلسفه به وجود آمدن فن‌آوری نوین اطلاعات در جهان از سوی صاحبان فن، اولین دلیلی که برای ایجاد این پدیده به آن می‌رسیم تسریع در انجام امور با تجهیزات پیشرفته به منظور هزینه کم برای رسیدن به اهداف است.

به گزارش ایسنا، موسسه پژوهشی فارستر ریسرچ در گزارش جدیدی پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاری جهانی برروی IT در سال میلادی جاری نسبت به سال 2008 تا 10.6 درصد کاهش می‌یابد. آمار جدید نسبت به پیش‌بینی قبلی فارستر مبنی بر کاهش 3 درصدی سال به سال سرمایه‌گذاری IT در سال 2009 در جهان، افزایش چشمگیری یافته است.

این کاهش هزینه‌ها بر بخش‌هایی مانند فن‌آوری تاثیر خواهد گذاشت و با کاهش 13.5 درصدی سال به سال خرید تجهیزات، بخش سخت‌افزار بیش‌ترین لطمه را خواهد دید در حالی که برون‌سپاری با کاهش 8.6 درصدی از وضعیت نسبتا بهتری برخوردار خواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نخستین نشانه‌های بهبود وضعیت بازار IT در آمریکا در سه ماهه چهارم سال میلادی جاری مشاهده می‌شود و وضعیت بازارهای اروپایی و آسیایی در نیمه نخست سال 2010 بهبود می‌یابد.

بازبینی پیش‌بینی‌های فارستر بر مبنای اطلاعات جدیدی صورت گرفته که به کاهش بالای هزینه‌ها برروی فن‌آوری در طول سه ماه نخست سال 2009 اشاره داشته‌اند اما فارستر تنها موسسه تحلیلی نبوده که پیش‌بینی‌های خود را مورد بازبینی قرار داده است. گارتنر نیز در ماه مارس پیش‌بینی سال 2009 خود برای سرمایه‌گذاری جهانی برروی IT را به 3.8 درصد کمتر از سال گذشته کاهش داد.

در حالی که تمام دنیا در سال اخیر با بحران اقتصادی روبه‌رو بوده است و شاید به این ترتیب کاهش سرمایه‌گذاری جهانی برروی IT در سال میلادی جاری قابل توجیه باشد. اما در کشور ما که به گفته کارشناسان به دلیل کاستی‌هایی در حوزه IT از دیگر کشورها عقب هستیم و نیز بنا به گفته مسوولان از بحران اقتصادی جهانی آسیب ندیده‌ایم، شاید بهتر باشد فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و در صدد حرکت به سمت پیشرفت در فن‌آوری اطلاعات گام برداریم.

این در شرایطی است که برای رسیدن به این مهم نیازمند اجرای طرح های مورد نیاز IT محور با تعیین ردیف‌های بودجه مشخص و قابل وصول هستیم. بودجه‌ای که سخنان مسوولان فعال در برخی سازمان‌های دولتی و نهادهای تخصصی در این حوزه، حکایت از ناکافی بودن آن دارد.

یک میلیارد تومان بودجه مهندسی مجدد شبکه‌ زیرساخت

عبدالحمید فرجادیان - مدیر کل رایانه شرکت ارتباطات زیرساخت - گفت: حدود یک میلیارد تومان بودجه برای پروژه مهندسی مجدد شبکه‌ها که از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساخت است‌، در نظر گرفته شده است.

او مهندسی مجدد شبکه‌ها را از فعالیت‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: شبکه های ما قدیمی هستند و نمی‌توانند برخی از سرویس‌ها را هندل کنند بنابراین با مهندسی مجدد می‌توان از آخرین ورژن‌ها استفاده کرد و امکانات جدیدی را مورد استفاده قرار داد.

پیش‌بینی ۲۸۰ میلیون تومانی بودجه نظام صنفی رایانه‌یی تهران

پرویز رحمتی - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌یی استان تهران - گفت: بودجه این سازمان تحت تاثیر ورودی است که از اعضا دریافت می‌کند و امیدواریم با توجه به تعداد اعضای سازمان در مجموع در سال 1388 به عددی حدود 270 تا 280 میلیون تومان در تهران و در سطح کشور به دو برابر آن به عنوان منابع درآمدی بودجه دست پیدا کنیم.

اعتبار 700 میلیارد ریالی برای مرکز تحقیقات مخابرات

اعتباری در حدود 700 میلیارد ریال به منظور انجام فعالیت‌های پژوهشی از محل منابع داخلی برای مرکز تحقیقات سال 88، در نظر گرفته شده است.

مبلغ 51 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی سازمان تنظیم مقررات

محمد محرابی - مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و تحول اداری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم گفته است: بودجه پیشنهادی سازمان تنظیم مقررات مبلغ 51 میلیارد تومان بود که همه این میزان نیز مصوب شده است.

250 میلیارد تومان بودجه معاونت توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از بودجه 250 میلیارد تومانی این معاونت در سال 1388 خبر داد.

رمضانعلی صادق‌زاده اظهار کرد: به طور کلی در زمینه صنایع پیشرفته اعم از IT ،ICT، بیوتکنولوژی و غیره حدود 250میلیارد تومان در توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هدف گذاری شده که شامل پرورش ایده‌ها‌ی کاربردی و نیز انتقال تکنولوژی خواهد بود و رقم قابل قبولی است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که این سرمایه‌ برای اجرای آن‌ها هزینه می‌شود در تعاملی که با معاونت‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور طبق قراردادهای منعقد شده داریم، در طول سال مشخص و معرفی خواهند شد.

نبود تغییر در بودجه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی

بودجه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی نسبت به سال گذشته در زمینه‌های مختلف با احتساب افزایش سالانه‌ای که در هزینه‌ها وجود دارد و باید در بودجه نیز لحاظ شود، تغییر جدی نکرده است.

سعید سالاریان - معاون مالی و پشتیبانی شورای عالی اطلاع‌رسانی - با بیان این مطلب اظهار کرد: دبیرخانه شورا در سال 88 از نظر برنامه‌های کاری فعالیت خود را روی تولید محتوای الکترونیکی و پرداختن به حوزه‌ی محتوای دیجیتالی در زمینه‌های مختلف طرح تسما متمرکز کرده است.

کمتر از 37 میلیارد تومان بودجه سال جاری شرکت IT

سعید مهدیون - مدیر عامل شرکت فن‌آوری اطلاعات - با بیان این که هفت میلیارد تومان بودجه هزینه‌های جاری و کمتر از 30 میلیارد تومان بودجه هزینه‌های سرمایه‌ای است، افزود: با کمتر از 30 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌ای مقداری از پروژه‌های شرکت را کاهش داده‌ایم.

کمتر از یک میلیارد تومان بودجه پروژه‌های IT گمرک

معاون طرح و برنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: بودجه در نظر گرفته شده برای پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات گمرک در سال 88 کمتر از یک میلیارد تومان است.

بنا بر عقیده کارشناسان این ارقام بودجه در مقابل اهداف بزرگ و هدف نهایی سازمان ها و شرکت های فوق رقم ناچیزی است که با آن نمی‌توان سیستم‌های جاری را پشتیبانی کرد و امکان توسعه IT به مفهوم واقعی نیز وجود ندارد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed