تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: مطالعات روزنامه‌نگاری

تاریخ ارسال: چهارشنبه، 30 اردیبهشتماه 1388  

 

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد: اکثر خبرنگاران در کشور با تکنیک‌های پوشش خبری آشنا نیستند

 
 

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات معتقد است که در حال حاضر اکثر خبرنگاران کشور از شیوه‌های پوشش خبری آگاهی ندارند. 

 
 

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات معتقد است که در حال حاضر اکثر خبرنگاران کشور از شیوه‌های پوشش خبری آگاهی ندارند.

محمد سلطانی‌فر در گفت‌و‌گو با «توانا» اظهار داشت: در جریان‌سازی و استفاده از شیوه‌های خبری، بعضی رسانه‌های کشور به صورت حرفه‌ای از این تکنیک‌ها بهره می‌برند و بعضی دیگر نیز به شکل ابتدایی از آن استفاده می‌کنند.

وی پوشش خبری را مجموعه‌ای از تاکتیک‌ها و روش‌هایی دانست که ارزش یک خبر را بیشتر یا کمتر از ارزش واقعی آن بیان می‌کند.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات همچنین میزان انعکاس یک خبر در جامعه را از تعاریف دیگر پوشش خبری عنوان کرد.

سلطانی‌فر گفت: اهداف رسانه، موضوع خبر و میزان توانمندی افراد در به کارگیری تکنیک‌های خبری در «انتخاب نوع تکنیک» و «چگونگی بهره‌مندی از آن» مؤثر است.
وی، «بک‌گراند نویسی»، «تحریف»، «شیوه‌های منجر به جنگ روانی» و «محک زدن» را از جمله مهم‌ترین تکنیک‌های پوشش خبری برشمرد.

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات افزود: زمانی که یک گروه یا جناحی بخواهد از حضور کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات مطلع شود، با یک شایعه در رسانه‌ها حضور یا عدم حضور وی را در انتخابات مطرح می‌‌کند؛ با چنین کاری، کاندیدای طرف مقابل را محک زده و از این طریق وی را وادار می‌کند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و آن را تأیید یا رد کند؛ چنین مثالی در جریان‌سازی خبر «تکنیک محک زدن» نام دارد.

وی که خود نخستین مؤلف کتاب در حوزه تکنیک‌های پوشش خبری در کشور است، یادآور شد: ضرورت آموزش شیوه‌های پوشش خبری به خبرنگاران به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به ضرورت «علمی بودن» رسانه از سوی مسئولان در کشور اشاره کرد.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed