تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: شنبه، 23 خردادماه 1388  

 

کتاب تازه در زمینه مدیریت مطبوعاتی

 
 

مدیریت مطبوعات با عنوان فرعی تاملی در اقتصاد و سازمان مطبوعات، دومین کتاب دکتر حسین انتظامی است که از سوی نشر کتاب مرجع به بازار کتاب ایران عرضه شده است. 

 
 

مدیریت مطبوعات با عنوان فرعی تاملی در اقتصاد و سازمان مطبوعات، دومین کتاب دکتر حسین انتظامی است که از سوی نشر کتاب مرجع به بازار کتاب ایران عرضه شده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر حسین انتطامی پیش از این کتاب روزنامه نگاری و روزنامه‌داری را منتشر کرده بود و کتاب حاضر توسعه یافته آن کتاب به شمار می‌رود که در آن نویسنده که خود از روزنامه‌نگاران و مدیران شناخته شده مطبوعاتی به شمار می‌رود، تجربه تاسیس روزنامه جام جم، مدیریت موسسه همشهری و مسئولیت‌های عمده‌ای که عمده آنها به نوعی با کار رسانه و مطبوعات آمیختگی دارد، را در کتاب خود روایت کرده است.

نویسنده که در زمینه‌های نظری هم تحصیلات آکادمیکی در این زمینه دارد سعی کرده مجموعه‌ای دقیق و منسجم از مدیریت مطبوعاتی را در معرض افکار عمومی و اهالی رسانه قرار دهد. تجربه‌ای که حداقل تا کنون کمتر و در چنین وضعیتی منسجم مکتوب شده است.

نویسنده خود در مقدمه ضمن اشاره به سعی وا هتمامش بر‌آوردن عمده تجربه‌های متراکمش در مدیریت مطبوعاتی نوشته است: این مجموعه درک و دریافت شخصی است و امکان دارد همه آنها بدیع نباشد.

در این کتاب تجربیات روزنامه جام جم(در 5 سال نخست) و روزنامه همشهری (در سال‌های 85 و 86) به صورت مطالعه موردی مرور شده است و دلایل توقیفات آنها از زاویه مارکتینگ فرهنگی و مدیریت مطبوعاتی فهرست شده است.

کتاب«مدیریت مطبوعاتی ، تاملی در اقتصاد و سازمان مطبوعات» در 8 فصل و یک پی‌گفتار و پیوست‌ها به همراه جداول فراوان عرضه شده است.

مولف در بخشی از مقدمه خود با اشاره به نبود مکتب روزنامه‌نگاری و روزنامه‌داری وطنی نوشته است: "خوشبختانه دو - سه بنگاه مطبوعاتی، امروزه می‌توانند با تسامح ادعا کنند که مکتب خاص خود را دارند؛ از محتوا و مشی حرفه‌ای تا نگاه مدیریتی و تکنیک‌های اجرایی. اما تا تاسیس رسمی مکتب که مرزبندی‌های شفاف با سایر دیدگاه‌های محتوایی یا مدیریتی داشته باشد هنوز راه درازی داریم. در این مسیر شاید ایجاد کلینیک‌های فرهنگی مطبوعاتی چاره ساز باشد که مشاورانی امین و با تجربه، برای هر مشکلی، پیشنهادی اجرایی ارائه‌دهند، نسخه‌های موضعی و اقتضایی تجویز کنند و حتی صاحب مشکل را در بخش‌هایی از مسیر همراهی کنند."

انتظامی در بخشی از مقدمه خود یکی از دلایل اصلی نگارش این کتاب را در افکندن مباحث مربوط به مدیریت و اقتصاد و سازمان مطبوعات در حوزه‌های عمومی ذکر کرده و نوشته است: امیدوار است این مباحث بتواند فضای نقد و گفت‌وگو در این زمینه را فراهم سازد.

نام کتاب: «مدیریت مطبوعاتی، تاملی در اقتصاد و سازمان مطبوعات»/مولف:حسین انتظامی/ ناشر:نشر کتاب مرجع، چاپ اول؛1388/قطع وزیری،قیمت:4200 تومان/296 صفحه

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed