تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: جمعه، 22 خردادماه 1388  

 

چهار هزار دقیقه برنامه تبلیغاتی تلویزیون در انتخابات ریاست جمهوری

 
 

گزارشی از پرونده‌ی ۴ هزار دقیقه‌ای برنامه‌های تبلیغی نامزدها در صداوسیما  

 
 

خبرگزاری ایسنا - ویژه برنامه‌های تبلیغی نامزدهای دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری درحالی روی آنتن شبکه‌های مختلف صداوسیما رفت که از میان آنان مناظره نامزدها بحث‌برانگیزترین و در عین حال پربیننده‌ترین برنامه بودند و در مجموع حدود چهار هزار دقیقه برنامه تبلیغی از نامزدها از رسانه‌ی ملی پخش شد.

در مجموع یک هزار و 800 دقیقه ویژه برنامه با حضور کاندیداها در قالب‌هایی چون گفت‌وگومحور و مستند روی آنتن سیما رفت که سهم شبکه‌های داخلی یک هزار و 440 دقیقه بود.

شبکه سه سیما با پخش مناظره میان کاندیداها به مدت جمعا 540 دقیقه بیشترین زمان و البته بیشترین تعداد بیننده را به خود اختصاص داد. این مناظره‌ها طی دو هفته در روزهای 12 تا 14 و 16 تا 18 خردادماه ساعت 22و30 دقیقه تا 24با اجرای رضا پورحسین (مدیر فعلی شبکه چهار سیما) که با حکم رییس صدا وسیما برای این کار منصوب شد، برگزار شد. مناظره‌ها در استودیویی ترتیب داده شد که کاندیداها در دو سوی میرگردی می‌نشستند. در پشت سر آنان دکوری آبی رنگ که پرچم‌های ایران و الله اکبر روی آن نقش بسته بود، دیده می‌شد البته مقابل سر مجری که در میان میز می‌نشست علاوه بر این المان‌ها، گل و بوته‌های زیادی دیده می‌شد که بعضا سر مجری در لابه‌لای آنان گم می‌شد.

هفته اول به ترتیب محسن رضایی با مهدی کروبی، موسوی با احمدی‌نژاد و موسوی با رضایی گفت‌وگو کردند که از میان آنان مناظره موسوی با احمدی‌نژاد با 200 میلیون بیننده، پرمخاطب‌ترین مناظره لقب گرفت که 50 میلیون بیننده داخلی و 100 تا 150 میلیون بیننده خارجی داشت.

هفته دوم نیز کروبی با احمدی‌نژاد، موسوی با کروبی و احمدی‌نژاد با موسوی به مناظره پرداختند که مناظره کروبی با احمدی‌نژاد 40 میلیون بیننده ایرانی را به خود جلب کرد.

براساس این گزارش ایسنا، شبکه‌ی اول سیما با پخش برنامه «با دوربین» و دو مستند از هریک از کاندیداها که در مجموع بالغ بر360 دقیقه می‌شد،بیشترین زمان را در بین شبکه‌های سیما به نامزدهای ریاست‌جمهوری اختصاص داد.

«گفت‌وگو با دوربین» اول تا چهارم خردادماه ساعت 21و45 به مدت 30 دقیقه روانه آنتن شد که به ترتیب موسوی، رضایی، کروبی و احمدی‌نژاد با حضور در استودیوی برنامه که با پرده‌های قرمزرنگ و دو ستون سفید صحنه‌آرایی شده بود به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

به گزارش ایسنا، هریک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دو فیلم مستند را برای پخش به سیما ارایه دادند که نخستین آن‌ها 8 تا 11 خردادماه روی آنتن رفت و به ترتیب شامل مستندهای احمدی‌نژاد، موسوی، رضایی و کروبی می‌شد. دومین فیلم‌ها هم از 16 تا 19 خردادماه پخش شد که به ترتیب به کروبی، احمدی‌نژاد، موسوی و رضایی می‌پرداخت.

هر دو فیلم احمدی‌نژاد را جواد شمقدری ساخت که نخستین آن «دولت یار» و دومین آن «محدوده ممنوعه» نام داشت.این فیلم ها احساسات مردم نسبت به احمدی‌نژاد، سفرهای استانی و برنامه‌ها و دیدگاه‌های او را به تصویر کشید.

نخستین فیلم موسوی با نام «میرحسین و سبزپوشان» با همکاری گروهی از کارگردانان و به سرپرستی مجید مجیدی پخش شد که پرداخت به فرازهایی از فرمان حضرت امیر (ع) به مالک اشتر، خاطرات موسوی از دوران نخست وزیری خود و شور و استقبال مردم از جمله بخش‌های آن بود. دومین فیلم موسوی را احمدرضا درویش کارگردانی کرده بود که سخنان حجت‌الاسلام محمد خاتمی و زهرا رهنورد، بخش‌های از این مستند را تشکیل می‌داد.

اما هر دو فیلم کروبی با همکاری بهروز افخمی، ضیاء‌الدین دری و علی معلم ساخته شد که نخستین آن مستندی روایی با صدای مرجان شیرمحمدی بود و خلق و خوی و اقدامات این نامزد انتخابات را از گذشته تا حال روایت می‌کرد اما فیلم دوم علاوه بر این موارد به زندگی خانوادگی مهدی کروبی می‌پرداخت.

ساخت هر یک از دو فیلم محسن رضایی به عهده کارگردانانی مختلف سپرده شد. فیلم اول را محمدعلی فارسی(مستندساز) به تصویر کشید که زندگی این نامزد انتخابات را از کودکی تا حال با صدای ناصر طهماسب و داوود نماینده(از دوبلورهای کشورمان)روایت می‌کرد. اما فیلم دوم را علی رویین‌ تن کارگردانی کرد .در این مستند علاوه بر پخش بخش‌هایی از دیدگاه‌های این نامزد ریاست جمهوری، از زبان شخصیت‌های حامی رضایی به برنامه‌های او پرداخته شد.

شبکه دو سیما در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری که مرتضی حیدری آن را اجرا می‌کند به برنامه‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. دکور این برنامه شامل المان‌های چون چندین فلش رنگی در پس زمینه و سه میز آبی رنگ کوچک می‌شد. این برنامه در 7، 11، 15 و 19 خردادماه به ترتیب دیدگاه‌های کروبی، رضایی، احمدی‌نژاد و موسوی را به صورت زنده انعکاس داد.

شبکه چهار سیما هم در 240 دقیقه و در قالب برنامه «پاسخ به کارشناسان» به نظرات تخصصی کاندیداها پرداخت. این برنامه 5، 12، 15 و 19 خردادماه ساعت 18و30 دقیقه به مدت 60 دقیقه پخش ‌شد. در«پاسخ به کارشناسان» در دکوری دایره‌وار که پس‌زمینه‌ی آن آبی رنگ بود با حضور مجری-کارشناسانی چون حسن صحت، ابوالفتح و حاکم قاسمی به ترتیب از کروبی، موسوی، رضایی و احمدی‌نژاد پرسش شد.

شبکه خبر هم در مجموعه 120 دقیقه از زمان خود را به دیدگاه‌های کاندیداها اختصاص داد. این برنامه با اجرای علی عسگریان در استودیوی این شبکه اجرا شد که در پس زمینه‌ی دکور آن پرچمی بزرگ از ایران دیده می‌شد. برنامه‌ی گفت‌وگوی شبکه خبر ساعت 19و30 دقیقه به مدت 30 دقیقه 6، 10، 15 و 19 خرداد ماه پخش شد که در آن به ترتیب رضایی، احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی از برنامه‌های خود گفتند.

شبکه جهانی جام‌جم در مجموع 360 دقیقه در این زمینه برنامه پخش کرد. چهار برنامه 60 دقیقه‌ای «ایرانیان خارج از کشور» در 4، 6، 8 و 10 خردادماه پخش شد که به ترتیب به صحبت‌های موسوی، احمدی‌نژاد، رضایی و کروبی اختصاص داشت و آنان به پرسش‌های حسن ملکی – مجری این برنامه- پاسخ می‌دادند علاوه بر آن یک مستند از هر یک از کاندیداها روی آنتن رفت که 12، 14، 16 و 18 خردادماه فیلم‌های رضایی، احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی پخش شد.

به گزارش ایسنا آخرین برنامه تلویزیونی تبلیغی سیما به پاسخ مجدد نامزدها به بحث‌های مناظره‌ها درباره‌ی خودشان اختصاص داشت که فقط محمود احمدی‌نژاد با احتساب وقت 19 دقیقه و 46 ثانیه شامگاه 20 خرداد ماه در شبکه سه سیما حاضر شد و به صورت برنامه ضبط شده به ارائه سخن پرداخت.

***

براساس این گزارش بدون احتساب پیام‌های دو دقیقه‌ای کاندیداها در رادیو پیام، در مجموعه دو هزار و 160 دقیقه برنامه با حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از رادیو پخش شد که سهم رادیو ایران 720 دقیقه بود. برنامه «مستقیم با مخاطب» به مدت 45 دقیقه روزهای اول تا چهارم خردادماه ساعت 17 تا 17 و 45 دقیقه پخش شد که در آن احمدی‌نژاد، کروبی، رضایی و موسوی به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

از 14 تا 20 خردادماه نیز گفت‌وگوهای تخصصی روی آنتن رفت که صحبت‌های هر نامزد روز پس از پخش تکرار می‌شد. این گفت‌وگوها ساعت 17 تا 17و45 دقیقه و تکرار آن‌ها 8و30 دقیقه تا 19و15 دقیقه روانه آنتن می‌شد. در این برنامه به ترتیب احمدی‌نژاد، کروبی، رضایی و موسوی برنامه‌های خود را در گفت‌وگو با مسعود محمودخواه- مجری برنامه – بیان کردند.

گفتنی است محمدرضا شهیدی‌فر، مازیار ناظمی و مجید حسینی از دیگر مجریان ویژه برنامه‌های رادیویی انتخابات بودند.

بر اساس این گزارش هریک از شبکه‌های رادیویی جوان،ورزش و معارف با توجه به ماموریت‌های خود در قالب برنامه‌های تخصصی به مدت 360 دقیقه دیدگاه های کارشناسان را منعکس کردند.

رادیو جوان ویژه برنامه انتخاباتی خود را از ساعت 16و15 دقیقه تا 17 پخش می‌کرد به گونه‌ای که 10، 12، 16 و 19 خردادماه برنامه‌های مربوط به کروبی، رضایی، موسوی و احمدی‌نژاد روانه آنتن و روز بعد تکرار شد.

رادیو ورزش ساعت 15 و 30 دقیقه تا 16و15 دقیقه‌ی 5، 7، 17 و 19 خردادماه را به‌ترتیب به رضایی، موسوی، احمدی‌نژاد و کروبی برای بیان دیدگاه‌هایشان اختصاص داد. تکرار این برنامه‌ هم روز بعد ساعت 9و15 دقیقه تا 10 پخش شد.

در رادیو معارف روزهای 8، 11، 15 و 19 خردادماه موسوی، احمدی‌نژاد، کروبی و رضایی حضور یافتند.ویژه برنامه‌ی انتخاباتی این شبکه ساعت 17و45 دقیقه تا 18و30 دقیقه پخش و روز بعد ساعت 11 تا 11و45 دقیقه تکرار می‌شد.

رادیو گفت‌وگو 180 دقیقه به کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخت به گونه‌ای که برنامه تخصصی مربوط به احمدی‌نژاد، کروبی، رضایی و موسوی به ترتیب 6، 9، 12 و 17 خردادماه ساعت 19و45 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه پخش شد البته تکرار این برنامه ساعت 10 تا 10و45 دقیقه روز بعد از رادیو گفت‌وگو روی آنتن رفت.

براساس این گزارش رادیو پیام، پیام‌های دو دقیقه‌ای را برای هر کاندیدا با صدای خودشان در نظر گرفته بود که البته پیام احمدی‌نژاد ساعت 9 و پیام موسوی ساعت 10 سیزدهم خردادماه روانه آنتن شد که به ترتیب ساعت های 19 و 20 همان روز تکرار آن روی آنتن رفت اما پیامی از رضایی و کروبی در این روز از رادیو پیام پخش نشد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed