تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: دوشنبه، 29 تیرماه 1388  

 

رقابت سیاست‌مداران دنیا در فیس‌بوک

 
 

یک پایگاه خبری در گزارشی نوشت: «اگر شمار طرفداران رهبران جهان در صفحه فیس بوک شخصی آنها ملاک میزان محبوبیت شان باشد، در این صورت گوردون براون نخست وزیر انگلیس از کمترین محبوبیت در بین رهبران برخوردار است و در مقابل اوباما و به تازگی حاکم دوبی از محبوبیت بالایی بهره مند شده اند.» 

 
 

روزنامه اعتماد - یک پایگاه خبری در گزارشی نوشت: «اگر شمار طرفداران رهبران جهان در صفحه فیس بوک شخصی آنها ملاک میزان محبوبیت شان باشد، در این صورت گوردون براون نخست وزیر انگلیس از کمترین محبوبیت در بین رهبران برخوردار است و در مقابل اوباما و به تازگی حاکم دوبی از محبوبیت بالایی بهره مند شده اند.»

پایگاه «بیزینس مکتوب» مستقر در امارات در گزارشی با مقایسه هواداران رهبران در فیس بوک نوشت: «نخست وزیر انگلیس فقط 493 هوادار در شبکه فیس بوک خود دارد که از این نظر، پایین ترین شمار طرفداران را در میان حاکمان سرشناس جهان به خود اختصاص داده است.»

این در حالی است که صدام دیکتاتور معدوم عراق تقریباً دو برابر گوردون براون طرفدار دارد و شمار هواداران عمر البشیر رهبر سودان و هوگو چاوس رئیس جمهور ونزوئلا نیز در همین حدود است.

با این حال «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دوبی که به تازگی به فیس بوک پیوسته، بیش از 55 هزار طرفدار پیدا کرده و سیل «تقاضاهای دوستی» اخیراً وی را وادار کرد پروفایل فیس بوک خود را به یک صفحه عمومی منتقل کرده و در پیامی از هوادارانش تشکر کند. او اکنون در نقش یک ستاره در این شبکه ظاهر شده است. شمار پایین طرفداران براون در فیس بوک در حالی است که همکاران وی در گروه هشت، ده ها هزار طرفدار بیش از نخست وزیر انگلیس دارند. در این میان اوباما رئیس جمهور امریکا نزدیک به 5/6 میلیون طرفدار دارد در حالی که نیکلا سارکوزی رئیس جمهور جنجال آفرین فرانسه دارای بیش از 455 هزار هوادار و سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا نیز دارای 144 هزار هوادار است. براساس این گزارش سیاستمداران به طور فزاینده یی در حال بهره گیری از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با هواداران و جلوه دادن خود به عنوان افرادی مردمی هستند.

گفته می شود استفاده از توییتر و فیس بوک کمک زیادی به باراک اوباما برای ورود به کاخ سفید کرد. در طول مبارزات انتخاباتی امریکا، هواداران اوباما بالغ بر دو میلیون امریکایی بودند در حالی که رقیب او مک کین فقط 600 هزار هوادار داشت. براساس این گزارش شبکه فیس بوک این ماه یک میهمان ناخوانده دیگر نیز پیدا کرد و آن کسی نبود جز «عبدالعزیز خوجه» وزیر اطلاعات عربستان. او اولین وزیر سعودی است که به شبکه فیس بوک پیوسته و در حال حاضر دو هزار طرفدار که اغلب آنها روزنامه نگاران هستند جذب کرده است.

با این حال در جهان عرب همچنان «ملکه رانیا»، ملکه اردن، فعال ترین مقام در دنیای اینترنت و فیس بوک است که اکنون بالغ بر 400 هزار هوادار دارد. این در حالی است که تعداد اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک از مرز 250 میلیون نفر گذشت. تنها سه ماه قبل این سایت رکورد 200 میلیون عضو را پشت سرگذاشته بود و جذب 50 میلیون عضو در عرض تنها سه ماه نشان از محبوبیت آن در میان کاربران اینترنت در سراسر جهان دارد. این سایت هم اکنون بزرگ ترین سایت شبکه یی اجتماعی در جهان است که به عنوان مثال تنها در ماه مه در امریکا بیش از 278/70 میلیون بازدیدکننده داشته است. نزدیک ترین رقیب سایت فیس بوک سایتMy Space است که با اختلاف اندکی در رتبه دوم است.

مارک اندرسن یکی از اعضای سایت شبکه یی مجازی فیس بوک می گوید انتظار وی آن است که درآمد حاصل از سایت فیس بوک در سال 2009 از مرز 500 میلیون دلار بگذرد. به گزارش بخش خبر شبکه فناوری اطلاعات، وی معتقد است ظرف پنج سال آینده این رقم از یک میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. اندرسن به این نکته هم اشاره کرد که افرادی که در حال فروش سهام خود در فیس بوک هستند مرتکب اشتباه می شوند و آینده این شرکت درخشان است. سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری شرکت روسی Digital Sky Technologies در فیس بوک یکی دیگر از عواملی است که خوش بینی نسبت به آینده آن را افزایش داده است. مایکروسافت در سال 2007 با خرید سهام ممتاز فیس بوک، 240 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده و 6/1 درصد از این شبکه اجتماعی را کسب کرد. این قرارداد که شامل همکاری تبلیغاتی نیز بود، ارزش فیس بوک را به 15 میلیارد دلار رساند. رشد فزاینده فیس بوک با بیش از هزار کارمند نیاز به دفتر جدیدی دارد. این دفتر جدید با مساحتی نزدیک به 14 هزار متر مربع که قبلاً متعلق به HP بوده هم اکنون متعلق به فیس بوک است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed