تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: پیامک

تاریخ ارسال: یکشنبه، 21 تیرماه 1388  

 

پیامک نزنید، بیماری می‌آورد!

 
 

مطالعات جدید نشان می‌دهد اس‌ام‌اس زدن زیاد می‌تواند به دست‌ها، بازوها و گردن آسیب برساند. 

 
 

خبرآنلاین، ابوالفضل کریمی - مطالعات جدید نشان می‌دهد اس‌ام‌اس زدن زیاد می‌تواند به دست‌ها، بازوها و گردن آسیب برساند. اما راه‌هایی برای جلوگیری از این آسیب‌ها وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به شکل قوز کرده و با یک دست مشغول تایپ کردن پیام کوتاه خود هستند نسبت به افرادی که با دو دست خود متن پیام کوتاه خود را می‌نویسند بیشتر به مشکلات گردن و دست دچار می‌شوند.

دکتر «اوا گاستافسون» ارگونومیست (مهندس انسانی) در آکادمی «سالگرنسکا» در سوئد در این‌باره گفت: اگر ما به میزان استفاده از تلفن‌همراه خود برای فرستادن پیام‌کوتاه دقت کنیم متوجه خواهیم شد بدن خود را به سختی در معرض آسیب قرار داده‌ایم. ما باید با این آسیب‌ها آشنا شویم و سعی کنیم از بروز آنها جلوگیری کنیم. دستگاه‌های مدرن ارتباطی هر‌‌کدام باعث وارد آمدن آسیب به عصب‌های مختلفی از بدن و دردهای مکرر می‌شوند.

سندروم «بازوی تلفن‌همراه» نوعی احساس درد و بی‌‌حسی است که به دلیل صحبت کردن زیاد با تلفن‌همراه و حالت خاص دست در هنگام صحبت کردن به وجود می‌آیند. نوعی بیماری مشابه این هم در میان گیتاریست‌ها به وجود می‌آید که به دلیل شیوه خاصی که آنها باید ساز خود را نگاه دارند به ورم مفاصل مچ‌دست دچار می‌شوند.

«شست بلکبری‌» نیز نوع دیگری از ناهنجاری است که به دلیل فرستادن زیاد پیام کوتاه در انگشت شست به وجود می‌آید و حتی در مواقع حاد این انگشت تغییر شکل می‌دهد.

دکتر «دیوید ادلستین» متخصص ارتوپد و جراح دست از یک مرکز پزشکی واقع در نیویورک گفت: شیوه زندگی امروز ما اثرات بسیار بدی روی دست‌ها، کمر و گردن ما دارد. بسیاری از افراد در هر فرصتی از طول روز در حال فرستادن پیام کوتاه هستند. همچنین زندگی بسیاری از ما با کامپیوتر آمیخته شده است. به همین دلیل انسان‌ها ساعات زیادی از طول شبانه‌روز را در حال کار کردن با کیبورد و ماوس کامپیوتر‌ها سپری می‌کنند. حالت‌های نشستن و استفاده نادرست از این وسایل آسیب‌های جدی به بدن وارد خواهد کرد و در آینده باعث بروز دردهای مزمن خواهد شد.

بسیاری از افراد به دلیل استفاده بیش از حد از موبایل خود دچار تورم و آرتروز در انگشت شست خود می‌شوند. این بیماری باعث ایجاد درد، تورم، کاهش قدرت و توان حرکتی انگشت شست می‌شود. به ازای هر فشاری که شما در حین تایپ کردن به نوک انگشت شست خود وارد می‌آورید چندین برابر آن به انتهای انگشت شست شما وارد می‌شود که این عامل در طولانی‌مدت باعث بروز این بیماری در دست می‌شود. البته این فقط انگشت شست نیست که آسیب می‌بیند. مطابق با تحقیقات دانشمندان سوئدی استفاده بیش از حد از تلفن همراه برای فرستادن پیام‌ کوتاه منجر به دردهای کمر و گردن نیز می‌شود.

دانشمندان با استفاده از تجهیزات الکترونیکی خاصی سعی کردند شیوه‌های تایپ‌کردن پیام کوتاه در افراد مختلف، فعالیت‌های ماهیچه‌ای و حرکت‌های شست را در حین فرستاده پیام کوتاه مورد بررسی قرار دهند. آنها این بررسی را روی 56 نفر انجام دادند که نزدیک به نیمی از آنان از دردهای گردن، بازو و دست شکایت داشتند. بر‌اساس تحقیقات آنها افرادی که دچار دردهای گردن و کمر بودند تمایل زیادی به تایپ‌کردن پیام‌کوتاه در حالت‌های خمیده و قوز کرده بودند.

دکتر ادلستین در این‌باره گفت: مهم‌ترین عامل بروز این گونه دردها در بدن موقعیت و حالت بدنی شماست. قوز کردن به هیچ عنوان برای سلامت گردن و ستون فقرات توصیه نمی‌شود و شما باید سعی کنید تا حد امکان از این حالت اجتناب کنید. همچنین در این بررسی مشخص شد اکثر افراد تمایل دارند در هنگام تایپ کردن از یک دست خود استفاده کنند.

دکتر «هیتر ترکاپ» یک متخصص و آسیب‌شناس دست گفت: این‌گونه افراد به دلیل فشاری که در طول سالیان متمادی روی دست خود وارد کرده‌اند باعث ایجاد فشار و درد در مفاصل انگشتان خود شده‌اند. اگر شما برای مدت طولانی به دست خود فشار وارد کنید، به بافت‌های آن آسیب وارد کرده و باعث بروز تورم و درد در آنها می‌شوید. برای جلوگیری از این دردهای مزمن که بر اثر استفاده نادرست از وسایل عصر جدید به بدن وارد می‌شود لازم است:

- از نشستن در یک حالت ثابت برای مدت طولانی اجتناب کنید.

- به حالت نشستن خود توجه کنید. زمانی که پشت‌میز نشسته‌اید مانیتور شما باید دقیقا در جلوی چشمان شما قرار گیرد. دستان شما در هنگام قرار‌گیری روی میز باید با زاویه 90 درجه خم شود و ارتفاع صندلی شما باید طوری باشد که پاهای شما روی زمین قرار بگیرد.

ـ بسیاری از افراد سعی می‌کنند زمان تایپ کردن به جلو خم شوند. این حالت بسیار برای ستون‌فقرات و گردن شما مضر است. برای اینکه از این فشار جلوگیری کنید موبایل خود را روی میز قرار دهید و در حالی که روی صندلی نشسته‌اید پیام کوتاه خود را تایپ کنید.

ـ در هنگام تایپ کردن از هر دو دست خود استفاده کنید.

ـ فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. در صورتی که شیوه زندگی فعالی در زندگی خود در پیش بگیرید بدن سالم‌تری خواهید داشت.

ـ در صورتی که وضعیت شما به حالت حادی رسیده است و دچار تورم و درد در انگشتان خود شده‌اید فرستادن پیام کوتاه را برای مدتی به طور کل متوقف کنید و حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed