تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: میکروبلاگ

تاریخ ارسال: دوشنبه، 29 تیرماه 1388  

 

توییتر پیش‌بینی می‌کند چهار سال دیگر یک میلیارد کاربر خواهد داشت

 
 

یک دستبرد اینترنتی فاش کرد که "تویتر" خواب‌های رنگینی برای آینده دیده است. اطلاعات منتشرشده از جمله نشان می‌دهند که طبق پیش‌بینی تویتر، شمار کاربران این سرویس تا ۴ سال دیگر (۲۰۱۳) به بیش از یک میلیارد نفر خواهد رسید. 

 
 

دویچوله - یک دستبرد اینترنتی فاش کرد که "تویتر" خواب‌های رنگینی برای آینده دیده است. اطلاعات منتشرشده از جمله نشان می‌دهند که طبق پیش‌بینی تویتر، شمار کاربران این سرویس تا ۴ سال دیگر (۲۰۱۳) به بیش از یک میلیارد نفر خواهد رسید.

سرویس پیام کوتاه اینترنتی تویتر برنامه‌های بسیاری را برای آینده در نظر دارد. این شرکت جدید اینترنتی در ابتدای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده که تا ۴ سال دیگر (۲۰۱۳) تعداد کاربرانش به یک میلیارد نفر افزایش پیدا کنند. دارایی ۵/ ۱ میلیارد دلاری و درآمد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار، از دیگر پیش‌بینی‌ها هستند. تویتر تا کنون درآمدی نداشته و گمان می‌رود بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون کاربر داشته باشد.

در این سرویس، پیام‌های کوتاهی تا حداکثر ۱۴۰ کاراکتر فرستاده می‌شوند که همه آنها را می‌بینند. به این پیام‌ها می‌توان لینک به تصاویر، فیلم یا پایگاه‌های اینترنتی نیز افزود. در ناآرامی‌های اخیر پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تویترنقشی مهم در ارتباط افراد ایفا کرد. اتفاق‌های مهم دیگری همچون مرگ مایکل جکسون نیز به سرعت بر روی این پایگاه منتشر شد.

هک‌شدن مکاتبات درون‌سازمانی

وبلاگ اینترنتی "TechCrunch" بسته‌ای متشکل از بیش از ۳۰۰ مکاتبه درون‌سازمانی تویتر را منتشر کرده که توسط یک هکر به‌دست آمده است. این هکر مکاتبات یادشده را از میان مدارک ایوان ویلیامز به‌دست آورده است. ویلیامز یکی از بنیان‌گذاران تویتر است. این هکر سپس اطلاعات را در اختیار چندین وبلاگ فعال در زمینه فن‌آوری قرار داده است.

مقام‌های تویتر این دستبرد اطلاعاتی را تأیید کرده و در عین حال اطمینان داده‌اند که اطلاعات شخصی کاربران به‌دست هکرها نیافتاده است. "TechCrunch" پس از مذاکره با وکیلان تویتر، گزیده‌ای از اطلاعات را منتشر کرده است. به گفته مقام‌های تویتر، اطلاعات هک‌شده، داده‌های غیررسمی و تاریخ‌گذشته‌اند.

مشخص نیست که پیش‌بینی‌های کنونی بیشتر از پیش‌بینی‌های گذشته‌اند یا نه. آن‌چه مسلم است این‌که شمار کاربران تویتر بیش از حد انتظار رشد کرده است. ۲۵ میلیون کاربری که در انتهای ماه فوریه (اسفند ۸۷) ثبت شده‌اند، برای انتهای سال جاری پیش‌بینی شده بودند.

تویتر پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۳، پنج هزار و ۲۰۰ کارمند داشته باشد. این خود دلیلی برای برنامه‌های گسترده این شرکت در آینده است. در حال حاضر چند ده کارمند، از پس امور برمی‌آیند، بودجه شرکت نیز از محل ۵۰ میلیون دلاری تأمین می‌شود که سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند.

با توجه به افزایش محبوبیت، همواره شایعاتی در مورد فروش این شرکت به‌گوش می‌رسد. تویتر پیشنهاد شبکه اجتماعی معروف "فیس‌بوک" را رد کرد. از دیگر علاقه‌مندانِ خریدِ تویتر می‌توان به گوگل و اَپل اشاره کرد.

تویتر، پرسروصدای کم‌طرفدار

با وجود این‌که نام تویتر این روزها در حوزه اینترنت و رایانه بسیار به گوش می‌رسد، این سرویس اما در دنیای روزمره کاربران اینترنتی در جایگاه چندم قرار دارد. بر اساس داده‌هایی که دو شرکت آمارگیری منتشر کرده‌اند، تنها ۳ درصد کاربران اینترنت دست‌کم هفته‌ای یک بار در این پایگاه اینترنتی پیامی می‌خوانند یا نوشته‌ای را منتشر می‌کنند. بررسی‌های آماری همچنان نشان می‌دهند که دو برابر این تعداد نیز در ماه تنها یک بار به این سرویس سر می‌زنند.

بر اساس آمار دو شرکت نظرسنجی، "ویکی"ها (Wiki) – پایگاه‌های مرجع – در میان سرویس‌های مختلف وب‌۲، محبوب‌ترین هستند. حدود ۶۷ درصد کاربران دست‌کم یک بار در ماه به سراغ صفحه‌های "ویکی" می‌روند. شبکه‌های اجتماعی مانند "MeinVZ" یا "فیس‌بوک" ۴۲ درصد، پایگاه‌های اینترنتی تبادل فیلم، مانند "Youtube" حدود ۲۶، بلاگ‌های اینترنتی حدود ۲۴، پرتال‌های تبادل عکس حدود ۲۳ و وبگاه‌های پرسش‌وپاسخ حدود ۲۲ درصد کاربران را به خود جلب می‌کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed