تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: دنیای اینترنت

تاریخ ارسال: سه شنبه، 16 تیرماه 1388  

 

ارائه یک مدل فیزیکی-آماری برای وارد کردن کلمات کلیدی روی وب

 
 

پژوهشگران ایتالیایی و فرانسوی یک مدل فیزیکی - آماری را توسعه دادند که در خصوص توسعه پدیده "برچسب زنی" (وارد کردن کلمات کلیدی) روی وب توضیح می دهد و می تواند راهی جدید در عرصه تبلیغات، شبکه های اجتماعی، فهرست بندی و وبگردی در شبکه ارائه کند.  

 
 

پژوهشگران ایتالیایی و فرانسوی یک مدل فیزیکی - آماری را توسعه دادند که در خصوص توسعه پدیده "برچسب زنی" (وارد کردن کلمات کلیدی) روی وب توضیح می دهد و می تواند راهی جدید در عرصه تبلیغات، شبکه های اجتماعی، فهرست بندی و وبگردی در شبکه ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه در تمام صفحات موجود در شبکه، کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می گیرند. وبلاگ نویسان و سردبیرهای وب، محتویات خود را برچسب می زنند و کسانی که عکسهایی را روی سایتهای فیلکر و فیس بوک می گذارند و یا صفحات وب مربوط گردهماییها را اداره می کنند این صفحات را با یک سری کلمات کلیدی (برچسب) همراه می کنند. این برچسبها (tags) به کاربران برای رسیدن آسانتر به صفحه مورد علاقه خود کمک می کنند.

اکنون محققان شورای ملی تحقیقات و دانشگاه ساپینزا در رم و موسسه CNRS فرانسه یک مدل فیزیکی- آماری برچسب زنی (tagging) را توسعه داده اند که می تواند نتایج مکانیزم کاربران وب را در وارد کردن برچسبها بازسازی کند.

این دانشمندان که نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی Pnas منتشر کرده اند برای بازسازی مسیر ذهنی کاربران در وارد کردن برچسبها و جستجوی محتویات مورد نظر، شبکه را همانند فضایی تجسم کردند که در آن کاربر هر قدمی را که برمی دارد یک برچسب از خود به جا می گذارد که این برچسبها از نظر معناشناختی به هم مرتبط هستند مثل برچسبهای "آسمان- ابر" و "ابر- سفید". به این ترتیب محققان توانستند مسیر برچسبهای کاربران را یکی پس از دیگری بازسازی و هزاران پست فرضی را ایجاد کنند.

سپس با مقایسه میان این پستهای فرضی و برچسبهای واقعی منتشر شده روی سایتهای شبکه های اجتماعی، این دانشمندان تطابقهای مختلفی را در ساختار برچسبها پیدا و مشاهده کردند که در شبکه، محتویاتی که با برچسبهای با ترکیب معنا دار شناسایی می شوند پربیننده تر از محتویات دارای برچسبهای بدون ترکیب معنادار هستند.

با اندازه گیری نزدیکی ارتباط معنایی میان برچسبها می توان به برخی از مفاهیم کلیدی دست یافت که در راهنمایی وبگردان در انجام جستجوها نقش مهمی ایفا می کند.

به گفته این محققان، درک بهتر کلمات کلیدی می تواند به ایجاد سرویسهای آنلاین نوآورانه ای منجر شود که از جمله آنها می توان به ارائه سیستمهای موثرتر در مقابله با هرزنامه ها، سرویسهای تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین اشاره کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed