همشهری آنلاین - گوگل اعلام کرد بزودی یوتیوب از طریق "آگهیهای پیش از پخش" برای این شرکت سودآور خواهد شد
گوگل وبسایت یوتیوب را در سال 2006 به قیمت 1.65 میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان نگرانیهایی در مورد هزینههای بالای میزبانی میلیونها ویدئو به صورت مجانی و ضرر زدن آن به گوگل وجود داشتهاست.
به گزارش روییترز، اریک اشمیت، مدیر عامل شرکت گوگل پنجشنبه گذشته از مسیر پیشرفت یوتیوب ابراز رضایت کرد و گفت که شرکتش هماکنون به بازاریابها و شرکتهای تبلیغاتی برای ساختن آگهیهای تجاری در یوتیوب، کمک میکند.
وی در کنفرانس تکنولوژی و رسانه Sun Valley خبر داد که فرمت تبلیغات جدید در یوتیوب از جمله آگهیهای پیش از پخش درآمد خوبی برای گوگل ایجاد خواهد کرد.
از طرفی جاناتان روزنبرگ، رئیس بازاریابی و مدیریت محصولات گوگل اعلام کرد که بازدیدهای کاربران از ویدئوهایی که با آگهیهای تجاری پشتیبانی میشود از سال گذشته تا به حال 3 برابر شدهاست.
گوگل پنجشنبه از سود سه ماههای خبر داد که بیشتر از پیشبینیهای تحلیلگران اقتصادی بود. با این حال به دلیل عدم افزایش درآمد، هر سهم گوگل 3 درصد کاهش پیدا کرد.