تبلیغات در مدیانیوز

 
راهنمای آنلاین روزنامه‌نگاران
 
دوره‌های دانشگاهی رسانه و ارتباطات
 

--------------------------------------------
mevlana rumi
Jalaluddin Mohammad (Rumi), the Persian Sufi poet and Mystic
--------------------------------------------
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی، مطالعات رسانه‌ای، مطالعات ارتباطی
--------------------------------------------

 

آخرین اخبار


- گوگل ۳۲ نام دامنه را تصاحب کرد
- پرونده اکتا به دیوان دادگستری اروپا ارجاع شد
- اعتراض به خودکشی تعدادی از کارگران اپل در چین
- قوانین تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی
- فناوری‌های تشخیص چهره به کمک تبلیغات می‌آیند
- این هرم وارونه نمی‌ماند: پاسداشت ۴۰ سال روزنامه‌نگاری حسین قندی
- حمله هکرها به بازار بورس آمریکا در حمایت از جنبش وال‌استریت
- رئیس گوگل 1.5 میلیارد دلار سهامش را می‌فروشد
- تولید تبلت ۲۰۰ دلاری توسط ارتش پاکستان
- مایکروسافت چرخه زندگی ویندوزها را طولانی می‌کند

 

گروه خبری: شرکت‌های آی‌تی

تاریخ ارسال: یکشنبه، 27 اردیبهشتماه 1388  

 

زنگ خطر وابستگی به «گوگل» به صدا درآمد

 
 

کندی و حتی اختلال سرویس‌های غول اینترنتی گوگل که هفته گذشته روی داد بار دیگر قابل اطمینان بودن سرویسهای مبتنی بر اینترنت را به زیر سوال برد و گستردگی اتکای کاربران اینترنت و وب سایتهای دیگر به گوگل را برجسته ساخت.  

 
 

کندی و حتی اختلال سرویس‌های غول اینترنتی گوگل که هفته گذشته روی داد بار دیگر قابل اطمینان بودن سرویسهای مبتنی بر اینترنت را به زیر سوال برد و گستردگی اتکای کاربران اینترنت و وب سایتهای دیگر به گوگل را برجسته ساخت.

به گزارش ایسنا، گوگل همچنانکه وعده داده بود توضیح داد دقیقا چه اتفاقی موجب شد غیرقابل دسترس شدن سرویس‌های این شرکت در پنج‌شنبه گذشته میلیونها کاربر اینترنت را در وحشت و ناامیدی فرو ببرد.

در یک پست وبلاگی Urs Hoelzle، معاون بخش عملیاتی گوگل مدعی شد در اثر بروز یک خطای سیستم، حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنتی گوگل از طریق سرورهایی در آسیا هدایت شده و ترافیک اطلاعاتی را بوجود آورد که فعالیت سرویس‌های گوگل را کند و یا حتی مختل کرد. به گفته وی، تنها 14 درصد از کاربران این کندی یا اختلال را تجربه کرده‌اند.

با بروز این مشکل، قطعی سرویسهای گوگل فرصت مناسبی را فراهم کرد تا دریابیم چه اندازه گوگل برای جهان ضروری شده است. فکر کنید: تنها 14 درصد از ترافیک اینترنت در نتیجه با مشکل روبه رو شد اما این 14 درصد برای به بی‌نظمی کشاندن یک کشور کافی بود. سرویسهای مختلف گوگل مانند جست و جوی اینترنت، جی میل، نقشه گوگل، گوگل ریدر، گوگل نیوز و یوتیوب غیر قابل دسترس شدند. توییتربازان شروع به ارسال پیام‌های توییت کردند: «آیا این یک ورم است؟ ویروس کانفیکر است؟ حال چطور اسناد صفحه گسترده خود را دوباره بازیابیم؟» و برخی از کاربران حتی یاد گرفتند چگونه از یاهو استفاده کنند.

شرکت Arbor Networks اعلام کرد در برخی از مناطق استفاده از اینترنت به سادگی متوقف شد. طبق گزارش این شرکت، اختلال سرویس های گوگل ترافیک اینترنتی در صبح پنج شنبه گذشته را 5 درصد کاهش داد. به نظر می‌رسید مردم با خود می‌گفتند اگر نتوان از گوگل استفاده کرد چه فایده‌ای دارد به اینترنت برویم. سرویس‌های رایانش ابری که با استفاده از آنها می‌توان هر زمان به فایلهای شخصی دسترسی یافت و در استفاده از فضای ذخیره‌سازی رایانه شخصی صرفه‌جویی کرد مفید به نظر می‌رسند اما هنگامی که گوگل از کار می‌افتد ( اتفاقی که دست کم برای سومین بار در سال جاری روی می دهد و بسیاری از سرویسهای آن غیرقابل دسترس می شود) زندگی کاربران کاملا متوقف می‌شود.

به گفته یکی از تحلیلگران مرکز دموکراسی دیجیتالی، این حادثه خاطرنشان می‌کند تا چه اندازه گوگل به یک ابزار عمومی شبیه شده است. به استدلال تحلیلگران، این امر باید ساماندهی شود؛ لازم است سیاستگذاران بیشتر فعالیت‌های این شرکت را بررسی کنند. این عیب موفقیت بزرگ گوگل است که دیر یا زود دیگر فقط محصول مفیدی را عرضه نمی‌کند بلکه محصولی را عرضه می‌کند که جهان نمی‌تواند بدون آن سر کند.

از سوی دیگر چنین قطعی‌هایی برای کاربران اینترنت معمولی تنها مایع آزردگی خواهد بود اما برای گوگل که سعی دارد از Apps و حتی جی میل یک ابزار تجاری بسازد اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است تاثیر جدی بر فعالیت گوگل بمنظور تبلیغ سرویس های اینترنتی اش در نزد شرکتها داشته باشد.

Google Apps مجموعه نرم‌افزار همکاری و ارتباطی است که به صورت سرویس مبتنی بر اینترنت عرضه شده و برای استفاده در محیط‌های کاری در نظر گرفته شده‌ است. شرکتهای مشتری گوگل برای برخورداری از سرویس کامل Google Apps که شامل تضمین 99.9 درصدی قابلیت اطمینان است، سالانه 50 دلار پرداخت می‌کنند.

به گفته ناظران صنعت، این اختلال ممکن است موجب شود شرکت‌ها استفاده از این سرویسها را مورد بازبینی مجدد قرار دهند.

گوگل پیش از این نیز با مشکلات فنی مواجه شده است. در فوریه سال 2009 قطع دسترسی به سرویس جی میل موجب شد میلیونها نفر از مردم در سراسر جهان از دسترسی به این سرویس ایمیل مبتنی بر اینترنت محروم شوند. در ماه ژانویه نیز در نتیجه خطای انسانی، کاربران گوگل قادر به دسترسی به نتایج جست و جوی خود نبودند.

 
 

ارسال مطلب به:

Cloob del.icio.us  Digg Socializer  
 

 

 

 رسانه‌های جمعی | رسانه‌های اجتماعی | رسانه‌های دیجیتال | رسانه‌های شخصی | روزنامه‌نگاری | علوم ارتباطات | زندگی رسانه‌ای | تبلیغات | سازمان‌های رسانه‌ای | رویدادها

صفحه اول |
راهنمای روزنامه‌نگاران | راهنمای دانشگاه و آموزش | رسانه‌های اجتماعی | برچسب‌ها | پیوندها | نقشه ‌سایت | تبلیغات | درباره ما | RSS

 
 
صفحه اول
رسانه‌های جمعی
رسانه‌های دیجیتال
رسانه‌های شخصی
رسانه‌های اجتماعی
سازمان‌های رسانه‌ای
رویدادهای رسانه‌ای
زندگی رسانه‌ای
علوم ارتباطات
روزنامه‌نگاری
تبلیغات
 
خبرنامه

با وارد کردن ایمیل و مشترک شدن در خبرنامه، مطالب روزانه ارسال می‌شود

 

 

 

 
info-at-medianews.ir Feed Google Plus Twitter Facebook FriendFeed