تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: report

تاریخ ارسال: دوشنبه، 4 خردادماه 1388  

 

مردان یوتیوبی؛ زنان فیس‌بوکی!

 
 

گزارشی از تقسیم‌بندی علایق مردان و زنان در اینترنت  

 
 

یک موسسه تحقیقات بازار انفورماتیک و اینترنت در تحقیقاتی وبگردان و کاربران اینترنت را برپایه جنسیت تقسیم بندی کرده است که بر اساس آن مشخص شده تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحلیلگران مرکز "ای- مارکتر" (eMarketer) در گزارشی با عنوان "مردان یو- تیوبی؛ زنان فیس بوکی"، تنوع جنسیت در میان کاربران اینترنت را نشان داده است. عنوان این گزارش اقتباس از عنوان کتاب معروف "مردان مریخی؛ زنان ونوسی" است.

تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است

این گزارش نشان می دهد که تعداد زنان آنلاین بیش از مردان آنلاین است حتی اگر این زنان پیش از آمدن مردان به خانه از اینترنت خارج شوند. این درحالی است که مردان براساس نوع سایتهایی که بازدید می کنند از زنان متفاوت هستند.

در حقیقت زنان به اینترنت به عنوان یکی از وظایف خود در انجام کارهای خانه نگاه می کنند به طوری از شبکه برای پرداخت قبوض، انجام خریدهای خانه، خرید کالا (لباس، کفش، لوازم خانگی کوچک و...) برای خود برای خانواده استفاده می کنند.

خرید آنلاین مورد توجه زنان

خرید آنلاین به اندازه خرید از مغازه های مراکز خرید که همراه با دیدن ویترینهای رنگارنگ است مورد توجه زنان قرار گرفته است به طوری که زنان می توانند ساعتها در سایتهای مختلف و با لذت به دنبال کالای مورد نظر خود باشند.

سرعت زیاد مردان در ورود به اینترنت و خروج از آن

اما مردانی که در شبکه خرید می کنند از شیوه "گاز بگیر و فرار کن" استفاده می کنند. در این شیوه، مردان به سرعت وارد سایتهایی می شوند که از قبل انتخاب کرده اند به سرعت خرید خود را انجام می دهند و فورا از سایت خارج می شوند.

در مقوله جستجوی صفحات وب، مردان صفحات مربوط به نتایج مسابقات و طبقه بندی گل زنها را می بینند و یا مقالات مربوط به نقد کتاب، سی دی و یا فیلمی که به تازگی عرضه شده است را می خوانند.

این درحالی است که زنان حتی در این مقوله نیز همچنان کارهای خانه را دنبال می کنند به طوری که آنها از صفحات مربوط به اخبار سلامت بازدید می کنند و علائم بیماریهای فرزندان خود را در سایتهای پزشکی و یا در گردهماییهای آنلاین کنترل می کنند و در اجتماعات آنلاین مادران، به تبادل اطلاعات خانه داری می پردازند.

همچنین در اینترنت مدرسه بچه ها را انتخاب می کنند و به دنبال آدرس مراکزی تفریحی می گردند که عصرها کودکان خود را برای گردش به این مراکز ببرند. (البته در این مورد پدرها و مادرها باهم برابر هستند).

اطلاعات "ای- مارکتر" نشان می دهد که زنان بیش از مردان از شبکه های اجتماعی، وبلاگها و ایمیل استفاده می کنند درحالی که مردان ترجیح می دهند روی سایت یو- تیوب فیلم تماشا کنند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed