تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: دوشنبه، 15 تیرماه 1388  

 

پلمب قدیمی‌ترین مرکز آموزش روزنامه‌نگاری کشور

 
 

معاون پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت ارشاد گفت: شهرداری تهران در یک اقدام عجیب و بدون اطلاع قبلی، قدیمی‌ترین مرکز آموزشی روزنامه‌نگاری در کشور را پلمب کرد.  

 
 

معاون پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها وزارت ارشاد گفت: شهرداری تهران در یک اقدام عجیب و بدون اطلاع قبلی، قدیمی‌ترین مرکز آموزشی روزنامه‌نگاری در کشور را پلمب کرد.

محمدحسین ساعی در گفت‌وگو با «توانا» اظهار داشت: مأموران شهرداری منطقه 7 تهران با همکاری نیروی انتظامی حدود ساعت 11 صبح روز گذشته دفتر مطالعات تحقیقات و رسانه‌های وزارت ارشاد را پلمب کردند.

وی با اشاره به اینکه مرکز مطالعات وبرنامه‌ریزی رسانه‌ها قدیمی‌ترین مرکز آموزشی کشور بوده است، بیان داشت: این مؤسسه وابسته به وزارت ارشاد است و از پدر علوم ارتباطات یعنی کاظم معتمد‌نژاد تا اساتید معروف روزنامه نگاری با این مؤسسه همکاری دارند.

وی تصریح کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، نخستین نشریه تخصصی روزنامه‌نگاری در کشور را انتشار می‌دهد و نیز یکی از معروفترین دفتر نشر کتاب در حوزه روزنامه‌نگاری محسوب می‌شود.

ساعی، پلمپ دفتر مؤسسه را بدون اطلاع قبلی اقدامی عجیب دانست و افزود: شهرداری بر این اعتقاد است، چون مؤسسه دولتی بوده و ساختمانش کاربری مسکونی دارد پس باید عوارض تغییر کاربری شهرداری را بپردازد.

وی بیان داشت: استدلال ما نیز این است که این مرکز فعالیت اقتصادی ندارد و به عنوان یکی از ادارات کل فرهنگی‌ دولت شناخته شده است.

مطالبه عوارض شهرداری 3 برابر بودجه مؤسسه است

ساعی گفت: مبلغی که شهرداری از ما طلب می‌کند 3 برابر بودجه مؤسسه در طول یکسال است این در حالی است که بر طبق قانون، کار ما اقدام فرهنگی و انتشار نشریه بوده و از عوارض شهرداری معاف است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اقدام فرهنگی ما را با کار اقتصادی مقایسه می‌کند، اظهار داشت: این مؤسسه قادر به پرداخت 3 برابر بودجه خود به عنوان عوارض نیست. این مؤسسه در نامه‌نگاری که با شهرداری منطقه داشته بر طبق اسناد موجود توضیحات لازم را ارائه داده است.

وی به انتقاد از شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری برابر بودجه سالانه این مؤسسه جهت جذب هنرمندان هزینه می‌کند ولی وقتی با مؤسسه‌ای که کار فرهنگی می‌کند به این صورت برخود ‌می‌کند، خواستار تغییر رویه شهرداری هستیم.

ابراهیم شمشیری: شهرداری یک میلیارد تومان از مرکز مطالعات رسانه‌ها مطالبه کرده است

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد گفت: شهرداری برای تغییر کاربری ساختمان مرکز مطالعات رسانه‌ها، یک میلیارد تومان پول مطالبه کرده است.

ابراهیم شمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها از سال 75 تا به حال در این مکان مستقر شده است؛ از آغاز مسئولیتم شاهد رفت و آمد شهرداری برای پلمپ دفتر بودیم و موضوع تازه‌ای نیست.

وی افزود: با توجه به قانون مطبوعات، دفتر نشریات و انتشارات دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها نیاز به تغییر کاربری ندارد و طبق قانون این امر منتفی است.
شمشیری با بیان اینکه نگاه اقتصادی در شهرداری بر نگاه فرهنگی غالب است، بیان داشت: اقدام شهرداری در پلمب دفتر می‌تواند این توجیه را داشته باشد که دوستان شهرداری بر این گمان هستند که اگر جایی فعالیت فرهنگی صورت ‌می‌گیرد، برای تقویت نگاه اقتصادی است.

وی یادآور شد: سند این دفتر قبلاً به نام شخصی بود که به تازگی با پیگیری انجام شده، اوایل امسال به نام وزارت ارشاد ثبت شده است. در این زمینه طی مراحل قانونی با شهرداری نیز نامه‌نگاری شده است و جلساتی با شهردار منطفه نیز داشتیم و توضیحات لازم داده شد.

وی اظهار داشت: حداقل نیمی از خبرنگاران روزنامه همشهری در این مرکز آموزش دیدند و یونس شکرخواه، مسئول همشهری آنلاین عضو شورای پژوهشی این مرکز است و با توجه به این مسئله چنین برخوردی جای سؤال دارد.

قاضی زاده: شهرداری نباید مانع فعالیت مراکز فرهنگی شود

یک مدرس ارتباطات گفت: شهرداری باید به مراکزی مانند دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها که کارهای آموزشی و فرهنگی انجام می دهند کمک کند، نه اینکه مانع فعالیت اینگونه مراکز شود.

دکتر علی اکبر قاضی زاده در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه "یکی از کارهای شهرداری کمک به مراکز آموزشی و انجام کارهای فرهنگی است " اقدام شهرداری مبنی بر پلمپ کردن دفتر مطالعات و توسعه رسانه های وزارت ارشاد را کم لطفی دانست.

وی با وجودیکه نسبت به این اقدام شهرداری گلایه مند بود، ابراز امیدواری کرد: شهرداری با توجه به رسالت خود که یکی از آنها توسعه فعالیت های فرهنگی است، اقدام به بازگشایی این مرکز کند.

قاضی زاده با اشاره به اینکه ساختمان این مرکز جدید نیست اما برخورد با آن برای اولین بار است که رخ می دهد یاد آور شد: از زمانی که مرکز مطالعات به این ساختمان در خیابان پاکستان منتقل شد، چندین شهردار روی کار آمدند اما چنین برخوردی سابقه نداشته است.

این مدرس ارتباطات که خود سالهاست دراین مرکز فعالیت دارد، درخصوص برخی گمانه زنی های مطرح در مورد سیاسی بودن این نوع رفتار شهردای گفت:" چنین چیزی بعید است چراکه دفتر مطالعات یک مرکز آموزشی بی سروصدا بوده و بدون هیچگونه جانبداری صرفا به آموزش و پرورش خبرنگاران و روزنامه نگاران می پرداخت".

این مدرس دانشگاه درحوزه علوم ارتباطات، با بیان اینکه " این امربه شهرداری منطقه برمی گردد و یک تصمیم عجولانه ای گرفته شده است ابراز امیدواری کرد : بزودی با همکاری شهردار تهران این مشکل رفع شود.

وی تاکیدکرد: این مرکز بدون سروصدا فعالیت می کرد و بسیاری از خبرنگاران و روزنامه نگاران رسانه های کشور از همین مرکز کار خود را شروع کرده اند و خیلی بعید است که شهرداری رضایت به تعطیلی چنین مرکزی بدهد چرا که بسته شدن آن به نفع هیچ کس نیست.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه افراد بسیاری از شهرداری‌ها و مؤسسات وابسته به آن همچون مؤسسه فرهنگی- هنری شهرداری در این مرکز آموزش روزنامه‌نگاری دیده‌اند،با ابراز ناخرسندی از پلمپ شدن مرکزمطالعات وتوسعه رسانه ای گفت: این یک مرکز تازه تأسیس نیست که یکباره، معضلی این چنین برایش بوجود بیاید.

وی درادامه گلایه مندی خود گفت: شهرداری خود برای برگزاری دوره های تربیت خبرنگاری و روزنامه نگاری از استاتید این مرکز استفاده می کند وحال چگونه است که اقدام به بستن آن می کند.

قاضی زاده خاطرنشان ساخت: ایجاد مشکل بر سر راه این مرکز چیزی را حل نمی کند زیرا تصمیم های سرسختانه در حوزه فرهنگ راه به جایی نمی برد.

قندی: پلمب دفتر مطالعات رسانه‌ها به آموزش روزنامه‌نگاری کشور لطمه می‌زند

یک استاد ارتباطات گفت: بلمب و متوقف کردن فعالیت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد توسط شهرداری تهران منطقی نیست زیرا به آموزش روزنامه‌نگاری کشور لطمه می‌زند.

حسین قندی در گفت‌وگو با فارس درباره پلمب دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد گفت: این مرکز دولتی وابسته به ارشاد است و شهرداری نباید بدون اطلاع قبلی آن را پلمب می‌کرد.

وی اظهار داشت: شهرداری باید مشکلاتی را که درباره این ساختمان وجود داشت در تعامل با وزارت ارشاد حل می‌کرد زیرا متوقف کردن فعالیت یک مرکز آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی منطقی نیست و به سیستم آموزش ضربه می‌زند.

قندی که 20 سال است در این مرکز تدریس می‌کند، ادامه داد: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های ارشاد یکی از مراکز مهم آموزش روزنامه‌نگاری کشور است که مدرک آن اعتبار بین‌المللی دارد.

وی تصریح کرد: طی 6 تا 7 سال اخیر که سطح کیفی و آموزشی دانشگاه‌های روزنامه‌نگاری افت کرده این مرکز مورد اقبال دانشجویان و علاقه‌مندان این رشته قرار داشته است.

این استاد ارتباطات افزود: بسیاری از روزنامه‌نگاران کشور آموزش حرفه‌ای این رشته را در این مرکز فرا گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: هفته گذشته از کارآموزان این مرکز امتحان گرفته‌ایم و باید نمرات آن‌ها را اعلام کنیم اما با این وضع در حق آنان اجحاف شده است.

این استاد ارتباطات ابراز امیدواری کرد شهرداری هرچه زودتر این معضل را حل کند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed