تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: دوشنبه، 22 تیرماه 1388  

 

قطع پیامک و ضرر سهامداران مخابرات

 
 

اگر به طور میانگین تعداد smsهای روزانه را 65 میلیون در نظر بگیریم حدود 160 میلیارد ریال درآمد smsاست که در طول این مدت شرکت مخابرات به آن دسترسی نیافت و به دلیل قطع شدن تلفن همراه در مناطق کشور و محدود کردن سرعت اینترنت، طی یک ماه گذشته شرکت مخابرات حدود 200 میلیارد ریال متضرر شده است که این امر باعث متضرر شدن سهامداران شرکت مخابرات در بازار سرمایه شده است. 

 
 

ایلنا - قطع بودن سیستم پیامک در 24 روز گذشته موجب شده است تا شرکت مخابرات به درآمد معمول خود از این سیستم دسترسی پیدا نکند. به دلیل قطع شدن تلفن همراه و محدود کردن سرعت اینترنت، طی چند وقت اخیر شرکت مخابرات حدود 200 میلیارد ریال متضرر شده است که این امر باعث متضرر شدن سهامداران شرکت مخابرات در بازار سرمایه شده است.

یکی از اتفاقاتی که در سال 87 در حوزه ICT و بازار سرمایه رخ داد، بعد از چند سال از مطرح شدن خصوصی‌سازی شرکت مخابرات، سرانجام این شرکت با تمام مشکلات و ابهامات موجود خود وارد بورس شد و توانست بخشی از سهام خود را خصوصی کند. هرچند مسئولان شرکت مخابرات از روند خصوصی‌سازی شرکت مخابرات راضی هستند و بر این باورند که این روند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با برطرف شدن ابهامات رخ داده است، اما گزارش‌های منتشر شده در این زمینه خلاف این اظهارات را ثابت می‌کند.

این در حالی‌است که بزرگترین شرکت بورسی که به عنوان لیدر بازار سرمایه نیز محسوب می‌شود از آغاز ورود به تالار شیشه‌ای حافظ به دلیل بی‌توجهی مسؤولان نسبت به رفع ابهامات این شرکت، مشکلات فراوانی برای سهامداران مخابرات در بازار سرمایه بوجود آمده است تا آنجا که با فراز و فرودهای قیمت سهام مخابرات که در بسیاری از روزها متاثر از ابهامات موجود دراین شرکت بود شاخص بورس نیز همسو با این فراز و فرودها شد.

پس از بروز مشکلات فراوان از سوی این شرکت بازار سرمایه در هفته‌های اخیر شاهد اعمال مدیریت‌های نادرست مسؤولان امر در مورد مخابرات بوده است چرا که آثار زیان بار قطع smsها که از چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز توسط شرکت مخابرات صورت گرفته است در بازار سرمایه و قیمت سهام این شرکت نیز مشهود است تا آنجا که ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران منجر به خروج بسیاری از آنها از سهام مخابرات شده است. به نظر می‌رسد که مسؤولان امر با عرضه عجولانه سهام مخابرات تنها خواهان جمع‌آوری 5 درصد نقدینگی از میان مردم بودند چرا که با مروری بر ابهامات این شرکت در می‌یابیم که مخابرات، صلاحیت خصوصی‌شدن را نداشته است و همچنان تفکر دولتی در پیکره دولتی شرکت مخابرات حاکم است.

در این راستا علی شهدایی عضو هیأت رئیسه کانون سهامداران حقیقی با اشاره به ابهامات شرکت مخابرات در بازار سرمایه افزود: زمانی که شرکت مخابرات وارد بازار سرمایه شد بسیاری از فعالان بازار تاکید بر وجود ابهامات فراوان در این شرکت داشتند که با مروری بر این ابهامات می‌توان به عدم ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده توسط این شرکت به سازمان بورس در تاریخ مقرر، عدم ارائه بودجه حسابرسی شده به سازمان بورس در تاریخ مقرر (قبل از زمان عرضه)برگزاری مجمع بعد از عرضه سهام مخابرات، بسته شدن طولانی مدت نماد مخابرات در سال گذشته و عرضه سهام مخابرات از سوی سازمان خصوصی سازی با قیمت 150 تومان که این قیمت مغایر ارزیابی فعالان بازار از قیمت سهام مخابرات در عرضه اولیه بود، اشاره کردند.

وی در ادامه با اشاره به قطع smsها و تاثیر آن در سهام مخابرات در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: زمانی که مدیر عامل شرکت مخابرات در رسانه‌ها اعلام کرد که با قطع smsها در آمد مخابرات به دلیل استفاده بیشتر افراد از گفت‌وگوی تلفنی 5 برابر شده است، تا آنجا که به گفته وی در این جریان بودجه سه ماهه این شرکت پوشش داده شد، با در نظر گرفتن این صحبت‌ها از سوی فیضی، نه تنها فقط باید این بودجه پوشش داده شود بلکه با توجه به اینکه زمان قطعیsmsو 5 برابر شدن درامد مخابرات که نزدیک به 8 درصد کل دوره فعالیت یک سال مخابرات بوده، در نتیجه این شرکت بنا به گفته مدیر عاملش باید تعدیل مثبت ارائه دهد که این امر صورت نگرفته است.

شهدایی گفت: اگر به طور میانگین تعداد smsهای روزانه را 65 میلیون در نظر بگیریم حدود 160 میلیارد ریال درآمد smsاست که در طول این مدت شرکت مخابرات به آن دسترسی نیافت و به دلیل قطع شدن تلفن همراه در مناطق کشور و محدود کردن سرعت اینترنت، طی یک ماه گذشته شرکت مخابرات حدود 200 میلیارد ریال متضرر شده است که این امر باعث متضرر شدن سهامداران شرکت مخابرات در بازار سرمایه شده است.

شهدایی در ادامه به اصرار مسؤولان در عرضه سهام مخابرات علی‌رغم وجود ابهامات فراوان اشاره کرد و گفت: سهام مخابرات در بحث مدیریتی، گزارش‌ها و مدیریت‌های مالی ابهامات زیادی داشته است که این امر منجر به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در سهام مخابرات شده است و با توجه به حجم بالای مخابرات این سهام به عنوان لیدر بازارتلقی می‌شود، تا آنجا که با هر نوسان قیمت سهام مخابرات، شاخص‌ها نیز درگیر نوسان می‌شوند.

وی در پایان گفت: به ازای هر یک ریال تغییر در قیمت سهام مخابرات، 8 دهم واحد شاخص بورس تغییر یافته به طور مثال امروز قیمت سهام مخابرات با 4 ریال کاهش 24 /3 واحد تاثیر بر شاخص گذاشت که تقریبا 81 درصد نوسانات مخابرات روی شاخص است.

گفتنی است، قیمت سهام مخابرات امروز در تالار شیشه‌ای حافظ با 4 ریال منفی به قیمت 1349 ریال رسیده است.

شهدایی در پایان با اشاره به ریزش شاخص کل در روز جاری افزود: امروز شاخص کل بعد از ریزش 7/59 واحدی به 1/9356 رسید که بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی به میزان 6 واحد، پالایش نفت اصفهان48 واحد گذاشتند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed