تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دسترسی به اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 29 تیرماه 1388  

 

گره سرعت اینترنت ایران با شبکه‌ «فالکون» گشوده می‌شود؟

 
 

فالکون نخستین پروژه کابل زیردریایی در حوزه‌ی خلیج فارس است که کشورهای این منطقه، از جمله ایران را مستقیما و بی‌واسطه به شبکه‌های کابلی جهانی متصل می‌کند که با استفاده از یک چهارم ظرفیت پروژه‌ی فالکون می‌توان تمام فیلم‌های روز جهان و فیلم‌هایی که قرار است 10 سال آینده اکران شود را به صورت همزمان دید. 

 
 

فالکون نخستین پروژه کابل زیردریایی در حوزه‌ی خلیج فارس است که کشورهای این منطقه، از جمله ایران را مستقیما و بی‌واسطه به شبکه‌های کابلی جهانی متصل می‌کند که با استفاده از یک چهارم ظرفیت پروژه‌ی فالکون می‌توان تمام فیلم‌های روز جهان و فیلم‌هایی که قرار است 10 سال آینده اکران شود را به صورت همزمان دید.

به گزارش ایسنا، شبکه‌ فالکون با عبور از دریای عمان و اتصال به کابل فلگ، بخشی از شبکه‌ی کابلی جهانی محسوب می‌شود که حدود 12 هزار کیلومتر طول دارد و از 13 کشور و 19 نقطه اتصال بین‌الملل عبور می‌کند.

این پروژه‌ی از سمت شرق به هند و از سمت غرب به مصر متصل می‌شود. کشورهایی که از طریق شبکه فالکون متصل می‌ شوند عبارتند از ایران با دو نقطه اتصال بین‌الملل، کویت، عربستان سعودی با دو نقطه اتصال بین‌الملل بحرین، قطر، دبی، عمان با دو نقطه بین‌الملل، یمن با دو نقطه اتصال بین‌الملل، سودان، مصر، هند با دو نقطه اتصال بین‌الملل، سریلانکا و مالدیو با دو نقطه اتصال بین‌الملل از طریق شبکه فالکون به شبکه جهانی بین‌المللی متصل می‌شوند و در نهایت این کشورها از طریق این شبکه جهانی به شبکه‌های بین‌المللی مثل فلگ، PCCW3، PCCW4 متصل می‌شوند.

مراسم افتتاح رسمی پروژه‌ فالکون شرکت ارتباطات زیرساخت روز 8 بهمن‌ماه سال 87 انجام شد، پروژه‌ای که شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور تأمین شبکه ارتباطی بین‌المللی خود توافقنامه قرارداد هزار میلیارد ریالی پروژه‌ فیبر نوری فالکون را به امضا رسانده است.

قرار است با اجرای پروژه‌ فالکون، برای نخستین بار،‌ دو نقطه‌ی اتصال بین‌الملل در کشورمان ایجاد شود. به این ترتیب، انحصار تامین ظرفیت اینترنت کشور از کابل جاسک ـ فجیره در امارات خارج می‌شود و از طریق دو نقطه اتصال بین‌الملل چابهار و بندرعباس می‌توان مستقیما به شبکه‌های جهانی بین‌المللی متصل شد.

براساس قرارداد مربوط به پروژه فالکون به مدت 15 سال، ارتباطات بین‌الملل کشورمان می‌تواند مستقیما از طریق شبکه‌ی فلگ، با تمامی نقاط اصلی ارتباطی جهان برقرار شود.

همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت، 56 لینک STM1 را برای 15 سال از شرکت فلگ، پیش خرید کرده است، در صورت نیاز کشورمان به افزایش ظرفیت، امکان خرید برای هر میزان ظرفیت مورد نیاز از طریق این شبکه فراهم خواهد شد.

به گزارش ایسنا به این ترتیب امکان دسترسی کشورمان به بزرگراه‌های ارتباطی بین‌المللی در کشورهایی که دارای نقاط اتصال مشترک هستند فراهم می‌شود و با توجه به end-to-end بودن سرویس‌ها در پروژه‌ فلگ‌ و عدم پرداخت هزینه‌های اضافی تانقاط انتهایی، هزینه‌ی دسترسی به اینترنت در کشور کاهش می‌یابد.

از جمله مزایای اقتصادی این قرارداد، امکان کسب درآمد از طریق ترانزیت یا فروش پهنای باند به کشورهای همسایه و یا کشورهای آسیای میانه است. در حال حاضر از طریق مسیرهای فیبر نوری اغلب کشورهای همسایه به شبکه زیرساخت متصل هستند، بدین ترتیب کشورهای آسیای میانه می‌توانند از طریق اتصال فیبر نوری با نزدیک‌ترین نقطه مرزی ایران به کشورها و شبکه‌های جهانی اطراف کشورمان متصل شوند.

ایران در مرکز منطقه‌ای همجوار با 15 کشور با بیش از 350 میلیون نفر جمعیت قرارداد و به همین دلیل از نظر جغرافیایی، موقعیت مناسبی برای تبدیل شدن به مرکز ارتباطی منطقه را داراست.

شری پوینت جرج - مدیر عامل شرکت فالکون - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب و این که ایران دهمین کشور منطقه است که از مزایای برقراری ارتباط از طریق فالکون مطلع است اظهار کرد: در حال حاضر فالکون ارتباط دیگر کشورهای آسیای میانه مانند عمان،‌ امارات، عربستان، قطر، بحرین، کویت، عراق، یمن و اردن را برقرار می‌کند و از طرفی می‌تواند 2/5 میلیون ارتباط تلفنی را به‌صورت همزمان امکانپذیر کند.

وی با بیان این که ظرفیت Multi terabit شبکه فالکون نیازهای 25 سال آتی ایران را تامین می‌کند تصریح کرد: تمامی ‌مراکز آموزشی در ایران می‌توانند با دانشگاه‌ها و برنامه‌های اموزش الکترونیکی با دورترین مناطق روستایی ارتباط برقرار کنند.

مدیر عامل شرکت فالکون با بیان این که درحال گسترش شبکه جهانی خود هستیم خاطر نشان کرد: در میانه راه گسترش سیستم کابلی خود در منطقه مدیترانه با استفاده از سیستم کابلی جدید به نام سیستم ‌هاوک، بین مصر و فرانسه که کشورهای بیشتر مانند سوریه و یونان را متصل می‌کند هستیم که این سیستم برای ارایه خدمات در اواخر سال 2009 آماده خواهد شد.

غلامرضا کشت‌گر - معاون شرکت ارتباطات زیرساخت - هدف از این پروژه را پاسخگویی به نیازمندی‌های ارتباطی کشور و فراهم آوردن امکانات جهت ارائه‌ سرویس‌های مختلف ارتباطات سیار، ثابت، دیتا، بخش خصوصی، نظامی و بانکداری الکترونیکی ذکر کرد.

وی با تاکید بر این که ارائه خدمات با حداکثر اطمینان و حداقل هزینه هدف ما است، درباره‌ رویکرد تکنولوژی در این حوزه گفت: لایه‌ای شدن شبکه، هوشمندی شبکه در بازیابی و حفاظت از ترافیک‌ها، ارائه‌ SLA، پشتیبانی هوشمند از ترافیک‌های دیتا، هوشمندی در مدیریت پهنای باند در لایه‌ انتقال و سیستم مدیریت شبکه یکپارچه و شبکه‌ همزمانی از جمله این رویکردها محسوب می‌شود.

کشت‌گر با تاکید بر این که اگر شبکه مناسبی نداشته باشیم نمی‌توانیم از ارتباطات بین‌الملل به خوبی استفاده کنیم گفت: با اجرای این پروژه با هر قطعی که اتفاق بیفتد ارتباطمان با مشکل مواجه نشده و قطعی مشکل‌ساز نخواهد شد.

اما محمد باقر ظهوری‌فر - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت - کسب درآمد از طریق ترانزیت یا فروش پهناى باند به کشورهاى همسایه و یا کشورهاى آسیای میانه که در حال حاضر از طریق مسیرهاى فیبر نورى اغلب کشورهاى همسایه به شبکه زیرساخت متصل هستند را جمله مزایاى این پروژه دانست و گفت: به این ترتیب کشورهاى آسیاى میانه مى‌توانند از طریق اتصال فیبر نورى با نزدیک ترین نقطه مرزى ایران به کشورها و شبکه‌هاى جهانى اطراف ایران متصل شوند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed