تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: تبلیغات انتخاباتی

تاریخ ارسال: جمعه، 22 خردادماه 1388  

 

مناظره‌های انتخاباتی؛ پربیننده‌ترین برنامه‌های تاریخ تلویزیون ایران

 
 

پربیننده‌ترین برنامه‌ در تاریخ تلویزیون ایران، به استناد آمار منتشر شده، مناظره نامزدهای دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری است.  

 
 

پربیننده‌ترین برنامه‌ در تاریخ تلویزیون ایران، به استناد آمار منتشر شده، مناظره نامزدهای دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری است.

در این دوره مجموعاً حدود چهار هزار دقیقه برنامه تبلیغی نامزدها از رسانه‌ ملی پخش شد. شبکه سه سیما با پخش مناظره میان کاندیداها به مدت جمعاً 540 دقیقه بیشترین زمان و البته بیشترین تعداد بیننده را به خود اختصاص داد. این مناظره‌ها طی دو هفته با اجرای رضا پورحسین (مدیر فعلی شبکه چهار سیما) که با حکم رئیس صدا وسیما برای این کار منصوب شد، برگزار شد.

هفته اول به ترتیب محسن رضایی با مهدی کروبی، موسوی با احمدی‌نژاد و موسوی با رضایی گفت‌وگو کردند که از میان آنان مناظره موسوی با احمدی‌نژاد با 200 میلیون بیننده، پرمخاطب‌ترین مناظره لقب گرفت که 50 میلیون بیننده داخلی و 100 تا 150 میلیون بیننده خارجی داشت. هفته دوم نیز کروبی با احمدی‌نژاد، موسوی با کروبی و احمدی‌نژاد با موسوی به مناظره پرداختند که مناظره کروبی با احمدی‌نژاد 40 میلیون بیننده ایرانی را به خود جلب کرد. شبکه‌ اول سیما با پخش برنامه «با دوربین» و دو مستند از هریک از کاندیداها که در مجموع بالغ بر360 دقیقه می‌شد، بیشترین زمان را در بین شبکه‌های سیما به نامزدهای ریاست‌جمهوری اختصاص داد.

«گفت‌وگو با دوربین» اول تا چهارم خردادماه ساعت21 و45 به مدت 30 دقیقه روانه آنتن شد که به ترتیب موسوی، رضایی، کروبی و احمدی‌نژاد با حضور در استودیویی که با پرده‌های قرمزرنگ و دو ستون سفید صحنه‌آرایی شده بود به تشریح برنامه‌های خود پرداختند. هریک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری دو فیلم مستند را برای پخش به سیما ارائه دادند که نخستین آن‌ها 8 تا 11 خردادماه روی آنتن رفت و به ترتیب شامل مستندهای احمدی‌نژاد، موسوی، رضایی و کروبی می‌شد.

دومین فیلم‌ها هم از 16 تا 19 خردادماه پخش شد که به ترتیب به کروبی، احمدی‌نژاد، موسوی و رضایی می‌پرداخت. شبکه دو سیما در بخش گفت‌وگوی ویژه خبری که مرتضی حیدری آن را اجرا می‌کند به برنامه‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. این برنامه در 7، 11، 15 و 19 خردادماه به ترتیب دیدگاه‌های کروبی، رضایی، احمدی‌نژاد و موسوی را به صورت زنده انعکاس داد. شبکه چهار سیما هم در 240 دقیقه و در قالب برنامه «پاسخ به کارشناسان» به نظرات تخصصی کاندیداها پرداخت. این برنامه 5، 12، 15 و 19 خردادماه ساعت 18و30 دقیقه به مدت 60 دقیقه پخش ‌شد.

در «پاسخ به کارشناسان» با حضور مجری- کارشناسانی چون حسن صحت، ابوالفتح و حاکم قاسمی به ترتیب از کروبی، موسوی، رضایی و احمدی‌نژاد پرسش شد. شبکه خبر هم در مجموع 120 دقیقه از زمان خود را به دیدگاه‌های کاندیداها اختصاص داد. این برنامه با اجرای علی عسگریان در استودیوی این شبکه اجرا شد. برنامه‌ گفت‌وگوی شبکه خبر ساعت 19و30 دقیقه به مدت 30 دقیقه 6، 10، 15 و 19 خرداد ماه پخش شد که در آن به ترتیب رضایی، احمدی‌نژاد، موسوی و کروبی از برنامه‌های خود گفتند.

آخرین برنامه تلویزیونی تبلیغی سیما به پاسخ مجدد نامزدها به بحث‌های مناظره‌ها درباره‌ خودشان اختصاص داشت که فقط محمود احمدی‌نژاد با احتساب وقت 19 دقیقه و 46 ثانیه شامگاه 20 خرداد ماه در شبکه سه سیما حاضر شد و به صورت برنامه ضبط شده با بینندگان سخن گفت.

ارسال روزانه ۹۰ میلیون پیامک، حاصل مناظره‌های داغ انتخاباتی بود

تعداد پیامک‌های ارسالی در ایام پخش مناظره‌های تلویزیونی کاندید‌های ریاست جمهوری روزانه به حدود 90 میلیون پیامک رسیده که نسبت به ایام عادی رشد 38 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه میزان ارسال پیامک در شبکه روزانه حدود 65 میلیون است که این رقم در روز‌های مناظره انتخاباتی کاندید‌ها 25 میلیون افزایش یافته است.

تعداد smsهای ارسالی در سیزدهم، چهاردهم و شانزدهم خرداد ماه سال جاری با توجه به مناظره‌های پخش شده از کاندید‌های دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری روزانه به حدود 90 میلیون رسیده و با توجه به اینکه آمار در این روز‌ها یکسان نبوده و دارای نوسان است ولی با درنظر گرفتن این مسائل میزان ارسال پیامک در این مدت رشدی 38.46 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش فارس، میزان تعرفه‌ای ارسال sms از موبایل و سنتر در صورت فارسی و لاتین بودن پیامک‌ها به ترتیب 222 ریال و 89 ریال است که به گفته ارتباط سیار تعرفه ارسالی از سنتر مخابرات بر همین اساس بوده ولی هر‌چه تعداد پیامک‌ها از یک میزان خاص بالاتر رود بهای آن کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، وزن پیامک‌های ارسال شده در روز‌های مناظره معمولا 80 درصد فارسی و 20 درصد لاتین بوده است.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed