بر اساس اعلام انجمن روزنامههای آمریکا، درآمد تبلیغات روزنامههای این کشور در سه ماه نخست سال 2009 بیش از 28 درصد کاهش یافت و این کاهش در هر دو بخش چاپی و آنلاین وجود داشت.
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار انجمن روزنامههای آمریکا، درآمد تبلیغات چاپی در سه ماه نخست سال میلادی جاری 29.7 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و به 5.9 میلیارد دلار رسید.
درآمد تبلیغات آنلاین نیز در طول این مدت 13.4 درصد کاهش یافته و به 696.3 میلیون دلار رسید؛ در طول این سه ماهه درآمد تبلیغات چاپی و آنلاین 28.3 درصد کاهش یافت و به 6.6 میلیارد دلار رسیده است در حالی که طی این مدت درآمد تبلیغات ردهبندی شده به تنهایی 42.3 درصد کاهش یافته و به 1.46 میلیارد دلار رسید.
آمار درآمد ضعیف برای سه ماهه نخست سال 2009 به دنبال بدترین سالی که صنعت روزنامه آمریکا تاکنون تجربه کرده، منتشر میشود.
طبق اعلام انجمن روزنامههای آمریکا، کل درآمد تبلیغات روزنامههای آمریکا در سال 2008 نسبت به سال قبل آن 16.6 درصد کاهش یافته و به 37.8 میلیارد دلار رسید.
صنعت روزنامههای آمریکا با رقابت از سوی سایتهای تبلیغ ردهبندی شده رایگان مانند Craigslist و مهاجرت خوانندگان به سایتهای آنلاین رایگان در کشمکش بوده است.
این صنعت با موجی از ورشکستگی، کاهش نیرو و تعطیلی طی چند ماه گذشته لطمه دیده است؛ تریبون که صاحب روزنامه های بزرگی مانند شیکاگو تریبون و لسآنجلس تایمز است از جمله ناشرانی است که درخواست حمایت در برابر ورشکستگی کردهاند.
بسیاری از روزنامهها و مجلات نیز انتشار چاپی را متوقف کرده و به فعالیت در دنیای دیجیتال روی آوردهاند. کریستین ساینس مونیتور با 100 سال سابقه انتشار در اوایل سال میلادی جاری و دو روزنامه بزرگ راکی مونتین نیوز و سیاتل پست اینتلیجنسر در طی ماههای اخیر تمام اینترنتی شدهاند.
مدیران روزنامههای آمریکا چند روز قبل نشستی را در شیکاگو برگزار کردند تا آینده این صنعت بحران زده را مورد بحث قرار دهند در حالی که از سوی دیگر اقدامات برای پولی کردن دسترسی خوانندگان به اخبار در اینترنت رو به رشد است.