تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: رادیو

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 30 اردیبهشتماه 1388  

 

۱۳۱ رادیو محلی در انگلستان توسط مردم اداره می‌شود

 
 

مدرس موسسه اروپایی دانشگاه مارامای ترکیه گفت: رادیو‌های محلی می‌توانند کمک زیادی به تحقق اهداف جامعه‌ی مدنی و دستیابی به جامعه‌ای پایدار کنند. 

 
 

مدرس موسسه اروپایی دانشگاه مارامای ترکیه گفت: رادیو‌های محلی می‌توانند کمک زیادی به تحقق اهداف جامعه‌ی مدنی و دستیابی به جامعه‌ای پایدار کنند.

به گزارش ایسنا، سالواتور شیفو که دانشجوی ارتباطات دانشگاه وست مینیستر انگلستان در دومین روز از دهمین جشنواره‌ی بین‌المللی رادیو در مقاله‌ای با عنوان «رادیو جامعه در بریتانیا: بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها در رده‌ی سوم پخش گسترده» ارائه کرد و با بیان خلاصه‌ای از سیاست‌های رسانه در انگلستان گفت: در انگلستان برنامه‌ای داشتیم درباره‌ی منافع حزب کارگر که فعالیت‌های مربوط به کارگران و هم‌چنین جلسات شهروندان درباره‌ی مسائل اجتماعی را پوشش می‌داد و اکثر این برنامه‌ها از ایده‌های شهروندان حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: این برنامه خط مشی فرهنگی و سیاسی حزب کارگر، هم‌چنین نقش فرهنگ‌ها و هنرها به‌ویژه موسیقی در سطح جاعه ما را منعکس می‌کرد.

شیفو با بیان این‌که در برنامه‌های مختلف درپی نوسازی نسل‌ها بودیم اظهار کرد: ما در انگلستان به‌دنبال کاهش تصدی دولت و رهایی از اصول آزاد بودیم.

وی با اشاره به رواج رادیو‌های محلی در انگلستان گفت: از سپتامبر 2004 زمانی که برای اولین‌بار بحث رادیو محلی مطرح شد تا امروز حدود 131 رادیو محلی روی آنتن است که توسط مردم اداره می‌شود.

وی ادامه داد: رادیو‌های محلی به‌تنوع رسانه‌ها و برنامه‌سازی در مناطق مختلف کمک می‌کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به رادیو‌های اجتماعی گفت: رادیو‌های اجتماعی درکنار رادیو‌های محلی می‌توانند به محقق شدن اهداف جامعه‌ی مدنی و دستیابی به جامعه‌ای پایدار کمک کنند. از طریق این رادیو‌ها می‌توانیم افکار و ایده‌های شهروندان را منتقل کنیم که این امر کمک زیادی به همگرایی و انسجام محلی می‌کنند. هم‌چنین موجب خلاقیت در کارهای فرهنگی و هنری می‌شود.

شیفو با بیان این‌که کارآفرینی اجتماعی، ایجاد فرصت‌های کاری و بالا‌بردن مشارکت مردمی از جمله اهداف رادیو‌های محلی است گفت: تنوع زبانی که از طریق این رادیو‌ها ایجاد می‌شود نیز قابل توجه است و در جذب مخاطبان تاثیر‌گذار است. چرا که هرکسی دوست دارد به زبان مادری‌اش برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را بشنود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ترکیبات جمعیتی شنوندگان این رادیو‌ها نیز به گونه‌ای است که اقشار مختلف جامعه را از هرگروه سنی یا اجتماعی در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که سه‌گروه در این رادیو‌ها فعالیت می‌کنند عده‌ای تمام‌ وقت، برخی پاره وقت و برخی دیگر نیز نیروهای داوطلب هستند اظهار کرد: در برنامه‌های رادیو‌های محلی تنوع زیادی از نظر صوتی و زبانی می‌بینید. به‌ویژه درباره‌ی موزیک هم‌چنین در این رادیو‌ها فضایی ایجاد می‌شود برای فعالیت گروه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی.

شیفو در پایان چگونگی حفظ توازن میان زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف، تامین منابع مالی و بوروکراسی پیچیده‌ی اداری را از دغدغه‌ها و چالش‌های عمده پیشروی این رادیو‌ها مطرح کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed